Szukaj

Informacje o Renault Clio III Grandtour Phase II

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2005-2012 trzecia generacja Renault Clio w porównaniu do poprzedników miała dogłębnie zmienioną sylwetkę, znacząco powiększyły się także wymiary nadwozia. Renault Clio III powstało na płycie podłogowej B (opracowanej we współpracy Renault z Nissanem), tak jak m.in. Renault Modus oraz Nissany Micra oraz Note. W ofercie po raz pierwszy obok 3- i 5-drzwiowych odmian pojawiła się również wersja kombi. Trzecia generacja Clio zdobyła w roku 2006 tytuł „Samochodu Roku”, będąc pierwszym w dziejach samochodem, który sięgnął po niego dwukrotnie. Auto przeszło facelifting w roku 2009. W Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedawane jest pod nazwą Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Długość 4228 mm
Szerokość 1719 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2025 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1513 mm
Rozstaw osi 2575 mm
Rozstaw kół - przód 1472 mm
Rozstaw kół - tył 1471 mm
Zwis przedni 830 mm
Zwis tylny 823 mm
Prześwit 108 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 907 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 861 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1402 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1390 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1380 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1343 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1677 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1277 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 439 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1020 mm
Wysokość bagażnika 600 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1446 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Tomasz
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 16v 75KM 55kW
Jak na razie bezawaryjne auto miejskie z dużym potencjałem bagażowym. Pojemność bagażnika w tym wariancie (Grandtour) jak w autach wyższej klasy. Bardzo pomysłowa podwójna podłoga bagażnika, a przy tym płaska powierzchnia podłogi. Wygląd auta to już kwestia gustu, ale całkiem nieźle się prezentuje. Wewnątrz miejsca dla pasażerów i kierowcy pod dostatkiem, ale dla 3 osób na tylnej kanapie zdecydowanie za mało. Jakość materiałów przeciętna i czasami słaba (materiał obiciowy na boczkach drzwi), tworzywa przeciętne niestety podatne na zarysowania. Najgorzej jest z jednostką napędową, silnik 1,2 16 v 75 KM jest zbyt słaby do tej wersji i ciężaru auta. W ruchu miejskim aż tak źle nie jest, ale w trasie to już jest słabo. Wyprzedzanie innych uczestników ruchu to już wyzwanie dla tego silnika. Ogólnie nie jest tragicznie, w końcu to jedno z tańszych aut w swojej klasie i producent oszczędzał na materiałach.
3,5
~systembolaget
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 16v 75KM 55kW
Samochód posiadam od roku, przejechałem nim do tej pory ok. 35 000 km. Jest zupełnie przeciętny. Nie wyróżnia się wyglądem zewnętrznym. Wewnątrz jest dość brzydki z uwagi na niskiej jakości twarde plastiki, z których wykonane jest niemal całe wnętrze. Wnętrze utrzymane jest w mało porywającej, szarej kolorystyce. Pomimo dość niskiej estetyki, samochód jest ergonomiczny i co jest jedną z jego większych zalet, jest bardzo prosty konstrukcyjnie. Nie kupiłbym jeszcze raz tego pojazdu, ponieważ potrzebuję większego samochodu z silnikiem diesla, lepiej przystosowanego do pokonywania tras o długości ponad 1000 km. Niemniej uważam, że jest to dobra propozycja dla osób, które pokonywać będą tym samochodem krótsze odcinki. W mojej ocenie najlepiej spisuje się na trasach do 100 km, nieprzebiegających przez autostrady.
4,4
~Lukasz
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Posiadam moje Renault od prawie 4 lat od nowości, przejechałem nim ponad 60tys km. Auto spisuje się poprostu rewelacyjnie. Przed tym zakupem nie byłem zwolennikiem aut z Francji, ale ta Renówka kompletnie zmieniła moje nastawienie. Silnik 1.2 TCE sprawia wrażenie jak by się jechało 1.6 lub nawet 1.8, ju ż od 2-2,5 tyś obrotów auto bardzo ochoczo przyspiesza i tak aż do 130-140km, gdzie zaczyna brakować mocy i dynamika spada. Dla rodzinki 2+1 daje radę, bagażnik jest większy niż w niejednym kompakcie. Po prawie 4 latach nie miałem ani jednej usterki poza przepalającymi się żarówkami H7 (ale ponoć te samochody tak mają, średnio każda żarówka przepala się raz na rok). Z bólem serca będę go sprzedawał z powodu drugiego dziecka - zrobiło się ciasno, zwłaszcza na trasach z dwoma wózkami i tobołami... Na wielkie słowa uznania zasługuje serwis ASO renault (serwisuje auto w Renault Warszawa Mory) świetni fachowcy, wzorcowa obługa klienta, inne serwisy (nie wymienie z grzeczności) mogły by się od nich dużo naczyć...
Średnie spalanie dla Renault Clio III Grandtour Phase II
6,5 – 6,6
l/100 km
4,4 – 5,2
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Głównie jeżdżę w cyklu miejsko-pozamiejskim, ale nie na trasie. Dojazd do pracy to 50% czasu miasto, 50% czasu przedmieścia (teren zabudowany, ale bez skrzyżowań,itd). Średnia prędkość przemieszczania ok 25km/h. Po kupieniu samochodu spalanie miałem na poziomie 7.2l. Obecnie zszedłem do 6.7 (zima, więc latem może dojdę do 6.5). Technika jazdy: zdecydowane przyspieszanie (ale bez turbo) i maksymalne wykorzystywanie drogi na hamowanie silnikiem po zauważeniu np. czerwonego światła (aby stać jak najmniej i jak najwięcej jechać ze spalaniem 0l/100). W trasie narazie byłem raz, krótkiej. Przy 100km/h spalanie ok 5-5.5l/100. Przy wyższych prędkościach spalanie szybko rosło, więc nie sprawdzałem.
7,1
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 16v 75KM 55kW
Stosunkowo duże spalanie jak na tak mały i słaby silnik. W mieście dochodzi do 8 l./100km, tyle samo na autostradzie przy prędkości 130-140 km/h, w trasie przy prędkości 90-110 km/h można zejść do 6,5 l/100 km. Samochód nie jest awaryjny, a nawet gdyby był, części nie są drogie, a prosta konstrukcja obniża koszty ewentualnych napraw.
6,2
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 16v 75KM 55kW
Należę do osób które jeżdżą ekonomicznie. 50km/h przekraczam z zapiętą piątką. Miasto około 7 litrów. Trasa do 120km/h 6 litrów ale już przy 130km/h 7 litrów. Jak jadę 160km/h to pali ok 9. Z przyczepą kempingową 100km/h ok 9 litrów.

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Grandtour Phase II