Szukaj

Informacje o Renault Arkana SUV 1.3 TCe 158KM 116kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 158 KM (116 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Renault Arkana

Liczba wpisów: 8
Losowe działanie systemu kontroli martwego pola (BSW) z prawej strony.
  • Renault Arkana SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
Usterka: problem z działaniem systemu kontroli martwego pola po prawej stronie. Objawia się to tym, że w ruchu miejskim 50-80 km/h system działa w około 80% przypadków, w jazdach poza miejskich 90-140 km/h z reguły nie działa lub działa bardzo rzadko. Z lewej strony Arkany nie ma żadnych problemów z wykrywaniem pojazdów, zarówno tych nadjeżdżających od tyłu lub wyprzedzanych przeze mnie. Usterkę prawej strony wykryłem praktycznie zaraz po odebraniu samochodu. W przeciągu 8 miesięcy od odebrania auta w ASO byłem już 3 razy w tej sprawie. Pierwsze dwie wizyty zakończyły się zmianą oprogramowania, co w minimalnym stopniu pomagało w usunięciu usterki. Np. przed pierwszą aktualizacją na autostradzie przy włączonym tempomacie i funkcji utrzymania pasa ruchu, system nie wykrywał żadnych pojazdów. Po aktualizacji nawet czasem coś "zobaczył". Druga aktualizacja pomogła o tyle, że system zaczął działać prawie zawsze w mieście. Po trzeciej wizycie w ASO technik przejechał się moim autem i potwierdził moje zastrzeżenia co do pracy czujników martwego pola z prawej strony. Zostałem pouczony, że nie jest to usterka, tylko zamierzony zabieg producenta (!). Żeby czujniki nie reagowały na barierki, słupki itp. Ponadto zostałem poinformowany, że radar z prawej przy większej różnicy prędkości nie "zdąży" złapać wyprzedzanego samochodu, tak jak to robi tylny radar z lewej (jak jestem wyprzedzany), dlatego przy większej różnicy prędkości pojazdów prawa strona nie działa. Nie jestem przekonany do tego wyjaśnienia. Znalazłem co prawda w instrukcji obsługi zastrzeżenie, że system może nie ostrzec, gdy inne pojazdy poruszają się ze znacznie inną prędkością (2.54). "Znaczną prędkością" - to znaczy ile? Zrobiłem eksperyment i jadąc na autostradzie stałą prędkością 110 km/h przy włączonym tempomacie wyprzedzałem samochody ciężarowe, które jadą 80-90 km/h, system raz jedną wykryje, inne nie. Zupełnie losowo. Jak już wspomniałem, czujniki z lewej strony działają stale, niezależnie z jaką prędkością się poruszam ja i wyprzedzający mnie pojazd. Czy ktoś też ma tak działający system kontroli martwego pola?
Oczekuje na rozwiązanie
Trzeszczace wnetrze
  • Renault Arkana SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 4
Witam, użytkuje auto od kwietnia 2023, pp pierwszych 600km wizyta w serwisie na reklamację - trzeszczaca deska rodzielacza po lewej stronie - trzeszczace drzwi wszystkie poza tylnymi prawymi przy muzyce ustawionej na 30% + głośności rezonują wraz z basem - gdy auto jest nagrzane podczas schładzania przez klimę wszystko strzela i tryka Wcześniej użytkowałem hyundai i30 wersja abc - jakość wnętrza to totalna przepaść a arkana jest w rs line... Generalnie dla osób dla których jakość wykonania ma jakieś znaczenie na maxa nie polecam mam wrażenie że z każdym kilometrem auto coraz bardziej się rozpada.
2 komentarze
Brak ogrzewania na szybę i na kabinę
  • Renault Arkana SUV 1.3 TCe 140KM 103kW od 2021
  • inne
  • 13 tys. km
Witam. Od początku użytkowania auta jest problem z ogrzewaniem. Regulacja temperatury działa tylko przy ustawieniu nawiewu na nogi (również przy połączeniu nogi+szyba i nogi+przód można ustawić temperaturę jednak ciepło leci tylko z dolnych nawiewów). W pozycji "hi" problem nie występuje - wtedy wszystkie nawiewy dają maksymalna temperature. Klima działa ok, można ustawić każdą pozycję i ładnie chłodzi. Podejrzewam klapki "mieszacza" ale już 2 serwisy renault nie potrafiły zdiagnozować usterki, nawet przekonywali mnie że tak być powinno:/ zima się zbliża a ja mogę grzać tylko nogi;)
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Arkana SUV