Szukaj

Informacje o Renault Clio II Hatchback 1.1 58KM 43kW 1998-2010

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 58 KM (43 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 93 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,2
~pypekk
Renault Clio II
Hatchback 1.1 58KM 43kW
Kupiłem samochód w 15 minut, z założenia jako drugi w rodzinie. Salon Polska, pierwszy właściciel, oryginalny lakier. Oprócz pakietu startowego (rozrząd, hamulce, przegląd, olej, filtry itp.) jak dotąd robiłem tylko sondę lambda i same pierdoły typu oświetlenie kabiny, zegarów. Auto ma parę wgniotek, ale oryginalny lakier, więc nie tykam. Auto po mieście jeździ świetnie, w krótkie trasy też daje radę, ale nad morze (z Krakowa) bym się nie wybrał. Generalnie spoko wozidło, do pracy, na zakupy, po mieście i poza. Komfort adekwatny do ceny, rocznika i segmentu. Póki co żadnych upierdliwych usterek nie doświadczam (odpukać), polecam z czystym sumieniem.
4,3
~Sosnowski
Renault Clio II
Hatchback 1.1 58KM 43kW
witam clio kupiłem za 1000 złotych bo było tanio ale wiedziałem co biorę i w jakim stanie a stan kwalifikował go na złom w zawieszeniu wymieniłem wszystko ,w silniku upg ,rozrząd komplet, świece ,przewody ,krokowy olej ,filtry w napędzie przeguby ,łącznik lewarka zmiany biegów hamulce przód i tył komplet powiedzmy ze części kosztowały mnie 1300 zł nowego samochodu i tak nie zrobiłem ale teraz nie narzekam ze co chwila coś się psuje naprawy robiłem we własnym zakresie mechanika to nie mój zawód ale moja pasja dlatego widziałem sens kupowania clio w tak złym stanie inna sprawa jeżeli ktoś miałby kupić samochód w takim stanie i zlecić to warsztatowi jednak nadal będę twierdził ze wkładając pieniądze w najgorszego grata wymieniając wszystko jak ja i nawet zlecić usługę warsztatowi to i tak mniej stracicie państwo niż przez rok na nowym samochodzie z góry przepraszam wszystkie marki samochodowe i ludzi zajmujących się ich sprzedażą ale takie mam zdanie. A co do clio to dla mnie świetny samochód nie będę nudził co ja nim nie przewiozłem i gdzie nie bylem ale to są jeszcze samochody które miały służyć jak najlepiej i jak najdłużej moje clio to zupełny golas nawet nie ma wspomagania i dobrze bo jak nie ma to znaczy ze się nie zepsuje tyczy się to także innych udogodnień dokładanych w coraz większej ilości do nowych samochodów oczywiście państwa decyzja można jeździć 20 letnim clio albo nowym z salonu bez napraw i kłopotów .................. na początku
4,2
~gawel1979
Renault Clio II
Hatchback 1.1 58KM 43kW
witam użytkuje auto od 2 tal przejechałem nim uwaga 45 tyś km po w tym czasie wymieniłem rozrząd z pompą wody tarcze i klocki z przodu okładziny z tyłu czujnik temperatury chłodnicę wody auto wiadomo nie demon prędkości ale 120 km/h śmiało można jechać spalanie bez klimy ok 7 l lpg czyli grosiki, w mieście śmiech bo jeszcze mniej w granicach 6.5 l lpg pewenie że spaliła mi i 8 l lpg ale cały czas 140/h przez 200 km. Ogólnie auto do miasta i na krótkie wycieczki ale szczerze polecam części taniość wszystko dostępne np rozrząd górna półka 380 zl z pompą wody. auto godne polecenia dla 3 osobowej rodzinki. Moja córka Nelka bardzo przyzwyczaiła się do Renaty i prosi abym nie sprzedawał i chyba posłucham się dziecka chociaż chciałbym coś nowszego. Zachęcam do kupna i pozdrawiam szczęśliwych użytkowników Renault clio
Åšrednie spalanie dla Renault Clio II Hatchback 1.1 58KM 43kW 1998-2010
6,2
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Renault Clio II
Hatchback 1.1 58KM 43kW
Oto najnowsze dane z 28 lipiec 2022 Jadąc trasą s17 zrobiłem 560 km w tym po mieście 40 km. ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ to 85 km. spalanie wyszlo 4.4 l/ 100km. Przy prędkości 90 - 95 km/H w trasie spala 5.3 l. Przy prędkości ok .100/H w trasie spala 6l/100 km
5,5
Renault Clio II
Hatchback 1.1 58KM 43kW
Witam, na trasie Wrocław-Włocławek (przez Kalisz, Ostrów Wlkp, Koło), nie oszczędzając się (na prostych odcinkach stałe 130km/h, przy wyprzedzaniu obroty ~5tys) standardowo 5.5l/100km. Rewelacyjne spalanie, w mieście max. 6.5l/100km.
7,1
Renault Clio II
Hatchback 1.1 58KM 43kW
Ponieważ silnik jest słaby to o wszystkim decyduje styl jazdy (obroty na które wkręcasz silnik). Jeżeli przejedziesz 750 km w trasie (a na tyle wystarczy bak) nie przekraczając 100 km/h to nie spalisz więcej niż 6 litrów. Jeżdżąc żwawo (tak jak ja) samochód spali jakieś 0,5 litra więcej. Z włączoną klimą robi się problem. Auto spala wyraźnie więcej (no ale to już wina słabego silnika). Jeżdżąc ostro po mieście z włączoną klimą auto spali prawie 10 l/100 km.

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 100
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy
Renault Clio II Hatchback