Szukaj

Informacje o Renault Clio

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Renault Clio – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Clio

Liczba ocen: 2 195
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Pawel
Renault Clio II
Hatchback 1.9 dTi 80KM 59kW
Mocna zdrowa blacha, silnik ze woła może ciągnac a przy tym dynamiczny bo na 5 biegu od 50km/h mozna smiało przyspieszac i ciagnie równo do 120 a spalanie 5 litrów. Do tego pełna elektryka łacznie z lusterkami i klima. Gdyby nie docierajacy hałas od opon myslałbym ze jade autem z innego segmentu ale za to w miescie czy na parkingu zawracam gdzie chce bo takie skretne. Chyba bedzie miało dozywocie u mnie , a opony trzeba zmienic na swieże bo w tych juz guma twarda to hałasuje. Miejsca w srodku nie brakuje a i bagaznik na 4 worki ziemniaków no i wykonczenie materiałami zupełnie przyzwoite. Powiem szczerze ze bardzo miło mnie zaskoczyło do tego stopnia ze mam dylemat na krotkich dystansach czy jechac volvo xc70 czy tą mała popierdułka bo na zakretach trzyma sie jakby tylne koła miała skretne :)
4,9
~Pawel
Renault Clio II
Hatchback 1.9 dTi 80KM 59kW
Mocna zdrowa blacha, silnik ze woła może ciągnac a przy tym dynamiczny bo na 5 biegu od 50km/h mozna smiało przyspieszac i ciagnie równo do 120 a spalanie 5 litrów. Do tego pełna elektryka łacznie z lusterkami i klima. Gdyby nie docierajacy hałas od opon myslałbym ze jade autem z innego segmentu ale za to w miescie czy na parkingu zawracam gdzie chce bo takie skretne. Chyba bedzie miało dozywocie u mnie , a opony trzeba zmienic na swieże bo w tych juz guma twarda to hałasuje. Miejsca w srodku nie brakuje a i bagaznik na 4 worki ziemniaków no i wykonczenie materiałami zupełnie przyzwoite. Powiem szczerze ze bardzo miło mnie zaskoczyło do tego stopnia ze mam dylemat na krotkich dystansach czy jechac volvo xc70 czy tą mała popierdułka bo na zakretach trzyma sie jakby tylne koła miała skretne :)
4,6
~Sebik
Renault Clio III
Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW
Auto bardzo trwałe i solidne. 1. Pali mniej niż moja była żona, która rzekomo rzuciła już palenie. Kiedyś robiłem test na trasie Poznań - Kraków i udało mi się zejść do średniego spalania 3,2 l/100. To był tylko jednorazowy wybryk, jednak spalanie w okolicach 4.2-4.7l przy jeździe mieszanej jest normą. 2. Z silnikiem nic się nie dzieje. Regularne zmiany olejów i filtrów obowiązkowe. Jedyny mankament to zasyfiona rura od recyrkulacji spalin. 3. Jedyne awarie jakie miałem (ok 80 tys przejechane) to pęknięte sprężyny od amortyzatorów, awaria klimy i czujnik od turbo. Jak dla mnie super samochód. Wszędzie zaparkuje i jest niezawodny. To co mnie zaskoczyło, to brak rdzy. Miałem jedno uszkodzenie lakieru na progu z którym nic nie robiłem i nie ma tam żadnego śladu rdzy. Z negatywów to brak mocy.

Raporty spalania Renault Clio

Liczba raportów: 2 419
Średnie spalanie dla Renault Clio
4,8 – 12,2
l/100 km
4,1 – 5,7
l/100 km
6,1 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
1.6 16V pali w zależności od stylu jazdy. W mieście i korkach bez szaleństw pije 8.5 litra, natomiast przy bardzo oszczędnej jeździe w terenie wiejsko-leśnym da się zejść nawet nieco poniżej 6 (rekord 5.5), jednak to wymaga oszczędzania każdej kropli, wykorzystywania wzniesień i unikania gazu oraz hamowania. Przy normalnej eksploatacji spali 6.5 -7, nawet przy korzystaniu z całej jego zrywności. Niestety kiepskie przełożenia na skrzyni biegów sprawiają że jazda powyżej 130-150 km/h to wycie silnika, i spalanie sięgające kilkunastu litrów.
4,5
Renault Clio III
Hatchback 5d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
Przejechałem nim 110tys km. Obecny przebieg 260tys. Gdy paliwo było tańsze, średnio w cyklu mieszanym wychodziło 4.7-4.9 Obecnie, gdy paliwo drogie od ponad 40tys km zmieniłem styl jazdy i spalanie średnie w cyklu mieszanym wychodzi 4.2-4.3 rekord to 3.93l. na trasie do Pragi (2 dorosłych, 3 dzieci i bagaże) przy średniej prędkości 130-150 wyszło 5,13l. Autko potrafi spalić dużo gdy zbyt szybko zmienia się biegi. Ja staram się utrzymywać auto na obrotach, 4 bieg najszybciej wrzucam przy 60km/h delikatnie operując gazem. Jak się chce to się da. Jak go pożyczyłem teściowej to spalił blisko 6l generalnie fajne auto 260tys i oryginalne sprzęgło, wtryski, dpf, turbo itp. jedyne co się zepsuło to już 3 razy manetka kierunkowskazów
5,7
Renault Clio IV
Hatchback 5d Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Autkiem przejechałem około 1550 km. Średnie zużycie paliwa wskazywane przez komputer wyniosło 6,3 l/100km. Jazda 70 % miasto(Warszawa) 30 % jazda podmiejska. Jeździłem z dezaktywowanym start-stop. Auto miało 108 tyś km przebiegu i podczas wyłączania i ponownego uruchamiania silnik mocno się telepał, było to niezbyt przyjemne :-) Jadąc z prędkością około 70 km/h spalanie wynosiło około 3.5-4 l/100km. Jadąc z prędkością około 90 km/h spalanie wynosiło około 4.5-5l /100km . Jadąc z prędkością około 120 km/h spalanie wynosiło około 6.5-7 l/100km . Jazda z wyższymi prędkościami nie jest żywiołem tego autka. Ogólnie do użytku miejsko/podmiejskiego jest to na prawdę fajny wybór.

Usterki Renault Clio

Liczba wpisów: 206
Kontrolki kierunkowskazów
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020
  • instalacja elektryczna
  • 20 tys. km
Witam. Mam taki problem. Co jakiś czas po włączeniu kierunkowskazu nie miga kontrolka kierunkowskazu na desce rozdzielczej. Czasem mignie czasem kilka sekund nie miga. Kierunkowskazy na zewnątrz działają normalnie. Wraz z tym nie włącza się piszczek, który robi pik pik. Problem występuje zarówno z kierunkowskazem lewym jak i prawym. Problem powyższy zdarza się od czasu do czasu, raz czasem dwa razy w miesiącu, trwa przez kilka kilometrów, a potem samoczynnie wraca do stanu normalnego. Czy ktoś może pomóc?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Radio gubiące fale oraz stukające oparcie kanapy lub stykającą klapa bagażnika
  • Renault Clio V Hatchback 5d
  • inne
  • 6 tys. km
Cześć. Posiadam od równo roku Clio V 1.0 TCe bez gazu. Rocznik 22 - 6500 przebiegu. Od samego początku borykam się z dwoma problemami: 1. Radio, które przerywa (gubi na 1-2 sekundy) co jakiś czas podczas grania (każda stacja) 2. Stuki oparcia tylnej kanapy lub stukająca klapa bagażnika - stuka coś z tylu na wybojach. Piszę tu, ponieważ ASO rozkłada ręce tzn. zaktualizowali radio z 5 razy - brak poprawy i ich porada to słuchać stacji o dobrym zasięgu (serio). Radio bez nawigacji. Co ciekawe w rodzinie jest Captur II (radio z nawigacją) i odbiera wszystkie stacje wszędzie bez żadnych zakłóceń Do tego te stuki - podciągnęli zaczep oparcia - nic nie dało. Nasmarowali zamek klapy - nic nie dało. Skwitowali powyższe problemy, ze chyba ten typ tak ma… Czy ktoś może spotkał się z podobnymi problemami?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Brak aktywnego hamowania
  • Renault Clio V Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020
  • inne
  • 28 tys. km
Witam. Od pewnego czasu mam problem z przednią kamerą która jest odpowiedzialna za aktywne hamowanie , czytanie znaków drogowych . Po uruchomieniu silnika i ruszeniu z parkingu po pięciu minutach pojawia się komunikat na głównym wyświetlaczu że PRZEDNIA KAMERA NIE DZIAŁA , AKTYWNE HAMOWANIE JEST WYŁĄCZONE i na desce rozdzielczej zapala się ikonka małego autka w kolorze pomarańczowym. Przeczytałem w instrukcji że jeżeli tak się dzieje to żeby zatrzymać pojazd , wyłączyć silnik i odczekać kilka minut a problem zniknie . Niestety problem pojawia się po przejechaniu kilku minut.
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 57
2,0
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało...
2,5
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało...
5,0
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.4 i 16V 98KM 72kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: LANDI LIS
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Chciałe jak najbardziej zminimalizować koszty jeżdżenia małym Clio :) Z Instal Gaz się udało, nawet przy silniku 1.4 widać duży spadek kosztów paliwa, ale sama moc pozostala i autko jeździ jak wyścigówka ;)
Renault Clio