Szukaj

Informacje o Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 94 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Wojciech---
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Kupiłem go od handlarza.....Tak wiem nie kupuje się auta od handlarza! Ale ja kupiłem.... Pierwsze 10 000 tys ok. I potem się zaczeło: 1) Wylały się amortyzatory z przodu. 2) Pęknięte sprężyny z tyłu. 3) Wylały się amortyzatory z tyłu. 4) Uszczelka pod głowicą + pierścienie do wymiany. Brał litr oleju na 100 km 5) Żarówki padają jak szalone. 6) Zgrzyty w kierownicy wymienione były takie gumy od spodu już nie pamiętam jak to się nazywa 7) Non stop świeci się kontrolka service. Wyrzuciłem kostki spod siedzień i zalutowałem na stałe. Pomogło na pare dni. Problem znowu powrócił 8) Przewody wysokiego napięcia padły to wymienione. Po czym znowu padły..... 9) Auto czasem samo się psuje i samo się naprawia. Np problemy ze spadkiem mocy na silniku. Po przejechaniu bramy serwisu auto zdrowieje. Po wyjechaniu z serwisu problem powraca 10) Wymienione tulejki. 11) Szczęki bodajże też poszły więc wymienione. 12) Wymione paski od alternatora od klimatyzacji itd. Wszystko w przeciągu 30 tys km! I to tylko część rzeczy co pamiętam! A ile jest takich co już nie pamiętam?
4,0
~Kacper
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Moje ocena samochodu to dobre ,ze względu na parę mankamentów odnośnie tego samochodu ,ogólnie samochód godny polecenia ,najlepiej nadaje się do miasta ,jest w trasie jest możliwa owszem ,ale przy prędkości 80-90km/h wtedy spalanie jest niskie i cicha praca silnika. Samochód polecam dla kogoś ,kto dopiero się uczy jeździć ,małe zwinne auto ,idealnie do miasta ,dla dwóch osób . Jeśli chodzi o silnik to na prawdę nie da zajechania ,skrzynia biegów jakość dobra biegi wchodzą bez zarzutu ,zawieszenie to już są drobne usterki typu amortyzatory ,łączniki stabilizatora. Samochód z roku 2001 przed ponad rok wymieniłem Poduszkę skrzyni biegów ,ostatnio wymienione amortyzatory i łączniki stabilizatora no i oczywiście materiały eksploatacyjne. Najbardziej poważna usterka to uszkodzony immobilizer . Samochód rekompensuje się niskich spalaniem .
3,6
~Cliowicz
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Ogólnie oceniam autko dosyc pozytywnie. Szczególnie polecam osobom jako pierwszy samochód. Prosta budowa zapewnia całkiem tanie koszty napraw, a części zamiennych jest naprawdę bardzo dużo - nowych, używanych, oryginalnych i zamienników. Szczególną uwagę przy zakupie samochodu należy zwrócic na układ elektryczny (włącznik świateł awaryjnych w większości samochodów nie działa - włącza się ale z wyłączeniem jest gorzej - koszt wymiany ok. 200 złotych) i zawieszenie. Jeśli na karoserii pojawiają się ślady korozji to oferta jest całkowicie zdyskwalifikowana, ponieważ te samochody mimo swojego wieku trzymają się świetnie. Podsumowując, uważam, że wszystko zależy od danego egzemplarza na jaki się trafi. Przy odrobinie szczęścia możemy miec naprawdę super autko w dodatku wyjątkowo ekonomiczne. Kupiłbym ten samochód jeszcze raz, pomimo bardzo częstych awarii - potrafi je potem wynagrodzic. Dając mu trochę serca odwdzięczy nam się tym samym:)
Åšrednie spalanie dla Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
6,3
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Samochodzik jest fajny, jeździ się nim przyjemnie. Duży komfort jazdy jak na małe autko (dużo większy niż np. w Pandzie, czy starszym Punto). Szkoda tylko, że silnik cierpi na permamentny brak mocy. Co do spalania, to trzyma się średniej. Przy jeździe miasto/trasa wychodzi około 6.4 latem, wiosną i jesienią 6.7, a zimą 7-7.2 w zależności od mrozów. Najwięcej spalił w trzaskające mrozy 7.8 l. Litrażowany jest regularnie, zalewany bak zawsze na full i liczone spalani z proporcji na 100km. Główna jazda tego samochodu to jak miasto/trasa w Sosnowcu i okolicach (głównie 2-pasami od czasu do czasu światła). Nie litrażowałem go na długiej trasie, bo nie jeżdżę tym bzykiem w takie trasy (samochód żony). Dla kobiety na dojazdy do pracy jest ok, ale żona nawet narzeka na słaby silnik, więc polecam mocniejszą wersję... ale będzie troszke wiecej palił...
5,4
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Z reguły jeżdżę między miasteczkami, po większym mieście i trasa 100km. Często krótkie odcinki. Zazwyczaj podróżuję sama. Opony 14 profil 65. Dynamika bardzo różna w zależności od dnia:) Przeciętnie jeżdżę na niskich obrotach i nie katuję silnika
5,9
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Silnik spisuje się bardzo dobrze, dojeżdżam do pracy 50km w jedną stronę dziennie w 4 osoby, ok. 30km autostradą i 15km drogą szybkiego ruchu (reszta miastem). Większość czasu jadę ok. 110km/h. Spalanie mam na poziomie 5.3-5.5 l/100km (latem). Zimą ok. 5.7 - 5.9. W mieście potrafi spalić ponad 7 litrów.

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 99
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Renault Clio II Hatchback