Szukaj

Informacje o Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 16v 75KM 55kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,0 x 76,8 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 33% / przeciw: 67%

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Tomasz
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 16v 75KM 55kW
Jak na razie bezawaryjne auto miejskie z dużym potencjałem bagażowym. Pojemność bagażnika w tym wariancie (Grandtour) jak w autach wyższej klasy. Bardzo pomysłowa podwójna podłoga bagażnika, a przy tym płaska powierzchnia podłogi. Wygląd auta to już kwestia gustu, ale całkiem nieźle się prezentuje. Wewnątrz miejsca dla pasażerów i kierowcy pod dostatkiem, ale dla 3 osób na tylnej kanapie zdecydowanie za mało. Jakość materiałów przeciętna i czasami słaba (materiał obiciowy na boczkach drzwi), tworzywa przeciętne niestety podatne na zarysowania. Najgorzej jest z jednostką napędową, silnik 1,2 16 v 75 KM jest zbyt słaby do tej wersji i ciężaru auta. W ruchu miejskim aż tak źle nie jest, ale w trasie to już jest słabo. Wyprzedzanie innych uczestników ruchu to już wyzwanie dla tego silnika. Ogólnie nie jest tragicznie, w końcu to jedno z tańszych aut w swojej klasie i producent oszczędzał na materiałach.
3,5
~systembolaget
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 16v 75KM 55kW
Samochód posiadam od roku, przejechałem nim do tej pory ok. 35 000 km. Jest zupełnie przeciętny. Nie wyróżnia się wyglądem zewnętrznym. Wewnątrz jest dość brzydki z uwagi na niskiej jakości twarde plastiki, z których wykonane jest niemal całe wnętrze. Wnętrze utrzymane jest w mało porywającej, szarej kolorystyce. Pomimo dość niskiej estetyki, samochód jest ergonomiczny i co jest jedną z jego większych zalet, jest bardzo prosty konstrukcyjnie. Nie kupiłbym jeszcze raz tego pojazdu, ponieważ potrzebuję większego samochodu z silnikiem diesla, lepiej przystosowanego do pokonywania tras o długości ponad 1000 km. Niemniej uważam, że jest to dobra propozycja dla osób, które pokonywać będą tym samochodem krótsze odcinki. W mojej ocenie najlepiej spisuje się na trasach do 100 km, nieprzebiegających przez autostrady.
4,4
~Snickers
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 16v 75KM 55kW
Kupiłem samochód w salonie i muszę przyznać, że jest na prawdę bezawaryjny, dobrze spasowany, nic nie trzeszczy, dobrze rozplanowane wnętrze, dobrze się w nim czuję. Podróżujemy dużo po świecie czasem z przyczepą kempingową. W tym roku Afryka :)

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Grandtour Phase II