Szukaj

Informacje o Renault Clio III Hatchback 5d 1.2 i 16V 75KM 55kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Kamilloski
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Samochód może się podobać lecz nie musi. Mnie się podoba i komfort jazdy jest bardzo dobry jak na auto miejskie byłem bardzo pozytywnie zaskoczy. Wygodne fotele i widoczność sorawiają że nie ma problemu z poruszaniem się samochodem w ciasnych uliczkach. Moja wersja Alizee ma wszystko co uważam za standard wyposażenia na dzisiejsze czasy. Duży plus za radio które automatycznie się zgłaśnia gdy zwiekszamy prędkość a zmniejsza gdy zwalniamy. Tak samo wycieraczki przednich szyb na 2 biegu szybko chodzą a gdy już na czerwonym świetle staniemy przechodzą automatycznie w stan najwooniejszech a gdy ruszymy ze świateł wracają do stanu pierwotnego. Dobrze że radio ma opcję AUX ale trzeba dokupić przejściowkę w zasadzie za grosze. Sterowanie pod kierownicą radiem też sie przydaje. Miejsca dla 4 dorosłych jest zupelnie wytarczająco a bagaznik mozna roznie wykorzystac Spalanie też jest dobre a jeszcze lepsze na LPG.
2,9
~Patryk
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Kupiłem auto od swojego dziadka w stanie idealnym i z bardzo małym przebiegiem - wcześniej jeździłem też takim na elce z LPG. Dla odmiany po poprzednim Renault - fajnym ale bardzo zawodnym, Clio miało być bezawaryjne i tańsze w utrzymaniu - i było. Samochód mimo, że z małym silnikiem i niskim wyposażeniem dość mi się podobał, ale entuzjazm po kupnie szybko minął, w zasadzie - im dłużej posiadam to auto, tym mnie bardziej irytuje. Główne minusy to fatalne wykonanie - zarówno materiały jak i mnóstwo uciążliwych w użytkowaniu mankamentów i rozwiązań, bardzo słaby silnik połączony do tego z wadliwą w konstrukcji i niskiej jakości skrzynią biegów, do tego wysokie spalanie. Za to plusy - dobre wspomaganie, hamulce, widoczność i przestronne wnętrze.
3,3
~RobertosKam
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Auto było użytkowane przez moją byłą dziewczynę, akurat zajmuje się ona tworzeniem treści o charakterze er0tycznym w internecie, więc postanowiliśmy przetestować możliwości jakie oferuje to małe miejskie auto - pozytywne zaskoczenie, nie mieliśmy problemu z nagraniem filmu na tylnych siedzeniach, fajnie się zabawiliśmy i jak na miejskie auto jest miejsca sporo, zresztą sami możecie sprawdzić efekty i ocenić na jej ig: obrazpiekna_zapasowe - tam wrzucała materiały...

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Hatchback 5d