Szukaj

Informacje o Renault Clio III Grandtour

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2005-2012 trzecia generacja Renault Clio w porównaniu do poprzedników miała dogłębnie zmienioną sylwetkę, znacząco powiększyły się także wymiary nadwozia. Renault Clio III powstało na płycie podłogowej B (opracowanej we współpracy Renault z Nissanem), tak jak m.in. Renault Modus oraz Nissany Micra oraz Note. W ofercie po raz pierwszy obok 3- i 5-drzwiowych odmian pojawiła się również wersja kombi. Trzecia generacja Clio zdobyła w roku 2006 tytuł „Samochodu Roku”, będąc pierwszym w dziejach samochodem, który sięgnął po niego dwukrotnie. Auto przeszło facelifting w roku 2009. W Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedawane jest pod nazwą Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4267 mm
Szerokość 1719 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1945 mm
Wysokość 1445 mm
Rozstaw osi 2586 mm
Rozstaw kół - przód 1506 mm
Rozstaw kół - tył 1506 mm
Zwis przedni 853 mm
Zwis tylny 825 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 850 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1000 mm
Wysokość siedziska przedniego 580 mm
Długość siedziska przedniego 480 mm
Wysokość oparcia przedniego 600 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 620 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 950 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 380 mm
Długość siedziska tylnego 440 mm
Wysokość oparcia tylnego 570 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1277 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 439 l
Wysokość progu załadowczego 600 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~suwalki1211
Renault Clio III
Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW
Auto jest idealnym kompromisem między "czymś do miasta", a "trzeba zrobić trasę". Nigdy mnie nie zawiodło, ale muszę przyznać że o nie dbałem. Regularna wymiana oleju czyni te jednostkę niezniszczalną. Żona obecnie użytkuje również clio, 3 drzwiowe z jednostką 1.2Tce i jeśli ten silnik przekroczy 200k i był zadbany to spokojnie bez problemów dociągnie drugie tyle. Nie można też narzekać na karoserię, która pomimo mojej małej przygody na początku użytkowania, po fachowej naprawie nie miała śladów rdzy. Warto zwrócić uwagę na elektronikę owianą mitami. Otóż komputer informuje nas o przeglądach które należy wykonać, co mój pierwszy mechanik interpretował jako usterkę do naprawy. Kabelki czasem żyją swoim życiem, jednak nie jest to groźne i można się przyzwyczaić ;) Niestety trwałość gałki zmiany biegów, jaka by nie była oceniam na max 50k km. Jeździć, ale dbać i posłuży lata.
3,4
~pawles
Renault Clio III
Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW
Pekły mi sprężyny dość ostro jeżdżę. Zapalił mi się przełącznik zespolony w trakcie jazdy ale udało mi się kontynuować podróż. Non stop problem z nawiewem czyszczenie regeneracja potem zamiennik dmuchawy i znowu czyszczenie. Lakier ekstra nie rysuje się specjalnie. Lapka nad tylnymi fotelami za słaba i w złym miejscu. Za wąski bagażnik pionowe ściany z jakimiś zaslepkami. Fotele strasznie sie przecieraja. Zaskakujący cicha jazda przy licznikowym 200... szkło w lusterku zewnętrzne potem trochę zaczęło się ruszać. Mrugajace światło oświetlenia wewnętrznego. Może alternator siadał. Układ kierowniczy który daje efekt kierowania z księżyca. Stukajace słupki środkowe chyba od zamków w drzwiach. Plusy też są. W mieście sprawdza się dość wysoko umiejscowiona głowa kierowcy w stosunku do linii dolnej okien. Krótki przód. Miękkie zawieszenie idealne na dziury i krawężniki w mieście. Dobra pozycja za kierownicą i fajna kierownica do wychodzenia kontra z poślizgu tylnej osi. Skrzynia dobre krótkie skoki ze średnią precyzja. Segment B a w aucie kierowca czuje się bezpiecznie. Plastiki i wykonie w środku całkiem OK jak na auto z opisem eco2.
4,2
~the_bertone
Renault Clio III
Grandtour 1.2 i 75KM 55kW
Generalnie po tych 22 tysiącach zrobionych nim przeze mnie w rok mogę tylko polecić, szczególnie osobom bez zacięcia sportowego, chociaż ten silniczek zmusza kierowcę do ciągłego doskonalenia techniki jazdy i zwracania szczególnej uwagi na ilość obrotów, a to ma swoje zalety. Auto prezentuje się bardzo stylowo, stylistyką bije na głowę wszystkie Niemcy z tego okresu produkcji. Nada się na dłuższe trasy i do miasta (tak zresztą sam nim podróżuję) nie dając powodu do zmartwień o dotarcie do celu. Silnik jest prostą konstrukcją, nie to co diesle Renault ale to inna bajka.
Średnie spalanie dla Renault Clio III Grandtour
6,0 – 7,2
l/100 km
4,7 – 5,6
l/100 km
7,5 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Renault Clio III
Grandtour 1.6 i 110KM 81kW
Auto świetnie się sprawuje, mogło by mieć 5 stopniową automatyczną skrzynie biegów no ale w końcu to najmniejsze auto z renault - więc nie ma co wymagać. Przy jeździe 110-120/h auto nie spali więcej jak 10 litrów gazu. W trybie mieszanym trasa - miasto 100km trasa i 100 km miasto autko pali 10 litrów nie oszczędzając go. Ogólnie auto duże jak na mały samochód, pakowne, przyjemne do jazdy w dłuższe trasy, bogato wyposażone, godne polecenia. Zrobiłem 60 000 km na instalacji STAG, bez żadnych awarii , silnik spisuje się bez zarzutów. POLCEAM :)
8,5
Renault Clio III
Grandtour 1.2 i 75KM 55kW
Spalanie ok 9 litrów miasto, trasa 6-7 litrów, fatalne przyspieszenie, bardzo zła jakość materiałów, drogie przeglądy (750 zł z wymiana oleju) Mam to auto od nowości od 4 lat i zrobiłem 57000km. Poza eksploatacją podstawową wymieniłem: - Osłona(mieszek) lewarka biegów bo popękał plastik mocujący (250 zł) - poduszka silnika bo przenosiło wibracje (300 zł) - manetki przy kierownicy (bo światła i wycieraczki się same włączały i wyłączały) 1300 zł - tuleje mocujące sanki zawieszenia (bo się tukły) 850 zł - smarowałem przekładnę kierowniczą bo trzeszczała - 200 zł - końcówkę drążka kierowniczego bo się zapiekła i skrzypiała - 200 zł - 2 razy termostat (bo puszczał) - 500 zł - aktualnie do wymiany siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy - 700 zł - taśma airbagu pod kierownicą (zaczęła trzeszczeć i podczas obrotu kierownicą tarła i czasem zapalała się kontrolka airbagu) - 1000 zł - nie wspomnę o ciągle przepalających się żarówkach H7 i trudnością ich wymiany
5,9
Renault Clio III
Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW
Autko fajnie sobie radzi na trasie - przy prędkości do 90 km/h będzie nam palić <5.5l, do 120 km/h do ok 6 litrow. Prędkości autostradowe - trzeba doliczyć mniej więcej 10% za każde dodatkowe 10km/h. Samo miasto, no cóż - wg komputera około 8,5 przy jeździe na krótkich trasach i w korkach w dużym mieście. Cudów nie ma - to co tu podaje producent, to raczej życzenie niż rzeczywistość. Podane obok przeze mnie liczby dotyczące średniego spalania są obliczone ręcznie na podstawie ilości paliwa wlanego do baku na stacji (pełny bak) i podzielonego przez liczbę przejechanych km. Komputer nieco zawyża spalanie (u mnie 0,2 l)

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Grandtour