Szukaj

Informacje o Renault Clio II Hatchback 2.0 16V Sport 172KM 127kW 2000-2010

Lata produkcji: 2000 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 172 KM (127 kW) przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 199 Nm przy 5400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Renault Clio II Hatchback 2.0 16V Sport 172KM 127kW 2000-2010
9,4
l/100 km
11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Renault Clio II
Hatchback 2.0 16V Sport 172KM 127kW
Auto waży 1030 kg i dysponuje mocą 172 km. Jeżdżę po Krakowie i okolicach (korki...) i normalne spalanie w cyklu miejskim oscyluje w okolicy 10l. W zimie na krótkich odcinkach to już bardziej 12. Zabawa w pałowanie na górskich oesach to wir w baku ale za to ile przyjemności z jazdy ;) z drugiej strony na długiej trasie, jadąc autostradą z max dopuszczalną prędkością (przypominam auto ma skrzynię 5 biegów!) to spalanie rzędu 8 litrów i dałoby się zejść niżej zwalniając o te 10kmh. Silnik super elastyczny z zapasem mocy na każdym biegu. Oldschoolowa duża wolnossąca niewyżyłowana jednostka, nigdy mnie nie zawiodła
6,7
Renault Clio II
Hatchback 2.0 16V Sport 172KM 127kW
Jak się jedzie tyle pali, przy normalnej jeździe do 120km/h na dojazdach po 30 km. Pali około 6,5 Przy takich samych odcinkach tylko zdecydowanie mocniej wciskany gaz 8,5 Przy oszczędnej jeździe w trasie za ciężarówką 5,2l! Dwa litry 172 konie a są w stanie przejechać 100km na 5,2litra benzyny!! Średnia długodystansowa bez oszczędzania ale zgodnie z przepisami 7,3l Clio w bdb kondycji, szczelna głowica, nowa sonda, nowe wtryskiwacze, wysokie napięcie (wszystko oryginale takie jak na pierwszy montaż) paliwo 100 (czasami 98) Sam nie mogłem w to uwierzyć, ale tu mnie Clio miło zaskoczyło
10,0
Renault Clio II
Hatchback 2.0 16V Sport 172KM 127kW
Jak na ilość frajdy z jazdy i dynamikę silnika oraz ogólne osiągi spalanie nie przeraża a zasługą jest podejrzewam niska masa własna. Normalna jazda w mieście w miarę spokojna ;) Warszawa trochę korków 9,5-10,5 l/100, jazda dynamiczna dla zabawy 11-14 l/100, trasa Warszawa - Zakopane– prędkość 110/120 km/h 3 osoby plus bagaże 7,6 l/100. Trasa jazda dynamiczna 140/180 km/h trasa 1 osoba mały bagaż 440 KM 9,8 l/100.

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 100
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • układ napędowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Renault Clio II Hatchback