Szukaj

Informacje o Renault Clio II Hatchback 1.9 dTi 80KM 59kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 80 KM (59 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla Renault Clio II Hatchback 1.9 dTi 80KM 59kW 2000-2010
4,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,3
Renault Clio II
Hatchback 1.9 dTi 80KM 59kW
Jadąc w mieście od 40 do 60 km/h spalanie wychodzi od 6.0 do 4.2 litra na 100km z lekkim dodawaniem gazu i powolniejszym zmiany biegu i trzymać cały czas 1500, 1750 lub 2000 obr. a w trasie od 80 do 130km/h od 2000, 2500 i 3000 obrotu spalanie wychodzi od 3.0 do 3.9 litra na 100km z lekkim gazem można tez opuścić pedał gazu i ponownie dodać aby spalanie tak poszło więc nie trzeba wyprzedzać tylko zależy komu się chce bo gdy się wyprzedza to spalanie pójdzie do 13 litrów i to chwilowe jeżeli kto woli to straci mniej km w trasie lub mieście :)
5,1
Renault Clio II
Hatchback 1.9 dTi 80KM 59kW
Samochód ma przebieg 190 tys km. Minimalne spalanie na trasie - 4,7; średnie spalanie w trybie mieszanym 5,5 (w zimie do 6,0). To są realne wartości sprawdzane wielokrotnie przy tankowaniu do pełna i zerowaniu odometru. Komputer zawsze zaniża wartości!!! Generalnie oszczędny i trwały silnik. Pozostałe części drogie, a tańsze zamienniki kiepskie i wadliwe.
4,6
Renault Clio II
Hatchback 1.9 dTi 80KM 59kW
Niskie spalanie - szczególnie na trasie. W mieście przy włączonej klimie ciężko przekroczyć 5.5 l/100km - oszczędny pod tym względem. Dynamiczny i zwinny, idealny do jazdy po mieście oraz w korkach. Minusem są koszty napraw/wymian dość drogie jak na tę wersję silnikową(np rozrząd).

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 99
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • układ napędowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Renault Clio II Hatchback