Szukaj

Informacje o Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010

Lata produkcji: 1999 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,3
~bazyl123
Renault Clio II
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
* Witam wszystkich. * Mam Clio od 6 lat i jestem zadowolony z tego samochodu i nie zamierzam go zmieniać. Auto już ma 10lat i 150tys., dbam o nie więc wygląda jak nowe, a to głownie dzięki dobrej jakości karoserii bo nie rdzewieje, można powiedzieć tylko myć i jeździć ;) W środku też nie widać zużycia, a zawieszenie i mechanika w normie. * Jazda jest przyjemna, dobrze trzyma się drogi i amortyzuje nierówności. Auto jest bezpieczne i ma 4 gwiazdki w teście NCAP, ma 4 poduszki powietrzne z napinaczami pasów, ciekawostką jest że ma jeszcze system wspomagania gwałtownego hamowania. * Silnik bardzo udany, jest cichy ekonomiczny, elastyczny, można jechać 50km. na 5 biegu i nie szarpie. A spalanie jak się postarać to 5-6 litrów. Silnik jak na swoje lata był bardzo nowoczesny i udany (ma dwie sondy lambda), dowodem jest to że do dzisiaj go produkują i jeszcze dodali turbinę. Tylko nie oszczędzajcie na częściach jak coś naprawiacie, bo stracicie dwa razy. Tylko markowe produkty a sonda lambda oryginalna bo będziecie mieć problemy i później wypisywać, że auto jest kiepskie i dużo pali. A i jeszcze w tym silniku reguluje się zawory. * Auto jest dobre i nie zawodne. Tylko pamiętajcie żeby nie oddawać auta do byle mechanika, tylko serwisować w specjalizującym się w Renault, a części tylko dobrych producentów. * Dodam na zakończenie że jest forum Clio i tam można zasięgnąć wiele informacji. Pozdrawiam
4,5
~madebyzosiek
Renault Clio II
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Bardzo dobre auto dla kogoś kto jeździ więcej w mieści niż w trasie i nie potrzebuje przestrzeni limuzyny. Nie mogę powiedzieć że jest doskonały, ma twarde plastiki, które czasem wydają dziwne dźwięki, troszkę za miękkie zawieszenie jak na nasze drogi, ale uważam go za bardzo dobry wybór! Nie rozumiem opinii ludzi piszących, że auto jest słabe i trzeba je wysoko kręcić i uznają to za wadę... Przecież wystarczy się zapoznać z parametrami auta przed zakupem i z nich jasno to wynika. Myślę też że ewentualna awaryjność wynika z niedopilnowania wymian wszystkiego co wymienić trzeba. Moje auto ma prawie 7 lat, jeździło od nowości do ASO (nie jest tanio to fakt) wszystko co trzeba było wymieniane i nigdy nie sprawiło problemów!
4,4
~Januszser
Renault Clio II
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Fajne autko przyciąga wzrokiem.Jazda jest przyjemna,dobrze trzyma się drogi.Bije na głowę konkurencję pod względem rozstawu kół.Silnik na trasę za słaby gdyż do niego jest krótka skrzynia biegów.Hamulce super miejsca sporo najlepiej 2 dorosłych i 2 dzieci .Poprzednio miałem megane lecz starsze ,jednak marka mi się spodobała dlatego zostałem przy renault,Trochę większe spalanie niż podaje producent ale to podobno reguła.Ogólnie jestem zadowolony,auto kupiłem nowe w salonie i mam nadzieję że parę lat mi posłuży.W firmie jeżdżę skodą fabią 1,2i powiem szczerze poza lepiej zestrojoną i precyzyjną skrzynią reszta to porażka a dźwięk i kultura pracy 3 tłokowego silnika i awaryjność powala.
Åšrednie spalanie dla Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
6,3
l/100 km
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Renault Clio II
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Clio posiadam od 6 miesięcy i jestem zadowolony z jazdy jak i zarówno z komfortu mimo trochę małej przestrzeni wewnątrz clio ,dość sztywne ale ja takie lubię.Po zakupie wymieniłem kompletny rozrząd wraz pompą wody ( bo od nowości wymieniony był tylko sam pasek a ma już 140000 km) ,wszystkie płyny i filtr węglowy wraz z zaworem.Co do spalanie jestem miło zaskoczony max 6,5 l ,min 5,5 l ale mam jazdę mieszaną więc pali do 6 l przy tankowaniu na ful.Miałem założyć LPG ale stwierdziłem że nie ma sensu przy takim spalaniu.Co do awaryjności to jeszcze nie wiem, poprzedni właściciel dał mi wykaz napraw w aso i jest tego trochę .Myślę że można to autko polecić.
5,6
Renault Clio II
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Trasa (4 osoby), prędkość do 100km/h spalanie 5,01 l/100km. Jazda na zimnym silniku odcinki max 10km,(max 2 osoby) spalanie 6,4 l/100km. Codzienna trasa wokół domu + trochę trasy spalanie na poziomie 5,7 l/100km(max 2 osoby). Spalanie mierzyłem na dystansach około 400km (każdy), tankując autko do pełna. Autkiem jeżdżę spokojnie (biegi zmieniam przy 2500 obr/min), ostatnio wyregulowałem luz zaworowy i przeczyściłem przepustnicę, po tym zabiegu skusiłem się na pomiar spalania. Clio jest z 2002r na liczniku ma ok 112000 km. Pozdrawiam.
6,3
Renault Clio II
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Samochód w jednych rękach od 2002. Stosunkowo mały przebieg - obecnie 110k km. Spalanie zadowalające wynik 8,6l/100 przydarzył się raz. Była zima, jazda niemal 100% miejska, stanie w korku przez większość czasu. Średnio przy jeździe mieszanej spala w okolicach 5,6-6,5 w zależności od pory roku. Nie jeżdżę specjalnie eko. Awaryjność a raczej jej brak: -do wymiany czujnik temp. zewnętrznej przy przebiegu ok 25k km -odklejona okładzina szczęki - laweta (przy przebiegu ok 60k km) -do poprawy kostka wiązki od potencjometru pedału gazu ok 70k km -do poprawy kostka wiązki airbag pod fotelami przednimi ok 70k km -klocki przy ok. 70k km -tarcze fabryczne 90k km -urwany przewód od przeciwmgielnych przy manetce ok.80k km -do wymiany stopa anteny ze wzmacniaczem (dostała się tam woda) ok 100k km -wkładka zamka kierowcy nie działa -wydech na złączu elastycznym pobrzękuje w pewnym zakresie obrotów - skorodowany -zawieszenie nie ruszane do tej pory - lekko rozwulkanizowane tuleje tylnych wahaczy bez luzu, tuleje lewego przedniego wahacza odrobinę się poddają na szarpakach - jeszcze pojeździ. -skorodowany pierścień ABS trzeba oczyścić lub wymienić jak pęknie -po 11 latach brzęczy obicie drzwi pasażera, słaba jakość tapicerki foteli(kierowcy przetarty) -do zrobienia regulacja zaworów, uszczelka pod pokrywą zaworów, do wypolerowania lampa przednia lewa - zmatowiona więcej grzechów nie pamiętam i na 99,9% to wszystko do przebiegu 110k km... .

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 99
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Renault Clio II Hatchback