Szukaj

Informacje o Renault Clio II Hatchback

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Åšrednica zawracania 10,1 m
Promień skrętu 5,05 m
Długość 3773 mm
Szerokość 1639 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1940 mm
Wysokość 1417 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1909 mm
Rozstaw osi 2471 mm
Rozstaw kół - przód 1392 mm
Zwis przedni 739 mm
Zwis tylny 600 mm
Prześwit 160 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 933 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1035 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 255 l
Długość do oparcia tylnej kanapy 625 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1345 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,2
~pypekk
Renault Clio II
Hatchback 1.1 58KM 43kW
Kupiłem samochód w 15 minut, z założenia jako drugi w rodzinie. Salon Polska, pierwszy właściciel, oryginalny lakier. Oprócz pakietu startowego (rozrząd, hamulce, przegląd, olej, filtry itp.) jak dotąd robiłem tylko sondę lambda i same pierdoły typu oświetlenie kabiny, zegarów. Auto ma parę wgniotek, ale oryginalny lakier, więc nie tykam. Auto po mieście jeździ świetnie, w krótkie trasy też daje radę, ale nad morze (z Krakowa) bym się nie wybrał. Generalnie spoko wozidło, do pracy, na zakupy, po mieście i poza. Komfort adekwatny do ceny, rocznika i segmentu. Póki co żadnych upierdliwych usterek nie doświadczam (odpukać), polecam z czystym sumieniem.
4,3
~Sosnowski
Renault Clio II
Hatchback 1.1 58KM 43kW
witam clio kupiłem za 1000 złotych bo było tanio ale wiedziałem co biorę i w jakim stanie a stan kwalifikował go na złom w zawieszeniu wymieniłem wszystko ,w silniku upg ,rozrząd komplet, świece ,przewody ,krokowy olej ,filtry w napędzie przeguby ,łącznik lewarka zmiany biegów hamulce przód i tył komplet powiedzmy ze części kosztowały mnie 1300 zł nowego samochodu i tak nie zrobiłem ale teraz nie narzekam ze co chwila coś się psuje naprawy robiłem we własnym zakresie mechanika to nie mój zawód ale moja pasja dlatego widziałem sens kupowania clio w tak złym stanie inna sprawa jeżeli ktoś miałby kupić samochód w takim stanie i zlecić to warsztatowi jednak nadal będę twierdził ze wkładając pieniądze w najgorszego grata wymieniając wszystko jak ja i nawet zlecić usługę warsztatowi to i tak mniej stracicie państwo niż przez rok na nowym samochodzie z góry przepraszam wszystkie marki samochodowe i ludzi zajmujących się ich sprzedażą ale takie mam zdanie. A co do clio to dla mnie świetny samochód nie będę nudził co ja nim nie przewiozłem i gdzie nie bylem ale to są jeszcze samochody które miały służyć jak najlepiej i jak najdłużej moje clio to zupełny golas nawet nie ma wspomagania i dobrze bo jak nie ma to znaczy ze się nie zepsuje tyczy się to także innych udogodnień dokładanych w coraz większej ilości do nowych samochodów oczywiście państwa decyzja można jeździć 20 letnim clio albo nowym z salonu bez napraw i kłopotów .................. na początku
3,2
~Wojciech---
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Kupiłem go od handlarza.....Tak wiem nie kupuje się auta od handlarza! Ale ja kupiłem.... Pierwsze 10 000 tys ok. I potem się zaczeło: 1) Wylały się amortyzatory z przodu. 2) Pęknięte sprężyny z tyłu. 3) Wylały się amortyzatory z tyłu. 4) Uszczelka pod głowicą + pierścienie do wymiany. Brał litr oleju na 100 km 5) Żarówki padają jak szalone. 6) Zgrzyty w kierownicy wymienione były takie gumy od spodu już nie pamiętam jak to się nazywa 7) Non stop świeci się kontrolka service. Wyrzuciłem kostki spod siedzień i zalutowałem na stałe. Pomogło na pare dni. Problem znowu powrócił 8) Przewody wysokiego napięcia padły to wymienione. Po czym znowu padły..... 9) Auto czasem samo się psuje i samo się naprawia. Np problemy ze spadkiem mocy na silniku. Po przejechaniu bramy serwisu auto zdrowieje. Po wyjechaniu z serwisu problem powraca 10) Wymienione tulejki. 11) Szczęki bodajże też poszły więc wymienione. 12) Wymione paski od alternatora od klimatyzacji itd. Wszystko w przeciągu 30 tys km! I to tylko część rzeczy co pamiętam! A ile jest takich co już nie pamiętam?
Åšrednie spalanie dla Renault Clio II Hatchback
6,2 – 10,7
l/100 km
4,5 – 5,0
l/100 km
7,0 – 11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
1.6 16V pali w zależności od stylu jazdy. W mieście i korkach bez szaleństw pije 8.5 litra, natomiast przy bardzo oszczędnej jeździe w terenie wiejsko-leśnym da się zejść nawet nieco poniżej 6 (rekord 5.5), jednak to wymaga oszczędzania każdej kropli, wykorzystywania wzniesień i unikania gazu oraz hamowania. Przy normalnej eksploatacji spali 6.5 -7, nawet przy korzystaniu z całej jego zrywności. Niestety kiepskie przełożenia na skrzyni biegów sprawiają że jazda powyżej 130-150 km/h to wycie silnika, i spalanie sięgające kilkunastu litrów.
10,0
Renault Clio II
Hatchback 2.0 16V Sport 172KM 127kW
Auto waży 1030 kg i dysponuje mocą 172 km. Jeżdżę po Krakowie i okolicach (korki...) i normalne spalanie w cyklu miejskim oscyluje w okolicy 10l. W zimie na krótkich odcinkach to już bardziej 12. Zabawa w pałowanie na górskich oesach to wir w baku ale za to ile przyjemności z jazdy ;) z drugiej strony na długiej trasie, jadąc autostradą z max dopuszczalną prędkością (przypominam auto ma skrzynię 5 biegów!) to spalanie rzędu 8 litrów i dałoby się zejść niżej zwalniając o te 10kmh. Silnik super elastyczny z zapasem mocy na każdym biegu. Oldschoolowa duża wolnossąca niewyżyłowana jednostka, nigdy mnie nie zawiodła
6,7
Renault Clio II
Hatchback 2.0 16V Sport 172KM 127kW
Jak się jedzie tyle pali, przy normalnej jeździe do 120km/h na dojazdach po 30 km. Pali około 6,5 Przy takich samych odcinkach tylko zdecydowanie mocniej wciskany gaz 8,5 Przy oszczędnej jeździe w trasie za ciężarówką 5,2l! Dwa litry 172 konie a są w stanie przejechać 100km na 5,2litra benzyny!! Średnia długodystansowa bez oszczędzania ale zgodnie z przepisami 7,3l Clio w bdb kondycji, szczelna głowica, nowa sonda, nowe wtryskiwacze, wysokie napięcie (wszystko oryginale takie jak na pierwszy montaż) paliwo 100 (czasami 98) Sam nie mogłem w to uwierzyć, ale tu mnie Clio miło zaskoczyło

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 99
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
5,0
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Jeśli szukasz profesjonalnej i kompleksowej stacji montażu LPG to dobrze trafiłeś. Wykwalifikowana obsługa świetnie doradzi i podpowie jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Ciebie i Twojego samochodu. Firma zapewnia samochód zastępczy (bezpłatnie) na czas montażu instalacji. Jestem bardzo zadowolony z wyboru firmy AUTO MIX i po roku użytkowania samochodu z czystym sumieniem...
5,0
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 300 tys. km
użytkowana przez: 400 tys. km
Już 3 rok jeżdżę na tej instalacji i jak do tej pory nie ma z nią żadnych problemów. Dobrze wyregulowana, na wymianę filtrów jeżdżę raz na półtora roku (mniej więcej co 15 tys.). Spalanie w mieście mieści się do max 7-8 l.
4,5
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.
Renault Clio II Hatchback