Szukaj

Informacje o Renault Clio I 1.4 75KM 55kW 1990-1995

Lata produkcji: 1990 – 1995
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja Renault Clio wprowadzona została na francuski rynek w roku 1990, a rok później ruszyła sprzedaż w pozostałych krajach. W katalogu francuskiej marki Clio zastąpiło model Renault 5. Auto zdobyło tytuł Samochodu Roku (w roku 1991) i popularnością w niedługim czasie przebiło swojego poprzednika. W 1994 roku Renault Clio I poddano pierwszej modernizacji, a w jego nowej odsłonie do nazwy Clio dołożono wyrażenie „phase 2” (faza druga). Drugi lifting Clio I miał miejsce w roku 1996, a dwa lata później zakończono jego produkcję.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 114 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Widoczność + Skrzynia biegów + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,8
~ustinow
Renault Clio I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
cena czesci do Renault zawsze byla wysokai serwis w UTORYZOWANYCH stacjach rowniez Jednakze lepiej zaplacic raz wiecej specjaliscie niz oddac auto w rece nieznanego mechanika(mnie tacy wpedzili w dodatkowe koszta- przy wymianie lozysk uszkodzili mi obydwie piasty i przy wymianie szczek z tylu nie zauwazyli ze tloczki sa na ukonczeniu) zdecydowanie wystarczyly by tu tarcze pojedyncze niekoniecznie wentylowane bo cena wymiany wzrasta podwojnie a to autko nie przekracza 175 km/h wiec nie sa one konieczne Wlasnie kupuje w Irlandii 2 auto(z kierownica po prawej str) ale tego maluszka nie sprzedam tak mi sie podoba ;)
4,2
~PunkNeverDie sXe
Renault Clio I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
renówke mialem jakieś 6 miesiecy przez ten czas bylem bardzo zadowolony spodobal mi sie w tej kategori cenowej zdecydowanie ,najladnieszy i to zadecydowalo wiekszosc odsob mi odradzolo mowili kup golfa cale szczescie ze ich nieposłuchalem :) , samochod mnie niezawiudl nigdy , a nawet sporo nim jedzilem bo na 6 miesiecy 15 tys km glownie do pracy ale kilka razy w miesiacu wypady w dlusze trasy . Moj model z wygladu byl bardzo ladny mimo ze mial 15 lat nikt mu tyle niedawal bo niewygladal :] wszystko przez srebny kolor i moje czeste mycie i woskowanie , 4 drzwi to swietnie rozwiazanie w tym samochodzie , ze sprzedaza tez niemialem wiekszych problemow sprzedalem go chyba w 2 dzien po wystawieniu kartki teraz mysle nad czyms wiekszym bardziej w trasy i wcale niezamizam kupywac brzydkiego niemca , trzeba lamac stereotypy i mity na temat marek tym razem w planach mam koreańca ale nie dewu :)
2,9
~Szczsliwy sprzedawca Clio
Renault Clio I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Podzespoły ciasno upakowane i trudna się dostać zeby coś naprawić. Był to trzeci francuz w rodzinie po Renault 9 i 19 ale najbardziej się psuł. Od tamtego czasu nie kupuje aut francuskich i skończyły się problemy. Sprzedałem Clio a na jego miejsce kupiłem Daewoo Tico z 97 r. Zona przejechałe nim już 100 tyś km i jeszcze nic nie padło ani w rękach po wyjściu z auta nie zostało Nie polecam Clio dla ludzi którzy poszukują auta na codzień do pracy. Do stania pod blokiem się nadaje, jest śliczny, a jak sprawny naprawdę przyjemnie się jeżdzi i tylko tyle.
Średnie spalanie dla Renault Clio I 1.4 75KM 55kW 1990-1995
7,2
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Renault Clio I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Na początku - 16, 17 l/100 km, później uszczelnienie wydechu + wymiana tłumika tył oraz regulacja gazu, wymiana filtra - i palił 11-13 l/100 km. Nie mogłem znaleźć przez dłuuugi czas przyczyny aż do stycznia 2011 kiedy to robiłem przegląd i obeznany i bardzo kulturalny diagnosta (ludzki, powiedział co mam do wymiany i gdzie co zrobić żeby po prostu jeździło się lepiej, a nie tak jak te chamy z VW poznań - wzięli kasę niezależnie od wyniku i oczywiście nie puścili przeglądu... :| ) powiedział mi, że ulatuje mi gaz na przewodzie koło filtra - zrobiłem to (-200zł) i od wtedy spalanie było strasznie niskie, w trasie zdołałem zejść leciutko poniżej 7l /100 (da się ale trzeba wiedzieć co znaczy eco driving a nie np. dojeżdżać do skrzyżowania "na luzie" - jak ja tego nienawidzę, albo bezsensowne hamowanie, bo autu przede mną na chwilkę zaświeciły się światła stop´u...)
6,6
Renault Clio I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Jesli ma się na celu oszczedną jazdę nie gazować i delikatnie rozpędzać samochód do max predkości 110km/h trasa Wrocław -Warszawa 5.2l/100km cztery osoby i bagże .Silnik trzeba wyczuć i nie fosować na zbyt wysokich obrotach wtedy potrafi wypić ;)Samochód dla normalnych ludzi nie do wyscigów czy szpanu .Ekonomiczny pojazd ,lecz niestety wygląd już epokowy ,ale auto jest do jazdy a nie do ogladania pozatym jak siedze w srodku to go nie ogladam i dobrze .pilnować wymiany oleju i wymiany paska rozrządu.
7,5
Renault Clio I
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Jestem posiadaczem Renault Clio I od prawie roku.Jestem zadowolony z tego samochodu,nie mialem z nim problemów wiadomo przy zakupie należało wymienić paski płyny itp. to podstawa,poza tym spisuje się ok.Spalanie i tu właśnie duży minus.Jak na takie auto to dużo.W mieście jeszcze zazwyczaj dosyć oszczednie nie wskakuje powyżej 3 tys obrotów i spalanie nie schodzi i tak niżej niż 7.5l/100km.Na początku myślałem że może to świece,czy filtr powietrza lub inne tzw "pierdoły" lecz spalanie bez zmian. W trasie owszem przy jezdzie średnio 110-120km/h mieści się w 5.5-5.6l powyżej 120km/h juz wskakuje na 6litrow i wiecej... Gdyby mieścił sie w 6l/100km w miescie bylo by całkiem lepiej.

Usterki Renault Clio I

Liczba wpisów: 28
Skrzynia biegów cięzki jakikolwiek ruch drążkiem
  • Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997
  • układ napędowy
Ciężka zmiana położenia drążka biegów, same biegi wchodzą gładko. po 4 dniach stania dziś zrobiłem nim rundkę po mieście i byłem bardzo zdziwiony, skrzynia pracowała jak nowa. Zero wysiłku aby zmienić bieg. Jednak euforia nie trwała długo. Im dłużej pracował silnik tym szybciej narastał problem, zmiana przełożenia następowała coraz ciężej. Podczas zmiany pozycji drążka da się wyczuć i usłyszeć jakieś skrzypnięcia. Samo poruszanie drążkiem bez próby wrzucenia biegu jest ciężkie. Napiszę że podczas krótkiej chwili gdy skrzynia dziś prawowała idealnie wszystko szło gładko. Czy może to być spowodowane niedomiarem oleju w skrzyni?
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy w clio 1.4Rt z 96r
  • Renault Clio I 1.4 i RT 75KM 55kW 1991-1998
  • silnik
mam clio 1.4 RT z 96r sama benzyna zero gazu. posiadam taki problem. ten samochód nie ma mocy,rozpędziłem go do 120 i to koniec przyśpieszania.Po wyrzuceniu przewodów,węży od dolotu prędkość zwiększyła sie do 130. Zastanawiam sie co jest nie tak skoro to jest dynamiczny samochód a nie ma siły on jechać. To clio z silnikiem 1,2 ma lepsze kopyto sam cie przekonałem wczoraj na trasie jak mnie odstawiało. Jaki może byc problem z tym że nie moze się szybko rozpędzic i jechac z wieksza prędkością??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problem z temperaturą.
  • Renault Clio I 1.8 16V 137KM 101kW 1990-1998
  • układ chłodzenia
Jakiś czas temu kupiłem auto, od początku nie miało ogrzewania, wymieniłem termostat, nie pomogło, w trakcie okazało się, że nagrzewnica jest zakamieniona, wymieniłem ją, problem z ogrzewaniem zniknął, ale pojawił się inny. Silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temp pracy, temp dochodzi co najwyżej do 40-50 stopni, a jak dodatkowo włączę dmuchawę, nawiew, to spada jeszcze niżej, 90 stopni osiąga jedynie na postoju. Termostat wymieniałem 2 razy, sprawdzałem go przed zamatowaniem w garnku z wodą, do zagotowania, otwierał i zamykał, układ odpowietrzałem. Czy jest taka możliwość, że założyłem inną, większa nagrzewnica i to jest powodem albo poprzedni właściciel kombinował coś z układem chłodzenia? Dodam może jeszcze, że auto jest po chip tuningu.
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Clio I