Szukaj

Informacje o Renault Clio II Hatchback 1.6 90KM 66kW 1998-2010

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 131 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,7
~Grzesio85
Renault Clio II
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Bardzo przyjemny samochód, zapewniający zadowalający komfort jady, oczywiście w odniesieniu do innych aut segmentu B z tamtego okresu. W wersji 3-drzwiowej nadaje się tylko dla singli lub pary bez dzieci, natomiast 5-drzwiowa od biedy sprawdzi się jako auto rodzinne. Zawieszenie dosyć dobrze trzyma się drogi, nie poddając się zbyt szybko zuzyciu. Silnik pozbawiony technicznych fajerwerków, co jest jego niewątpliwą zaletą i ma tylko 8 zaworów dzięki czemu przebieg momentu obrotowego jest bardzo płaski osiągając maksymalną wartość już przy 2500 obr/min. Piętą Achillesową benzynowych renault są cewki zap. firmy Sagem. Niestety w nadwoziu zaczęła pojawiać się rdza: próg od strony pasażera, brzeg tylnych błotników na zagięciu blach. Złamały się ostatnie zwoje sprężyn zawieszenia. Zepsuty czujnik prędkości wystarczy na nowo prze-lutować. Ze względu na zużycie wymieniłem dotychczas: amortyzatory przód, rolka i pasek alternatora, szczeki, cylinderki i klocki ham., łożyska kół, katalizator, plecionka, przegub wewn., gumy stabilizatora, łożyska kolumny Macphersona, poduszki silnika.
3,9
~juru.b@wp.pl
Renault Clio II
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Ta wersja którą posiadam jest bardzo fajną i udaną wersją. Pełna elektryka, welurowa przyjemna i łatwa w utrzymaniu tapicerka, klimatyzacja, kompterek pokładowy, oryginalne radio z CD, ładne alufelgi i co najważniejsze w tym autku bardzo dobry, elastyczny, dynamiczny silnik i całkiem dobre zawieszenie. Samochód zwinny, z dobrym przyspieszeniem, dobrze się trzyma drogi. Na przednich fotelach dość dużo miejsca nawet jak na moje 185 cm wzrostu. Prawdopodobnie moja waga przyczyniła się za to do zatarcia przesuwania foteli. W szybach foteli znajdują się plastikowe kulki, które jak się okazało starły się na proszek ;), a nowe są niebotycznie drogie. Aha uwaga dla innych użytkowników, bo widziałem, że mieli podobne wypadki. Jeśli silnik w pewnym momencie traci 2/3 mocy, a po ostudzeniu dalej jedzie to najprawdopodobniej jest to co było u mnie - padła jedna z cewek zapłonowych. Uwaga druga - nie wolno jeździć z popsutą cewką ;) - zepsujemy w ten sposób katalizator. Uwaga trzecia: bardzo łatwo sprawdzić, która cewka nie działa - wystarczy zdjąć przewody z jednej cewki - jeśli samochód mimo to odpali to znaczy, że znaleźliśmy właściwą.
4,3
~Kaju
Renault Clio II
Hatchback 1.6 90KM 66kW
biorąc pod uwagę wiek (18 lat) to jest to fantastyczny samochód!

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 99
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • układ napędowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Renault Clio II Hatchback