Szukaj

Renault Clio II Storia 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010

Informacje o Renault Clio II Storia 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Renault Clio II Storia 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
4,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,1
Renault Clio II
Storia 1.5 dCi 68KM 50kW
Wybór tego samochodu z silnikiem o mocy 68 KM to najlepsza decyzja życia. Buda i osprzęt z Clio II, a co za tym idzie proste w naprawie (większość można zrobić samemu jeżeli ma się odrobinę chęci), a silnik z Clio III, co za tym idzie wyeliminowane bolączki z początków produkcji tego sinika. Przykładowo - tylne zawieszenie - komplet amortyzatorów Magneti Mareli + sprężyny i odboje KYB to 300 zł, a wymiana całości to 30 min auta na podnośniku! Posiadam auto już 7 lat (nie od nowości), obecnie ma ponad 192 tys. przebiegu i sprawuje się świetnie. To co najważniejsze to spalanie - 280 km wyjazd rano i powrót wieczorem, lato, temperatura ponad 30 stopni - spalanie 2,32 (nie wierzyłem, ale przed wyjazdem zalałem do pełna i po powrocie dotankowałem, zawsze tankuję do 3 odbicia). Maksymalne spalanie w zimie na krótkich odcinkach 3-4 km - ok 6l. Przeciętnie pali ok 4-4,5 l. Na autostradzie powyżej 120km to 5-5,5l. Spalanie z wypadu w góry, gdzie zrobiłem 1150km to 4,07 l. Zrobić na 1 baku 1100-1200 km to nic nadzwyczajnego. Zwrotne, zawrócisz i zaparkujesz wszędzie. Widoczność super, nie ma martwych pól. Korozji brak, auto w ocynku. Elektryka w porządku, zdarzają się zaśniedziałe styki w tylnej lampie - powoduje to np. że wycieraczka tylna włącza się po naciśnięciu hamulca, ale wystarczy to przeczyścić i jest spokój na lata, stereotyp że elektryka w francuzach wariuje się nie sprawdza - działa jak w każdym kilkunastoletnim aucie. Warto lać dobry olej do silnika - im lepszy tym mniejsze spalanie, łatwiej odpala zimą (odpalałem go przy -32stopniach za pierwszym razem!) i ciszej chodzi, po rozgrzaniu silnik pracuje z kulturą benzynowego. Najlepszą rekomendacją może być fakt że Mercedes odkupił licencję na ten silnik od Renault i ze zmienioną turbiną montuje go w swojej klasie A i B, przy czym silniki o mocy 68KM mają zwykłe sprzęgło, a te powyżej 80 KM już dwumasę. Kupiłbym jeszcze raz w 100%. (Silnik)
Dodane 4 lata temu
4,1
Renault Clio II
Storia 1.5 dCi 68KM 50kW
miałem ten samochód przez 1,5 roku, kupiłem go jak miał 120 tys a sprzedałem jak miał 168 tys przebiegu, jesli idzie o zużycie ropy to jestem pełen podziwu, zjeździliśmy tym samochodem wraz z moją nażeczoną całą europe, od północnej norwegii aż po adriatyk i powiem jedno, za te pieniądze warto kupić ten samochód, pali mało, części są tanie i dostępne w każdym warsztacie i sklepie. gdyby mnie było na stać na utrzymanie dwóch samochodów napewno bym go nie sprzedał. teraz posiadam mercedesa c200 z 2009 roku i zobaczymy jakie bedzie spalanie. polecam clio. (Silnik)
Dodane 12 lat temu
4,0
Renault Clio II
Storia 1.5 dCi 68KM 50kW
Autko kupiłem, aby jeździć oszczędnie i łatwo parkować w dużych aglomeracjach. Obawiałem się braku osiągów i awaryjności. Przewyższyło moje najśmielsze oczekiwania, jest niezwykle elastyczny, ładnie pracuje, niezawodny, zwinny, jak trzeba, to i potrafi pokazać "pazura", a przy tym oszczędny. Najlepszy zakup mojego życia! (Silnik)
Dodane 13 lat temu

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 103
Nierówna praca silnika
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • silnik
  • 279 tys. km
Mam problem dotyczący tego samochodu. Mianowicie samochód chodzi po odpaleniu chwilę ma 4 i po chwili na 3 cylindry. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, świece, cewki, wszelkiego rodzaju podstawowe czujniki w silniku, pompa paliwa oraz cały układ paliwowy. Na komputerze diagnostycznym (zarówno moim jak i za pomocą dedykowanego programu renault) nie wyświetlają się żadne błędy. Została również zmierzona kompresja na każdym cylindrze i okazała się ma wszystkich odpowiednia. Dodam jeszcze że samochód posiada instalację LPG na której ma przejechane ok 200 tys km. Więc podsumowując iskra jest, paliwo też, co może być nie tak?? Proszę o pomoc i rady, wszyscy mechanicy rozkładają ręce.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Nierówna praca silnika
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • silnik
  • 279 tys. km
Mam problem dotyczący tego samochodu. Mianowicie samochód chodzi po odpaleniu chwilę ma 4 i po chwili na 3 cylindry. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, świece, cewki, wszelkiego rodzaju podstawowe czujniki w silniku, pompa paliwa oraz cały układ paliwowy. Na komputerze diagnostycznym (zarówno moim jak i za pomocą dedykowanego programu renault) nie wyświetlają się żadne błędy. Została również zmierzona kompresja na każdym cylindrze i okazała się ma wszystkich odpowiednia. Dodam jeszcze że samochód posiada instalację LPG na której ma przejechane ok 200 tys km. Więc podsumowując iskra jest, paliwo też, co może być nie tak?? Proszę o pomoc i rady, wszyscy mechanicy rozkładają ręce.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Nierówna praca silnika
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • silnik
  • 279 tys. km
Mam problem dotyczący tego samochodu. Mianowicie samochód chodzi po odpaleniu chwilę ma 4 i po chwili na 3 cylindry. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, świece, cewki, wszelkiego rodzaju podstawowe czujniki w silniku, pompa paliwa oraz cały układ paliwowy. Na komputerze diagnostycznym (zarówno moim jak i za pomocą dedykowanego programu renault) nie wyświetlają się żadne błędy. Została również zmierzona kompresja na każdym cylindrze i okazała się ma wszystkich odpowiednia. Dodam jeszcze że samochód posiada instalację LPG na której ma przejechane ok 200 tys km. Więc podsumowując iskra jest, paliwo też, co może być nie tak?? Proszę o pomoc i rady, wszyscy mechanicy rozkładają ręce.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Clio II Storia

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów