Szukaj

Informacje o Renault Clio III Hatchback 3d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail, sferyczny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Widoczność

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,5
~Przemysław
Renault Clio III
Hatchback 3d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
Samochód godny polecenia, zakupiony w ASO KIA z sprawdzoną historią z przebiegiem 84 tys. Nie wahałem się pomiędzy tak zakupionym autem z pewnych rąk, a wyborem czegoś większego, szybszego z lepszym wyposażeniem, za to od handlarza sprowadzonego z Niemiec składaka Audi czy BMW. Idealne auto na dojazdy na trasy "nieautostradowe", maksymalnie expresówki, ze stref podmiejskich do miasta. Sprawdzi się również w mieście dzięki samooczyszczającemu się filtrowi FAP. Silnik powinien być bezawaryjny przy wymianie oleju 5w30 maks co 15 tys lub rok czasu i laniu zaufanego paliwa. Ze względu na pojemność i moc 75km trudno oczekiwać wysokiej dynamiki ale jest do zaakceptowania w warunkach miejskich. Dobre, wyważone zawieszenie, bardzo sprawne hamulce. Wygodne dla dwóch podróżnych w związku z czym auto dobre dla kawalera lub pary bez dzieci, ewentualnie małe dziecko, ale już nie takie małe, co wymaga przewożenia dużego wózka. Oczywiście dorośli z tyłu też pojadą, ale najpierw trzeba się nagimnastykować trochę by tam wejść (3-drzwiowe nadwozie). a potem znieść ograniczoną ilość miejsca na nogi. Przyjemne ergonomiczne wnętrze o standardowej w tej klasie jakości wykończenia tzn. sporo twardych plastików, ale za to trwałych. Na razie oceniam auto na 4 gwizdki. Jak dobiję nim do 150 tys (czyli za dobrych parę lat:)) i okaże się faktycznie bezawaryjne to dam nawet i 5 gwiazdek (pod warunkiem też, że go do tego czasu nie zmienię/nie rozbiję - odpukać i też pod warunkiem, że serwis autocentrum.pl nie znikni:)).
3,8
~Adamx
Renault Clio III
Hatchback 3d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
auto służbowe, robię przebiegi w granicach 50-60- tys km rocznie, zatem cośkolwiek o tym aucie mogę już napisać...30 tyś upoważnia do własnego zdania:), silnik - oszczędny i wystarczająco dynamiczny, pozwala na płynna jazdę, bardzo przyzwoite radio, umila podróż, przestrzeni dla pasażerów nie brakuje, bagażnika - też, do większości zastosowań, irytujące są szczegóły - fotel który nie trzyma ustawień, oraz szumiący wentylator, no i auto wyraźnie nie dla tych co jeżdżą tylko po mieście - czemu - czytaj ogrzewanie i klimatyzacja
4,1
~Roberto_WWL
Renault Clio III
Hatchback 3d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
W porównaniu do poprzednika który był o 7KM słabszy znacząco poprawił się komfort jazdy. Dynamiczniejszy, a przede wszystkim przy 100km/h już nie wyje, co było denerwujące w poprzedniej wersji. W tym modelu już tak bardzo nie tęsknimy za 6-biegiem. (Silnik)
Średnie spalanie dla Renault Clio III Hatchback 3d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW 2011-2013
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,0
Renault Clio III
Hatchback 3d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
Podane spalanie przy zachowaniu zasad ecodrivingu, ze sporadycznie włączaną klimatyzacją oraz oponach letnich. Polecam dynamicznie przyspieszać i jechać na wyższym biegu. Na drogach krajowych, przy ecodrivingu i prędkości ok. 90km /h autko pali średnio 3,4-3,5l na 100km. Wynik robi wrażenie na znajomych - zdecydowanie polecam na takie trasy i do miasta! Na autostradzie, przy prędkościach powyżej 140 km/h spalanie drastycznie rośnie, ale to jak w każdym aucie (duży opór powietrza, wysokie obroty). Polecam używać zalecanego oleju Elfa - przystępny kosztowo, a spalanie jakby minimalnie mniejsze niż na Castrolu. Nie wspominam o regularnej wymianie filtrów :-) (Silnik)
4,1
Renault Clio III
Hatchback 3d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
Jestem bardzo zadowolony ze spalania. W mieście przy normalnej jeździe oscyluje ono w okolicach 4.6L, w trasie na DK i innych z włączoną klima 3.9 zaś na autostradzie w okolicach 4.2 :) Jeżdżę normalnie bez jakiś super eko tricków ale też nie wciskam pedału do podłogi. Na pełnym baku 55L 50/50 trasa miasto zrobiłem 1200km :) (Silnik)
5,4
Renault Clio III
Hatchback 3d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
paliwa to to pije tyle co wróbelek, jeśli się nie przekracza 120 - mieści się w 5,5 litra, nawet zimą nawet po pełnym obciążeniem, no i jesli się nie wkręca powyżej 2,5 tyś obrotów - do czego ten silnik nie został stworzony (Silnik)

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Hatchback 3d Phase II