Szukaj

Informacje o Renault Clio III Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Andrzej
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW
jeśli niewielkim nakładem będziesz dbał o auto (wymieniał płyny, filtry itp. na czas), odwdzięczy się bezawaryjną pracą na długie lata. Wyraz korozja jest mi nieznany, mimo 15 lat które minęły. Z wielkich "napraw" to ostatnio wymieniony rozrząd i sprzęgło. Ten miejski szczur potrafi zaskoczyć, nie nastawiaj się na dalekie podróże bo się umęczysz. Typowy mieszczuch, to jego naturalne środowisko. Spalanie na poziomie 7,5 do 8 litrów w korkach, na dłuższych dystansach potrafi zejść do 5,5 litra. Przestronny wewnątrz, jak jeszcze masz elektryczne szyby, radio, klime, central, to jesteś gość. Jest wyższy od aut w tej klasie, więc wchodzenie/wychodzenie z auta jest super wygodne. Wybieranie nierówności na drodze przyzwoite, ale brakuje tej miękkości znanej mi np. z clio II Jestem mega zadowolony, dojazdy do pracy i szybkie wyskoki w miasto na zakupy, załatwianie spraw, itp. to super sprawa. Nie oczekuj dynamiki po tym silniku, to auto ma w miarę sprawnie się przemieszczać z punktu A do punktu B i robi to celująco.
3,8
~Hubert89k
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Samochód idealny do przemierzania miasta. Dynamiczny, zwrotny i niezbyt duży. Łatwy w prowadzeniu i manewrowaniu. Odradzam tym, co chcą nim jeździć w dłuższe trasy. Ten samochód z tym silnikiem po prostu się do nich nie nadaje. W mieście super, w trasie padaka :)
4,8
~ramos
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW
występuje problem z obrotami przy niskiej temperaturze silnika. (Silnik)
Średnie spalanie dla Renault Clio III Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW 2005-2010
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Dzień Dobry! Spalanie różni się zima/lato o mniej więcej 0,5l - pomiary przy 2 dorosłych osobach, przy sporym zapasie paliwa, bez bagażu. Lato: miasto ok. 6,3l// trasa 120km/h=6,8l // trasa 90km/h=5,4l. Zima: miasto 6,8l// trasa 120 km/h=7,3l // trasa 90km/h = 5,8l. Dość precyzyjny pomiar komputera ilości spalonego paliwa. Przy oszczędnej jeździe ciężko zejść poniżej 6,0 l w mieście, ale także trudno tak "piłować", aby przekroczyć 7,0l. PS. zauważalna poprawa dynamiki i osiągów po wymianie cewek zapłonowych, świec i kabli - przy tak niskiej mocy każdy km na wage złota :) Samochód godny polecenia. Pozdrawiam (Silnik)
7,1
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Oszczędne pod tym względem. Dodatkowo na gazie powiedzmy litr więcej jak w większości aut, przy mojej nie drogiej instalacji ( przy lepszych pewnie wygląda to lepiej).Styl jazdy głównie dynamiczny więc tym bardziej niskie spalanie zaskakuje pozytywnie. Przy maksymalnej prędkości w okolicach 10 litrów. Części zamienne tanie w porównaniu z innymi autami tej klasy. (Silnik)
6,7
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Tutaj Clio wypada nieźle, choć jak na swoją pojemność mogło by być lepiej :) Średnio 6,5l na 100km w trasie przy ok 110-120km/h i w mieście ok 7,5l przy sporych korkach. Nie jest źle. Nie można narzekać... Generalnie spalanie na stałym poziomie, bez względu na dynamikę jazdy, co jest nieco dziwne :P (Silnik)

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Hatchback 3d