Szukaj

Informacje o Renault Clio I 1.2 60KM 44kW 1990-1998

Lata produkcji: 1990 – 1998
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja Renault Clio wprowadzona została na francuski rynek w roku 1990, a rok później ruszyła sprzedaż w pozostałych krajach. W katalogu francuskiej marki Clio zastąpiło model Renault 5. Auto zdobyło tytuł Samochodu Roku (w roku 1991) i popularnością w niedługim czasie przebiło swojego poprzednika. W 1994 roku Renault Clio I poddano pierwszej modernizacji, a w jego nowej odsłonie do nazwy Clio dołożono wyrażenie „phase 2” (faza druga). Drugi lifting Clio I miał miejsce w roku 1996, a dwa lata później zakończono jego produkcję.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 1990 do 1998 roku
Pojemność skokowa 1171 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 85 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Skrzynia biegów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Renault Clio I 1.2 60KM 44kW 1990-1998
7,0
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Renault Clio I
Hatchback 1.2 60KM 44kW
W moim Clio istnieje duża rozbieżność jeśli chodzi o spalanie. Potrafi palić od 4 do 9 litrów na 100 km, w zależności od stylu jazdy. Na trasie przy spokojnej równej jeździe (piąty bieg, 85-90 km/h) potrafi zejść spokojnie do 4 litrów, przy normalnej, nieco cięższej nodze standardem jest 5,5-6,5 litra. W mieście ciężko jest się powstrzymać od jazdy dynamicznej, ponieważ wbrew pozorom 60 ryczących pod maską kucy potrafi rozpędzić renatę do 50 km/h w iście zaskakującym tempie - stąd przy jeździe miejskiej wynik w granicach 8 litrów. Najgorzej jest przy przekraczaniu prędkości 120 km/h - wtedy połyka paliwo niczym stary polonez; na ekspresówce czy autostradzie potrafi dobić do 9 l/100 km.
5,7
Renault Clio I
Hatchback 1.2 60KM 44kW
Witam, robię około 700km tygodniowo w tym 400km to trasa i muszę powiedzieć, że auto mało pali średnio wychodzi mi 5-5,5L/100km. Biorąc pod uwagę, że teraz jest zimno i rano odpalam silnik i skrobię szyby. W lecie spalanie zeszło mi nawet do 4,8 litra. Oczywiście jest to jazda ekonomiczna, max do 100km/h. Przy ostrzejszej jeździe to potrafi spalić max 7 litrów. Wszystkie tankowania spisuje sobie i liczę spalanie. Zawsze tankuje do pełna także jest rzetelnie sprawdzane spalanie. Pozdrawiam ;-)
8,3
Renault Clio I
Hatchback 1.2 60KM 44kW
w porównianiu do skody..bajka...9litrów lpg w mieście 7,5 na trasie..dodam ze mam taka instalacje ze masakra...brak strowania el. tylko sruba..poprzedni wlasciciel skrecil ją i mial spalanie 6l/ 100 lpg...fajnie nie? i teraz za to wypalone gniazda zaworowe i oszczednosc na gazie skonczyla sie akurat dla mnie remontem silnika....

Usterki Renault Clio I

Liczba wpisów: 28
Skrzynia biegów cięzki jakikolwiek ruch drążkiem
  • Renault Clio I 1.2 55KM 40kW 1990-1997
  • układ napędowy
Ciężka zmiana położenia drążka biegów, same biegi wchodzą gładko. po 4 dniach stania dziś zrobiłem nim rundkę po mieście i byłem bardzo zdziwiony, skrzynia pracowała jak nowa. Zero wysiłku aby zmienić bieg. Jednak euforia nie trwała długo. Im dłużej pracował silnik tym szybciej narastał problem, zmiana przełożenia następowała coraz ciężej. Podczas zmiany pozycji drążka da się wyczuć i usłyszeć jakieś skrzypnięcia. Samo poruszanie drążkiem bez próby wrzucenia biegu jest ciężkie. Napiszę że podczas krótkiej chwili gdy skrzynia dziś prawowała idealnie wszystko szło gładko. Czy może to być spowodowane niedomiarem oleju w skrzyni?
Oczekuje na rozwiązanie
brak mocy w clio 1.4Rt z 96r
  • Renault Clio I 1.4 i RT 75KM 55kW 1991-1998
  • silnik
mam clio 1.4 RT z 96r sama benzyna zero gazu. posiadam taki problem. ten samochód nie ma mocy,rozpędziłem go do 120 i to koniec przyśpieszania.Po wyrzuceniu przewodów,węży od dolotu prędkość zwiększyła sie do 130. Zastanawiam sie co jest nie tak skoro to jest dynamiczny samochód a nie ma siły on jechać. To clio z silnikiem 1,2 ma lepsze kopyto sam cie przekonałem wczoraj na trasie jak mnie odstawiało. Jaki może byc problem z tym że nie moze się szybko rozpędzic i jechac z wieksza prędkością??
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problem z temperaturą.
  • Renault Clio I 1.8 16V 137KM 101kW 1990-1998
  • układ chłodzenia
Jakiś czas temu kupiłem auto, od początku nie miało ogrzewania, wymieniłem termostat, nie pomogło, w trakcie okazało się, że nagrzewnica jest zakamieniona, wymieniłem ją, problem z ogrzewaniem zniknął, ale pojawił się inny. Silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temp pracy, temp dochodzi co najwyżej do 40-50 stopni, a jak dodatkowo włączę dmuchawę, nawiew, to spada jeszcze niżej, 90 stopni osiąga jedynie na postoju. Termostat wymieniałem 2 razy, sprawdzałem go przed zamatowaniem w garnku z wodą, do zagotowania, otwierał i zamykał, układ odpowietrzałem. Czy jest taka możliwość, że założyłem inną, większa nagrzewnica i to jest powodem albo poprzedni właściciel kombinował coś z układem chłodzenia? Dodam może jeszcze, że auto jest po chip tuningu.
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Clio I