Szukaj

Informacje o Renault Clio II

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Auta małe
Druga generacja Renault Clio zadebiutowała na rynku w 1998 r. Model zaprojektowano w zasadzie od podstaw, chociaż sylwetka auta, pomimo jego większych wymiarów, wyraźnie przywoływała na myśl ostatnią wersję modelu pierwszej generacji. Clio II w roku 2011 przeszło pierwszą z trzech modernizacji (następne miały miejsce w latach 2003 oraz 2005). W tym samym roku zadebiutowała na rynku także odmiana sedan samochodu, nosząca nazwę Thalia (w innych krajach także Clio Sedam i Clio Symbol oraz Nissan Platina). Pomimo że w roku 2005 produkcja Renault Clio II generacji została zakończona, to do dziś na niektórych rynkach auto nadal jest oferowane pod nazwami Clio Storia lub Clio Campus.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Renault Clio II – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Clio II

Liczba ocen: 1 128
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,2
~Adrian
Renault Clio II
Storia 1.2 58KM 43kW
Małe zgrabne auto. Do jazdy po mieście idealne. W trasie da się odczuć małą pojemność i ograniczenia ze strony skrzyni biegów. Max komfortowa prędkość to 90km/h. Jadąc szybciej skazujemy się na dość głośne szumy bo wygłuszenia tak na prawdę brak. Po wymianie uszczelek w drzwiach jest już trochę lepiej. Bardzo fajne auto jeśli ktoś chce zacząć przygodę z majsterkowaniem. Wszystko jest na wierzchu i jest pełno miejsca. Części kosztują grosze a wymiany prostsze być nie mogą. Na przykład amortyzatory na tył to koszt 250 zł za 2 szt i to takie z wyższej półki. Silnik niby 58KM ale jeżeli jest zdrowy to powyżej 2500obr/min na prawdę w tej budzie wystarcza. Jedyne na co trzeba uważać to układ kierowniczy bo lubią się z nim dziać dziwne rzeczy. Skrzynia biegów po 270tys jak nowa. Absolutnie zero problemów tylko po zakupie wymienić olej bo najpewniej jest oryginalny. Z racji na to że podwozie jest raczej delikatne to clio tak jak i scenic bardzo lubi zjadać korozja. Jeżeli nie było nigdy zabezpieczone to nawet 2007 rocznik potrafi mieć dziury w podłodze. Podsumowując, jak na auto za 3000-7000zł to na prawdę cudo. Jeżeli trafi się w miarę zdrowy egzemplarz pod spodem to tak na prawdę reszta jest niezniszczalna. Zabezpieczyć spód, odrdzewiacz, podkład i chociaż barnaek i auto posłuży spokojnie kilka lat.
4,2
~pypekk
Renault Clio II
Hatchback 1.1 58KM 43kW
Kupiłem samochód w 15 minut, z założenia jako drugi w rodzinie. Salon Polska, pierwszy właściciel, oryginalny lakier. Oprócz pakietu startowego (rozrząd, hamulce, przegląd, olej, filtry itp.) jak dotąd robiłem tylko sondę lambda i same pierdoły typu oświetlenie kabiny, zegarów. Auto ma parę wgniotek, ale oryginalny lakier, więc nie tykam. Auto po mieście jeździ świetnie, w krótkie trasy też daje radę, ale nad morze (z Krakowa) bym się nie wybrał. Generalnie spoko wozidło, do pracy, na zakupy, po mieście i poza. Komfort adekwatny do ceny, rocznika i segmentu. Póki co żadnych upierdliwych usterek nie doświadczam (odpukać), polecam z czystym sumieniem.
4,6
~eblis73
Renault Clio II
Storia 1.2 58KM 43kW
I kto by się spodziewał?? Auto którym jeździ żona. Właściwie tylko eksploatacyjne sprawy i się do tej pory nie zepsuło mimo rocznika 2006 i lpg. przebieg 138 tys.km. Mało pali ,dosyć obszerne w środku choć mocy nie za wiele ,to można jeździć "es-kami" bez wysiłku dla silnika po 120/130 km /h. Klima jest ,wspomaganie jest i rzadko spala więcej niż 7 l lpg (w mieście 8 l) Tapicerka odporna na działanie czasu ,tak samo jak plastiki. Oponki w popularnym rozmiarze 175/65/14 więc za klasę premium za komplet całorocznych Nokian-ów Weatherproof poniżej 800 zł i spokój przez cały rok !! Najważniejsze ,to żadnych kłopotów z elektryką ,a do wymiany żarówki nie trzeba się gimnastykować od spodu czy zdejmować błotnika albo nadkola. Wystarczy podnieść maskę i się zgiąć... Rozrząd tani (komplet markowy z pompą około 300 zł), sprzęgło Valeo 300 zł... i gdzie są jeszcze takie koszty utrzymania?? Fajne autko jako drugie albo dla dziewczyny. Największa zaleta to brak rdzy nawet po wielu latach !! odwrotnie niż u konkurencji z Japonii albo w równolatkach z koncerny VW.

Raporty spalania Renault Clio II

Liczba raportów: 1 112
Åšrednie spalanie dla Renault Clio II
6,2 – 10,7
l/100 km
4,2 – 5,0
l/100 km
6,7 – 11,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
1.6 16V pali w zależności od stylu jazdy. W mieście i korkach bez szaleństw pije 8.5 litra, natomiast przy bardzo oszczędnej jeździe w terenie wiejsko-leśnym da się zejść nawet nieco poniżej 6 (rekord 5.5), jednak to wymaga oszczędzania każdej kropli, wykorzystywania wzniesień i unikania gazu oraz hamowania. Przy normalnej eksploatacji spali 6.5 -7, nawet przy korzystaniu z całej jego zrywności. Niestety kiepskie przełożenia na skrzyni biegów sprawiają że jazda powyżej 130-150 km/h to wycie silnika, i spalanie sięgające kilkunastu litrów.
4,1
Renault Clio II
Storia 1.5 dCi 68KM 50kW
Wybór tego samochodu z silnikiem o mocy 68 KM to najlepsza decyzja życia. Buda i osprzęt z Clio II, a co za tym idzie proste w naprawie (większość można zrobić samemu jeżeli ma się odrobinę chęci), a silnik z Clio III, co za tym idzie wyeliminowane bolączki z początków produkcji tego sinika. Przykładowo - tylne zawieszenie - komplet amortyzatorów Magneti Mareli + sprężyny i odboje KYB to 300 zł, a wymiana całości to 30 min auta na podnośniku! Posiadam auto już 7 lat (nie od nowości), obecnie ma ponad 192 tys. przebiegu i sprawuje się świetnie. To co najważniejsze to spalanie - 280 km wyjazd rano i powrót wieczorem, lato, temperatura ponad 30 stopni - spalanie 2,32 (nie wierzyłem, ale przed wyjazdem zalałem do pełna i po powrocie dotankowałem, zawsze tankuję do 3 odbicia). Maksymalne spalanie w zimie na krótkich odcinkach 3-4 km - ok 6l. Przeciętnie pali ok 4-4,5 l. Na autostradzie powyżej 120km to 5-5,5l. Spalanie z wypadu w góry, gdzie zrobiłem 1150km to 4,07 l. Zrobić na 1 baku 1100-1200 km to nic nadzwyczajnego. Zwrotne, zawrócisz i zaparkujesz wszędzie. Widoczność super, nie ma martwych pól. Korozji brak, auto w ocynku. Elektryka w porządku, zdarzają się zaśniedziałe styki w tylnej lampie - powoduje to np. że wycieraczka tylna włącza się po naciśnięciu hamulca, ale wystarczy to przeczyścić i jest spokój na lata, stereotyp że elektryka w francuzach wariuje się nie sprawdza - działa jak w każdym kilkunastoletnim aucie. Warto lać dobry olej do silnika - im lepszy tym mniejsze spalanie, łatwiej odpala zimą (odpalałem go przy -32stopniach za pierwszym razem!) i ciszej chodzi, po rozgrzaniu silnik pracuje z kulturą benzynowego. Najlepszą rekomendacją może być fakt że Mercedes odkupił licencję na ten silnik od Renault i ze zmienioną turbiną montuje go w swojej klasie A i B, przy czym silniki o mocy 68KM mają zwykłe sprzęgło, a te powyżej 80 KM już dwumasę. Kupiłbym jeszcze raz w 100%.
10,0
Renault Clio II
Hatchback 2.0 16V Sport 172KM 127kW
Auto waży 1030 kg i dysponuje mocą 172 km. Jeżdżę po Krakowie i okolicach (korki...) i normalne spalanie w cyklu miejskim oscyluje w okolicy 10l. W zimie na krótkich odcinkach to już bardziej 12. Zabawa w pałowanie na górskich oesach to wir w baku ale za to ile przyjemności z jazdy ;) z drugiej strony na długiej trasie, jadąc autostradą z max dopuszczalną prędkością (przypominam auto ma skrzynię 5 biegów!) to spalanie rzędu 8 litrów i dałoby się zejść niżej zwalniając o te 10kmh. Silnik super elastyczny z zapasem mocy na każdym biegu. Oldschoolowa duża wolnossąca niewyżyłowana jednostka, nigdy mnie nie zawiodła

Usterki Renault Clio II

Liczba wpisów: 100
Wyciek spod uszczelki głowicy silnika czy na simmeringu wałka rozrządu?
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • silnik
  • 266 tys. km
Witam, Miał może ktoś z Was podobny problem, przebieg Reni to już 266 000 km (mocno wyeksploatowany). Częste wycieki, ostatnio była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów i uszczelniana odma, po przejechaniu może z 200kmwyciek oleju znowu się pojawił. Cieknie z tylnej części od strony pasażera, diagnoza mechanika to wyciek spod uszczelki głowicy. Za jakiś czas jednak planuje sprzedać samochód, bo po przekalkulowaniu kosztów napraw ( a ciągle się coś sypie) stwierdziłem, że to skarbonka bez dna. Mieliście może podobny problem, jak długo można mniej więcej jeździć z takim wyciekiem? Innych objawów od strony uszczelki pod głowicą nie mam. Pozdrawiam wszystkich.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Sprzęgło
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam.Mam problem z kultura pracy sprzęgła i reakcja pojazdu na zmianę biegów.Szarpie autem przy zmianie biegów,przy dynamicznym zmianie biegów szarpanie jest mniejsze natomiast przy wolnym falują a pojazd jakby miał opóźniona reakcje na zmianę biegów.Biegi wchodzą normalnie bez otarć,zgrzytania,bardzo lekko.Podczas jazdy przy lekkim odpuszczeniu gazu szarpie mocno gałka zmiany biegu do przodu,jest bo bardzo wyczuwalne przy położeniu na biegu 2 i 4,kiedy gałka jest na 1,3,5 szarpanie jest mniejsze.Ostatnio co robiłem to wymieniałem poduszkę przy lewarku bo szarpała na biegu jałowym,teraz jest ok.Kolejnym dziwna reakcja auta jest poszarpywanie przy wolej jeździe przy redukcji na bieg 2 np podjeżdżając pod próg zwalniający.Auto posiada instalacje gazowa ale i na gazie i na benzynie problemy są takie same.Co może być przyczyna takiej pracy sprzęgła i pojazdu,proszę o jakaś opinie,dziękuje za uwagę.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Brak reakcji na pedał gazy przy ciepłym silniku
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • instalacja elektryczna
Samochód po przejechaniu odcinka drogi i zatrzymaniu odpala ale nie reaguje na pedał gazu. Po 3-4 godzinach po schłodzeniu silnika wraca reakcja na pedal gazu. Wcześniej zapala się kontrolka uszkodzenia elektronicznego - spiralka z zygzakiem.Usterka wystąpiła latem ubiegłego roku i nie pojawia się zimą.W sevisie poczatkowo stwierdzono, że przyczyna jest przepustnica,przeczyszczenie jej nie usunęło problemu. W servisie autoryzowanym stwiedzono uszkodzenie komputera, ktorego wymiana nie zmieniła sytuacji.proszę o poradę jesli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.
Problem rozwiÄ…zany
8 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
5,0
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Jeśli szukasz profesjonalnej i kompleksowej stacji montażu LPG to dobrze trafiłeś. Wykwalifikowana obsługa świetnie doradzi i podpowie jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Ciebie i Twojego samochodu. Firma zapewnia samochód zastępczy (bezpłatnie) na czas montażu instalacji. Jestem bardzo zadowolony z wyboru firmy AUTO MIX i po roku użytkowania samochodu z czystym sumieniem...
5,0
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 300 tys. km
użytkowana przez: 400 tys. km
Już 3 rok jeżdżę na tej instalacji i jak do tej pory nie ma z nią żadnych problemów. Dobrze wyregulowana, na wymianę filtrów jeżdżę raz na półtora roku (mniej więcej co 15 tys.). Spalanie w mieście mieści się do max 7-8 l.
4,5
Renault Clio II
Hatchback 1.2 60KM 44kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
przebieg: 40 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Trochę zajęło (i nerwów zabrało) dobre "ustawienie gazu". Jak już ustawiono - to nie było żadnych problemów czy to na gazie czy na benzynie. Poza jednym wyjątkiem: dokładnie co roku był wymieniany I wtryskiwacz na listwie - zawsze gwarancyjnie (bez wnikania o przyczyny). Innych usterek nie było.
Renault Clio II