Szukaj

Informacje o Renault Clio II Hatchback 1.4 75KM 55kW 1998-2010

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm przy 3700 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,1
~Mateusz posiadacz Juliana
Renault Clio II
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Kupiłem go za 2000zł od handlarza... Tak wiem nie powinno się kupować od handlarza! Mam 20 lat to moje pierwsze auto i się w nim zakochałem, to autko jak pierwsza dziewczyna. Julian bo tak go nazwałem jest zwinny i mały, wszędzie się wciśnie. Mam motor 1.4 75km RT aktualnie brakuje mi w nim mocy, ale myślę ze jest to do zrobienia. Aktualnie przejechałem nim 6 tysięcy km bezproblemowo i ta liczba rośnie. Niestety musiałem zrobić w nim progi - nadkola - błotniki. Był strasznie zadniedbały a rdza go żzarła. Uważajcie na rdze i konserwujcie go :) Zrobienie blacharki mnie kosztowało 2000zł, ale nie żałuje do zrobienia pozostało jeszcze bagażnik. Auto jest teraz zakonserwowane i zabezpieczone przed rdzą a progi zrobione. Co do problemów owszem są jak np: parowanie szyb i tłusty nalot... walcze z tym od dłuzszego czasu. No zawieszenia jeszcze nie sprawdzałem ale napewno bedzie w najblizszym czasie, chce sobie to autko zrobić i mieć na dłuższy czas. Trzeba uważać w Clio na rozrząd! sąsiadowi na autostradzie strzeliło i podobno całe auto do kasacji :) No i pęka mi w niektórych miejscach lakier, no auto juz ma 18 lat czas leci do przodu, ale myśle ze zostanie ze mna już do końca :) Polecam
1,8
~Śliwka
Renault Clio II
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Zawieszenie bardzo nietrwałe, miękkie,bardzo usterkowe. Rdzewieje mimoże auto nigdy nie było uderzone. Bardzo niewygodne fotele, w fotelu kierowcy złamał sięuchwyt do regulacji fotela, przepalające sięzarówki. Padły dwa silniczki do elektrycznych szyb. Zepsuł się rozrusznik. Plastiki bardzo słabej jakości nieodporne na zarysowania. Nie polecam auto bardzo awaryjne. Które może nas nie miło zaskoczyć drobną usterką albo poważną awarią.Jedyne co mnie w miarę pozytywnie zaskoczyło to spalanie na akceptowalnym poziomie
4,5
~gutek_a4@wp.pl
Renault Clio II
Hatchback 1.4 75KM 55kW
clio to przypadek bo szukałem 206 i polo trafiło sie akurat clio, auto na ktore wczesniej nie zwracałem uwagi a musze przyznac ze jest super... linia nadwozia cieszy oko jak dla mnie najlepiej wypada tył i bok bo z przodu czegos mi brakuje... autko jest zgrabne a w środku jest całkiem przyjemnie, wygodne fotele, shludny kokpit.... clio jest spokojnym miejskim samochodzikiem z ktorego można czerpac wiele radości i emocji podczas agresysnej jazdy nawet z tak małym silniczkiem:) w codziennej eksploatacli nie sprawia zadnych problemów...
Średnie spalanie dla Renault Clio II Hatchback 1.4 75KM 55kW 1998-2010
6,9
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Renault Clio II
Hatchback 1.4 75KM 55kW
zużycie paliwa na trasie to fajna rzecz, w 2 osoby plus dziecko i bagaż można zejść do książkowej wersji spalania jadąc koło nawet 80km/h ale 4 dorosłe osoby to już tak fajnie nie jest spalanie rośnie znacząco nawet do 1 litra więcej, miasto to niestety standard jak na benzynę 7 litrów w korkach nawet i 8, ceny napraw nie odbiegają znacząco od innych marek wręcz bym powiedział ze jest trochę taniej można dopasować czasem części z innych aut, zamienników nie polecam najtańszych, zwłaszcza łożysk do kół, bardzo się sypią
6,2
Renault Clio II
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Tankowanie zawsze do drugiego odbicia pistoletu, zawsze ta sama stacja Shell, benzyna 95. Najniższe spalanie na odcinku Łowicz - Olsztyn - Łowicz (5,2 l/100km), jedna osoba, delikatna jazda 80-100km/h, max do 120km/h. Najwyższe spalanie (7,2 l/100km) zimą, drogi nieodśnieżone, jazda 40-60km/h, często w śniegu 10-20 cm, dużo gazu, odcinek 22 km, codzienne dojazdy z wioski do miasta, cykl mieszany. Średnie spalanie (6,34 l/100km) to średnia z okresu styczeń - czerwiec 2010, w sumie 384 litry, przejechane nieco ponad 6 tys km, jazda głównie po wioskach (65%), trochę miasta (25%), tras mało (10%), tylko polskie krajówki, bez autostrad. Jak dla mnie SPALANIE TO NAJWIĘKSZA ZALETA TEGO SAMOCHODU.
7,0
Renault Clio II
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Średnie miesięczne spalanie ( miasto/krótkie dojazd do pracy/ trasy rzadko) to 7 litrów, w zimie jest w stanie wzrosnąć ponad 8. W trasie da się zejść do 6 litrów. Jazda w miarę dynamiczna, przy spokojnej można zejść jeszcze niżej.

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 100
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • układ napędowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiązany
8 komentarzy
Renault Clio II Hatchback