Szukaj

Informacje o Renault Clio III Sport

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2005-2012 trzecia generacja Renault Clio w porównaniu do poprzedników miała dogłębnie zmienioną sylwetkę, znacząco powiększyły się także wymiary nadwozia. Renault Clio III powstało na płycie podłogowej B (opracowanej we współpracy Renault z Nissanem), tak jak m.in. Renault Modus oraz Nissany Micra oraz Note. W ofercie po raz pierwszy obok 3- i 5-drzwiowych odmian pojawiła się również wersja kombi. Trzecia generacja Clio zdobyła w roku 2006 tytuł „Samochodu Roku”, będąc pierwszym w dziejach samochodem, który sięgnął po niego dwukrotnie. Auto przeszło facelifting w roku 2009. W Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedawane jest pod nazwą Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Renault Clio III Sport – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4017 mm
Szerokość 1769 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2025 mm
Wysokość 1484 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1994 mm
Rozstaw osi 2585 mm
Rozstaw kół - przód 1520 mm
Rozstaw kół - tył 1520 mm
Zwis przedni 826 mm
Zwis tylny 606 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 907 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 861 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1400 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1412 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1382 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1362 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1677 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1038 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 288 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1034 mm
Wysokość bagażnika 541 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1300 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Adi912
Renault Clio III
Sport 2.0 i 16V 197KM 145kW
Jeżdzę już tym autem 3 lata. zrobione ponad 60 tys na gazie. Zawsze kiedy jest okazja i warunki do wykorzystania możliwości tego samochodu, automatycznie pojawia się uśmiech na twarzy. Od pierwszego kilometra zakochałem się w tym jakie emocje generuje. Nie jest najszybsze, nie jest najlepsze, ale potrafi sprawic ze przy kreceniu silnika do odcinki i szybkiemu pokonywaniu zakrętów daje niesamowitą przyjemność. Hamulce są takie że nawet w wyczynowej jeździe nie za bardzo jest sens cokolwiek modyfikować. Może jedynie przewody w oplocie stalowym. Przednie zawieszenie majstersztyk. Silnik pięknie i rasowo brzmi. Przy dynamicznym ruszaniu spod świateł sam dzwięk sprawia że każdy pieszy staje jak wryty i poszukuje wzrokiem co generuje ten dźwięk. Lubi sobie chlustnąć oleju ale można mu to wybaczyć. Skrzynia biegów może i nie najgorsza ale nie do tego auta. Tu nie wrzucasz biegów powolutku jak w jakimś krążowniku, tylko wpinasz jak najszybciej. Nie wytrzymują tego synchronizatory ale i poduszka dolna silnika. ja mam już 4 . Teraz wejdzie poliuretan chyba bo już mnie denerwuje ta usterka. Auto jak najbardziej dla kogoś który pasjonuje się motoryzacją i lubi czasami pocisnąć. Gdybym miał podjąć decyzję o kupnie jeszcze raz, nie wachał bym się nawet ułamek sekundy. Oby jak najwięcej takich aut. Pozdrawiam
4,5
~ANDRE
Renault Clio III
Sport 1.6 16V 125KM 92kW
Zgrabne ,dość, szybkie zwinne auto dające świetnie rade w mieście i poza nim.
3,9
~wszim@optimus-ic.com.pl
Renault Clio III
Sport 2.0 i 16V 197KM 145kW
No cóż trochę już pojeździłem tym autkiem i nadal cenię go głównie za żwawość oraz ładny wygląd. Na minus głównie teraz zaliczam zbytnią jego łapczywość na paliwo, choć tragedii nie ma.

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Sport