Szukaj

Informacje o Renault Clio III Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69 x 76,8 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~suwalki1211
Renault Clio III
Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW
Auto jest idealnym kompromisem między "czymś do miasta", a "trzeba zrobić trasę". Nigdy mnie nie zawiodło, ale muszę przyznać że o nie dbałem. Regularna wymiana oleju czyni te jednostkę niezniszczalną. Żona obecnie użytkuje również clio, 3 drzwiowe z jednostką 1.2Tce i jeśli ten silnik przekroczy 200k i był zadbany to spokojnie bez problemów dociągnie drugie tyle. Nie można też narzekać na karoserię, która pomimo mojej małej przygody na początku użytkowania, po fachowej naprawie nie miała śladów rdzy. Warto zwrócić uwagę na elektronikę owianą mitami. Otóż komputer informuje nas o przeglądach które należy wykonać, co mój pierwszy mechanik interpretował jako usterkę do naprawy. Kabelki czasem żyją swoim życiem, jednak nie jest to groźne i można się przyzwyczaić ;) Niestety trwałość gałki zmiany biegów, jaka by nie była oceniam na max 50k km. Jeździć, ale dbać i posłuży lata.
3,4
~pawles
Renault Clio III
Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW
Pekły mi sprężyny dość ostro jeżdżę. Zapalił mi się przełącznik zespolony w trakcie jazdy ale udało mi się kontynuować podróż. Non stop problem z nawiewem czyszczenie regeneracja potem zamiennik dmuchawy i znowu czyszczenie. Lakier ekstra nie rysuje się specjalnie. Lapka nad tylnymi fotelami za słaba i w złym miejscu. Za wąski bagażnik pionowe ściany z jakimiś zaslepkami. Fotele strasznie sie przecieraja. Zaskakujący cicha jazda przy licznikowym 200... szkło w lusterku zewnętrzne potem trochę zaczęło się ruszać. Mrugajace światło oświetlenia wewnętrznego. Może alternator siadał. Układ kierowniczy który daje efekt kierowania z księżyca. Stukajace słupki środkowe chyba od zamków w drzwiach. Plusy też są. W mieście sprawdza się dość wysoko umiejscowiona głowa kierowcy w stosunku do linii dolnej okien. Krótki przód. Miękkie zawieszenie idealne na dziury i krawężniki w mieście. Dobra pozycja za kierownicą i fajna kierownica do wychodzenia kontra z poślizgu tylnej osi. Skrzynia dobre krótkie skoki ze średnią precyzja. Segment B a w aucie kierowca czuje się bezpiecznie. Plastiki i wykonie w środku całkiem OK jak na auto z opisem eco2.
4,8
~Marek
Renault Clio III
Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW
Dobijam obecnie do 350 000 kilometrów i oprócz regularnych wymian normalnie zużywających się części wymieniałem tylko rozrusznik. Wystarczy dbać o zmianę oleju na czas i można jeździć. Planuję przekazać auto córce, niech dobije do 400 000. Z minusów to wnętrze się mocno zużyło, szczególnie część kierowcy. Kupiłem przy przebiegu 220 000 i z czystym sercem polecam.
Średnie spalanie dla Renault Clio III Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW 2005-2010
6,4
l/100 km
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Renault Clio III
Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW
Autko fajnie sobie radzi na trasie - przy prędkości do 90 km/h będzie nam palić <5.5l, do 120 km/h do ok 6 litrow. Prędkości autostradowe - trzeba doliczyć mniej więcej 10% za każde dodatkowe 10km/h. Samo miasto, no cóż - wg komputera około 8,5 przy jeździe na krótkich trasach i w korkach w dużym mieście. Cudów nie ma - to co tu podaje producent, to raczej życzenie niż rzeczywistość. Podane obok przeze mnie liczby dotyczące średniego spalania są obliczone ręcznie na podstawie ilości paliwa wlanego do baku na stacji (pełny bak) i podzielonego przez liczbę przejechanych km. Komputer nieco zawyża spalanie (u mnie 0,2 l)
6,2
Renault Clio III
Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW
Jak narazie zrobiłem tylko jeden przegląd. Jego cena nie odbiega od średnich cen przeglądów samochodów innych marek w tej klasie czyli standard. nic mi się nie zepsuło więc nie znam cen części. Samochodem jeździ żona głównie do pracy a że nie wariuje na drodze to komputer wskazuje spalanie 6,3 l/100km natomiast ja jak trochę pojeżdże to wztasta do ok 7 l/100. Jeden minus to wymiana przednich żarówek masaaaakraaa trzeba jechać do serwisu bo nie da się tam włożyć palca a co dopiero ręki więc muszą rozkręcać pół przodu by dostać się do lamp.
8,0
Renault Clio III
Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW
1,2TCe świetnie spisuje się na LPG pomimo ręcznej regulacji zaworów.Po dwukrotnym sprawdzeniu nie wymagały regulacji (luzy w normie). Łącznie ponad 50tyś. na LPG. Instalacja BRC. 38l gazu wystarcza na 500km.

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Grandtour