Szukaj

Informacje o Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi eco2 70KM 51kW 2008-2010

Lata produkcji: 2008 – 2010
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,5 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Wyciszenie + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia
Średnie spalanie dla Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi eco2 70KM 51kW 2008-2010
4,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi eco2 70KM 51kW
Tu mam też wiele uwag. Przede wszystkim duża rozbieżność pomiędzy wskazaniami komputera pokładowego a dystrybutorami. Przy wskazaniu zużycia 45 litrów (komputer) do baku wchodzi 52... Jazda autostradą (powyzej 90/h) drastycznie podnosi średnie spalanie. Przeglądy i części horrendalnie drogie. 205 zł za komplet piór do wycieraczek - to już chora cena (a taką proponuje serwis). Najtańsze pióra udało mi się znaleźć za 143 zł kpl/przód. Czekam, aż pojawią się podróbki. 76 zł za wymianę żarówki (samemu się nie da) to też zdecydowanie za dużo.
3,7
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi eco2 70KM 51kW
To auto jest naprawdę znakomite. Miałem Clio II tam też spalanie było na niskim poziomie ale to auto jest jeszcze bardziej oszczędne.Jazda do 90 w miarę delikatnie pozwala zejść poniżej 3.5l oczywiście na lepszym paliwie. To auto jest trochę wrażliwe na gorsze ON. Spalanie moment leci w górę. Jazda latem na klimie przy spokojnej jeździe pozwala utrzymać normę na poziomie ok 4 litrów. Jestem bardzo zadowolony z kupna tego auta. Naprawdę gorąco polecam ten samochód innym.
4,7
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.5 dCi eco2 70KM 51kW
Mało pali

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Hatchback 5d