Szukaj

Informacje o Renault Clio II Storia

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Renault Clio II Storia – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 3812 mm
Szerokość 1639 mm
Wysokość 1417 mm
Rozstaw osi 2472 mm
Rozstaw kół - przód 1392 mm
Rozstaw kół - tył 1372 mm
Prześwit 145 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1035 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 255 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Adrian
Renault Clio II
Storia 1.2 58KM 43kW
Małe zgrabne auto. Do jazdy po mieście idealne. W trasie da się odczuć małą pojemność i ograniczenia ze strony skrzyni biegów. Max komfortowa prędkość to 90km/h. Jadąc szybciej skazujemy się na dość głośne szumy bo wygłuszenia tak na prawdę brak. Po wymianie uszczelek w drzwiach jest już trochę lepiej. Bardzo fajne auto jeśli ktoś chce zacząć przygodę z majsterkowaniem. Wszystko jest na wierzchu i jest pełno miejsca. Części kosztują grosze a wymiany prostsze być nie mogą. Na przykład amortyzatory na tył to koszt 250 zł za 2 szt i to takie z wyższej półki. Silnik niby 58KM ale jeżeli jest zdrowy to powyżej 2500obr/min na prawdę w tej budzie wystarcza. Jedyne na co trzeba uważać to układ kierowniczy bo lubią się z nim dziać dziwne rzeczy. Skrzynia biegów po 270tys jak nowa. Absolutnie zero problemów tylko po zakupie wymienić olej bo najpewniej jest oryginalny. Z racji na to że podwozie jest raczej delikatne to clio tak jak i scenic bardzo lubi zjadać korozja. Jeżeli nie było nigdy zabezpieczone to nawet 2007 rocznik potrafi mieć dziury w podłodze. Podsumowując, jak na auto za 3000-7000zł to na prawdę cudo. Jeżeli trafi się w miarę zdrowy egzemplarz pod spodem to tak na prawdę reszta jest niezniszczalna. Zabezpieczyć spód, odrdzewiacz, podkład i chociaż barnaek i auto posłuży spokojnie kilka lat.
4,6
~eblis73
Renault Clio II
Storia 1.2 58KM 43kW
I kto by się spodziewał?? Auto którym jeździ żona. Właściwie tylko eksploatacyjne sprawy i się do tej pory nie zepsuło mimo rocznika 2006 i lpg. przebieg 138 tys.km. Mało pali ,dosyć obszerne w środku choć mocy nie za wiele ,to można jeździć "es-kami" bez wysiłku dla silnika po 120/130 km /h. Klima jest ,wspomaganie jest i rzadko spala więcej niż 7 l lpg (w mieście 8 l) Tapicerka odporna na działanie czasu ,tak samo jak plastiki. Oponki w popularnym rozmiarze 175/65/14 więc za klasę premium za komplet całorocznych Nokian-ów Weatherproof poniżej 800 zł i spokój przez cały rok !! Najważniejsze ,to żadnych kłopotów z elektryką ,a do wymiany żarówki nie trzeba się gimnastykować od spodu czy zdejmować błotnika albo nadkola. Wystarczy podnieść maskę i się zgiąć... Rozrząd tani (komplet markowy z pompą około 300 zł), sprzęgło Valeo 300 zł... i gdzie są jeszcze takie koszty utrzymania?? Fajne autko jako drugie albo dla dziewczyny. Największa zaleta to brak rdzy nawet po wielu latach !! odwrotnie niż u konkurencji z Japonii albo w równolatkach z koncerny VW.
4,9
~KaziU
Renault Clio II
Storia 1.2 16v 75KM 55kW
Małe, zgrabne, zwinne, ekonomiczne, ładnie się prezentuje.
Åšrednie spalanie dla Renault Clio II Storia
6,2 – 6,7
l/100 km
4,2
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,1
Renault Clio II
Storia 1.5 dCi 68KM 50kW
Wybór tego samochodu z silnikiem o mocy 68 KM to najlepsza decyzja życia. Buda i osprzęt z Clio II, a co za tym idzie proste w naprawie (większość można zrobić samemu jeżeli ma się odrobinę chęci), a silnik z Clio III, co za tym idzie wyeliminowane bolączki z początków produkcji tego sinika. Przykładowo - tylne zawieszenie - komplet amortyzatorów Magneti Mareli + sprężyny i odboje KYB to 300 zł, a wymiana całości to 30 min auta na podnośniku! Posiadam auto już 7 lat (nie od nowości), obecnie ma ponad 192 tys. przebiegu i sprawuje się świetnie. To co najważniejsze to spalanie - 280 km wyjazd rano i powrót wieczorem, lato, temperatura ponad 30 stopni - spalanie 2,32 (nie wierzyłem, ale przed wyjazdem zalałem do pełna i po powrocie dotankowałem, zawsze tankuję do 3 odbicia). Maksymalne spalanie w zimie na krótkich odcinkach 3-4 km - ok 6l. Przeciętnie pali ok 4-4,5 l. Na autostradzie powyżej 120km to 5-5,5l. Spalanie z wypadu w góry, gdzie zrobiłem 1150km to 4,07 l. Zrobić na 1 baku 1100-1200 km to nic nadzwyczajnego. Zwrotne, zawrócisz i zaparkujesz wszędzie. Widoczność super, nie ma martwych pól. Korozji brak, auto w ocynku. Elektryka w porządku, zdarzają się zaśniedziałe styki w tylnej lampie - powoduje to np. że wycieraczka tylna włącza się po naciśnięciu hamulca, ale wystarczy to przeczyścić i jest spokój na lata, stereotyp że elektryka w francuzach wariuje się nie sprawdza - działa jak w każdym kilkunastoletnim aucie. Warto lać dobry olej do silnika - im lepszy tym mniejsze spalanie, łatwiej odpala zimą (odpalałem go przy -32stopniach za pierwszym razem!) i ciszej chodzi, po rozgrzaniu silnik pracuje z kulturą benzynowego. Najlepszą rekomendacją może być fakt że Mercedes odkupił licencję na ten silnik od Renault i ze zmienioną turbiną montuje go w swojej klasie A i B, przy czym silniki o mocy 68KM mają zwykłe sprzęgło, a te powyżej 80 KM już dwumasę. Kupiłbym jeszcze raz w 100%.
4,1
Renault Clio II
Storia 1.5 dCi 68KM 50kW
miałem ten samochód przez 1,5 roku, kupiłem go jak miał 120 tys a sprzedałem jak miał 168 tys przebiegu, jesli idzie o zużycie ropy to jestem pełen podziwu, zjeździliśmy tym samochodem wraz z moją nażeczoną całą europe, od północnej norwegii aż po adriatyk i powiem jedno, za te pieniądze warto kupić ten samochód, pali mało, części są tanie i dostępne w każdym warsztacie i sklepie. gdyby mnie było na stać na utrzymanie dwóch samochodów napewno bym go nie sprzedał. teraz posiadam mercedesa c200 z 2009 roku i zobaczymy jakie bedzie spalanie. polecam clio.
4,0
Renault Clio II
Storia 1.5 dCi 68KM 50kW
Autko kupiłem, aby jeździć oszczędnie i łatwo parkować w dużych aglomeracjach. Obawiałem się braku osiągów i awaryjności. Przewyższyło moje najśmielsze oczekiwania, jest niezwykle elastyczny, ładnie pracuje, niezawodny, zwinny, jak trzeba, to i potrafi pokazać "pazura", a przy tym oszczędny. Najlepszy zakup mojego życia!

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 100
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Renault Clio II Storia