Szukaj

Informacje o Renault Clio I 1.2 i 54KM 40kW 1996-1998

Lata produkcji: 1996 – 1998
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja Renault Clio wprowadzona została na francuski rynek w roku 1990, a rok później ruszyła sprzedaż w pozostałych krajach. W katalogu francuskiej marki Clio zastąpiło model Renault 5. Auto zdobyło tytuł Samochodu Roku (w roku 1991) i popularnością w niedługim czasie przebiło swojego poprzednika. W 1994 roku Renault Clio I poddano pierwszej modernizacji, a w jego nowej odsłonie do nazwy Clio dołożono wyrażenie „phase 2” (faza druga). Drugi lifting Clio I miał miejsce w roku 1996, a dwa lata później zakończono jego produkcję.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1171 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 54 KM (40 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 72 mm
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,5
~Amadi
Renault Clio I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Jeśli się dba o to autko to nie zawiedzie, jest dobrym rozwiązaniem dla ludzi jeżdżących po mieście bądź na pierwsze auto, ze względu na swoje rozmiary. W jeździe po mieście silnik zaskakuje elastycznością, dobrze się \"zbiera\" pod warunkiem, że nie jedziemy w więcej niż 3 osoby. Przy większej liczbie osób już trochę zaczyna brakować mocy. Spalanie ok, chociaż przy dynamiczniejszej jeździe pali trochę za dużo jak na tą pojemność i moc. Miejsca jak na tę klasę auta - nie brakuje, chociaż trzeba się liczyć z tym, że limuzyna to to nie jest. Auto jest dość ciche i stosunkowo bezawaryjne. Jeśli znajdzie się niedrogi egzemplarz, to polecam, choć sam jeśli miałbym kupić jeszcze raz Clio, to jedynie z mocniejszym silnikiem :)
3,8
~fabrycy
Renault Clio I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Mam dobre zdanie o tym samochodzie. Największą zaletą jest niewątpliwie niezwykle oszczędny silnik- na trasie udało mi się przy spokojnej jeździe zejść na 4,9l/100, przy szybkim użytkowaniu na trasie nie przekracza 5,6l, a w mieście latem pali ok. 6- 6,5 litra. Dzięki lekkiemu nadwoziu samochód nawet z tą niewielką jednostką porusza się bardzo żwawo, o ile nie zapakujemy na pokład maksimum ładunku. Po 150 tysiącach i jeżdżeniu wyłącznie na syntetycznych olejach silnik nie wykazuje NAJMNIEJSZYCH oznak zużycia. Zawieszenie zapewnia doskonały na naszych dziurawych drogach komfort, w przeciwieństwie do 99% nowych aut- jest miękkie, jednak stabilne na zakrętach, przy dobrych oponach i amortyzatorach ciężko wytrącić je z równowagi. Nadaje się z powodzeniem do przewożenia kobiet w ciąży i śpiących dzieci :). Nie należy oczekiwać od Clio pełnej niezawodności-psują się jednakże rzeczy drobne i do tego tanie w naprawie- gł. końcówki drążków kierownicy (co 20- 30 tys.). Poważniejszą naprawą jest jedynie regeneracja tylnej belki (u mnie po 120 tys.-ok. 550 zł po stargowaniu). Samochód odmówił jazdy tylko jeden jedyny raz, gdy wysiadł immobilizer- Renault winszuje sobie za niego słono i lepiej go zdezaktywować u jakiejś złotej rączki. Auto nadaje się doskonale do jazdy miejskiej i spokojniejszej na trasie- na autostrady i wysokie prędkości (pow. 120 km/h) jest trochę zbyt głośne. Pomaga wyciszenie drzwi i tylnej klapy Jeśli ważyć cenę do jakości i sprawności auta to Clio z silnikiem 1,2i jest bardzo dobrym wyborem.
4,4
~Zadowolony
Renault Clio I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Auto bardzo tanie w eksploatacji, bardzo tanie w zakupie. Nie ma żadnych denerwujących niespodzianek. Posiadam go już ponad 8 lat i powiedziałbym, że zużycie poszczególnych części eksploatacyjnych postępuje wolniej niż w innych autach z tego okresu
Średnie spalanie dla Renault Clio I 1.2 i 54KM 40kW 1996-1998
6,0
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Renault Clio I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Świetne auto pod tym względem. Zużycie paliwa na poziomie idealnym- pomiędzy 5,5 a 6,5 l w lecie w mieście i 6,5- 7 l w zimie w mieście. Na trasie niezależnie od pory roku w okolicach 5,2l/100. Ceny napraw na ogół nie są szokujące, części dostępne i tanie. Swój wizerunek auto zepsuło u mnie 2 razy- uszkodzony immobiliser przy ok. 100000km (naprawa w serwisie miałaby kosztować 1200 zł, został w końcu dezaktywaowany u "magika- elektryka"), naprawa belki skrętnej przy 130 tys. kosztowała 550 zł po stargowaniu. Po 150 tys zaczęły się pojawiać drobne usterki- rozrusznik, pompa wspomagania.
5,8
Renault Clio I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Zużycie paliwa na poziomie idealnym- pomiędzy 5,5 a 6,5 l w lecie w mieście i 6,5- 7 l w zimie w mieście. Na trasie niezależnie od pory roku w okolicach 5,2l/100. Ceny napraw na ogół nie są szokujące, części dostępne i tanie. Swój wizerunek auto zepsuło u mnie 2 razy- uszkodzony immobiliser przy ok. 100000km (naprawa w serwisie miałaby kosztować 1200 zł, został w końcu dezaktywaowany u "magika- elektryka"), naprawa belki skrętnej przy 130 tys. kosztowała 550 zł po stargowaniu. Po 150 tys zaczęły się pojawiać drobne usterki- rozrusznik, pompa wspomagania.
6,1
Renault Clio I
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Auto na te gabaryty bardzo mało pali mam średnią noge, minimalne spalanie Wrocław - Kłodzko - Wrocław obwodnica autostarowa 150km/h a normalnie około 80 - 90 i 4.7 wyszło dla mnie czysta rewelacja, przebieg 86 tys km, auto zadbane wszytstko powymieniane chodzi jak złoto;)

Usterki Renault Clio I

Liczba wpisów: 28
Skrzynia biegów cięzki jakikolwiek ruch drążkiem
  • Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997
  • układ napędowy
Ciężka zmiana położenia drążka biegów, same biegi wchodzą gładko. po 4 dniach stania dziś zrobiłem nim rundkę po mieście i byłem bardzo zdziwiony, skrzynia pracowała jak nowa. Zero wysiłku aby zmienić bieg. Jednak euforia nie trwała długo. Im dłużej pracował silnik tym szybciej narastał problem, zmiana przełożenia następowała coraz ciężej. Podczas zmiany pozycji drążka da się wyczuć i usłyszeć jakieś skrzypnięcia. Samo poruszanie drążkiem bez próby wrzucenia biegu jest ciężkie. Napiszę że podczas krótkiej chwili gdy skrzynia dziś prawowała idealnie wszystko szło gładko. Czy może to być spowodowane niedomiarem oleju w skrzyni?
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy w clio 1.4Rt z 96r
  • Renault Clio I 1.4 i RT 75KM 55kW 1991-1998
  • silnik
mam clio 1.4 RT z 96r sama benzyna zero gazu. posiadam taki problem. ten samochód nie ma mocy,rozpędziłem go do 120 i to koniec przyśpieszania.Po wyrzuceniu przewodów,węży od dolotu prędkość zwiększyła sie do 130. Zastanawiam sie co jest nie tak skoro to jest dynamiczny samochód a nie ma siły on jechać. To clio z silnikiem 1,2 ma lepsze kopyto sam cie przekonałem wczoraj na trasie jak mnie odstawiało. Jaki może byc problem z tym że nie moze się szybko rozpędzic i jechac z wieksza prędkością??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problem z temperaturą.
  • Renault Clio I 1.8 16V 137KM 101kW 1990-1998
  • układ chłodzenia
Jakiś czas temu kupiłem auto, od początku nie miało ogrzewania, wymieniłem termostat, nie pomogło, w trakcie okazało się, że nagrzewnica jest zakamieniona, wymieniłem ją, problem z ogrzewaniem zniknął, ale pojawił się inny. Silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temp pracy, temp dochodzi co najwyżej do 40-50 stopni, a jak dodatkowo włączę dmuchawę, nawiew, to spada jeszcze niżej, 90 stopni osiąga jedynie na postoju. Termostat wymieniałem 2 razy, sprawdzałem go przed zamatowaniem w garnku z wodą, do zagotowania, otwierał i zamykał, układ odpowietrzałem. Czy jest taka możliwość, że założyłem inną, większa nagrzewnica i to jest powodem albo poprzedni właściciel kombinował coś z układem chłodzenia? Dodam może jeszcze, że auto jest po chip tuningu.
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Clio I