Szukaj

Informacje o Renault Arkana SUV

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Renault Arkana SUV – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,2 m
Długość 4568 mm
Szerokość 1802 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2034 mm
Wysokość 1571 mm
Rozstaw osi 2720 mm
Rozstaw kół - przód 1562 mm
Rozstaw kół - tył 1854 mm
Zwis przedni 878 mm
Zwis tylny 970 mm
Prześwit 199 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1296 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 513 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

2,9
~Michał
Renault Arkana
SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW
Samochód dobrze się prezentuje (kwestia gustu). Jednak do tej pory stwierdzone usterki: uszkodzone prowadnice szyb przednich (okna nie otwierały się - naprawa gwarancyjna), skrzypiące lusterko od strony kierowcy (naprawa gwarancyjna), przepalona listwa LED oświetlenia progowego (wymieniane dwukrotnie w okresie gwarancji). Niedziałające ogrzewanie (działa, ale po przełączeniu zmiany kierunku nawiewu, leci zimne powietrze - serwis stwierdził, że to normalne w samochodach z silnikiem elektrycznym). Dodatkowo przy przebiegu 32 tys.km (listopad 2023) zgłoszone stuki podczas uruchamiania (serwis DECAR Warszawa Modlińska) nagrał film z występującą usterką - zgłosił do Działu Technicznego RENAUL Polska - prze kilka miesięcy brak rozwiązania problemu. Ponownie podstawiłem pojazd w marcu 2024 do PGD Warszawa Jerozolimskie w celu weryfikacji usterki - opinia: brak niepokojących odgłosów podczas uruchamiania. Przed upływem gwarancji podstawiłem samochód do serwisu PGD Warszawa Białowieska (jedyny serwis, który zajął się problemem). Zgodnie z technologią producenta: zostały wymienione oringi w skrzyni biegów i został oczyszczony silnik elektryczny. Pomimo tego usterka nadal występuje. W silniku elektrycznym była ponadnormatywna ilość oleju, ale Dział techniczny RENAULT Polska odmówił wymiany wadliwej skrzyni biegów - decyzja: takie stuki są normalne przy pojazdu z silnikiem hybrydowym. Brak odpowiedzialności gwaranta do usunięcia wady powstałej w okresie gwarancyjnym negatywnie rzutuje na wizerunek marki.
4,4
~jotes25
Renault Arkana
SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW
Auto oceniam z perspektywy ponad 10-letniej eksploatacji hybryd Toyoty (Auris, C-HR). Renault miałem 24 godziny, przejechałem 200km w mieście (Poznań) i trasie (S11). W tej chwili Toyota jest w naszym kraju marką dominującą pod względem sprzedaży, a Renault coraz bardziej niszową (poza pierwszą 10-tką). Model Arkana w Poznaniu i okolicach spotyka się bardzo rzadko, podczas gdy np. Toyota C-HR po kilka na każdej ulicy. Tym bardziej Renault stanowi dla mnie bardzo pozytywne zaskoczenie. Auto bardzo porządnie wykonane, komfortowe (wyciszenie!), napęd hybrydowy spełnia swoje zadanie (niskie spalanie), dobrze wyposażone.
4,5
~Heniekstar
Renault Arkana
SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW
Gdybym miał kupić nowe to bym się zastanowił. Ponadto gwarancja tylko 2 lata + 3 lata za dodatkową opłatą 3-4k. Subiektywnie, cena za takie auto używane bezkonkurencyjna - z dodatków ekran wskaźników w pełni elektroniczny, podgrzewane fotele i kiera. Maska na siłownikach!! Aha - nawigacja jest ale wq.. - najlepiej od razu odpalić google maps na ekranie radia. Niestety ale na ekranie wskaźników działa tylko mapa renault - nie wyświetla google maps z telefonu. Auto montowane w korei więc może będzie lepiej niż made in france.
Średnie spalanie dla Renault Arkana SUV
5,8 – 7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
Liczba komentarzy: 1
Renault Arkana
SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW
Ten samochód to jakieś chore nieporozumienie. Pali jak smok a zestrojenie skrzyni z silnikiem woła o pomstę do nieba. Brak możliwości zmiany biegu ręcznie to dramat. Samochód żyje własnym nie do końca zrozumiałym życiem jeśli chodzi o zmianę biegów. Po przejechaniu 3500km w różnych warunkach (trasa, góry, miasto) spalanie wyszło 8,6. Na trasie ciężko zejść poniżej 8 litrów chyba, że się jedzie 90km/h za autobusem. W mieście z dystrybutora pokazało 9,5 a jeżdżę w zasadzie przepisowo i raczej delikatnie. Dramat!
4,6
Renault Arkana
SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW
Najmniejsze spalanie wychodzi w duzych korkach. Przejeżdżając przez zatłoczony Gdansk z jednego konca miasta na drugi zanotowalem spalanie 3.6 l/100km, potem z Gdanska do Warszawy (tempomat ustawiony na 130 km/h) spalanie wyszlo 5.8 l/100km.
6,0
Renault Arkana
SUV 1.3 TCe 140KM 103kW
Zimą 610km - 45% trasa, 55% miasto zużył zimą w styczniu 2023r równe 40l co daje 6,56l paliwo pomiar dystrybutora ale on pokrywa się że wskazaniami samochodu. Trasa to prędkość przelotowa na spokojnie bo było ślisko 80-110km/h . Wmieście dojazd do pracy 2km. Super autko. Jestem starym kierowcą - prawo jazdy 45lat -nie jestem zawalidrogą????

Usterki Renault Arkana

Liczba wpisów: 8
Losowe działanie systemu kontroli martwego pola (BSW) z prawej strony.
  • Renault Arkana SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • 9 tys. km
Usterka: problem z działaniem systemu kontroli martwego pola po prawej stronie. Objawia się to tym, że w ruchu miejskim 50-80 km/h system działa w około 80% przypadków, w jazdach poza miejskich 90-140 km/h z reguły nie działa lub działa bardzo rzadko. Z lewej strony Arkany nie ma żadnych problemów z wykrywaniem pojazdów, zarówno tych nadjeżdżających od tyłu lub wyprzedzanych przeze mnie. Usterkę prawej strony wykryłem praktycznie zaraz po odebraniu samochodu. W przeciągu 8 miesięcy od odebrania auta w ASO byłem już 3 razy w tej sprawie. Pierwsze dwie wizyty zakończyły się zmianą oprogramowania, co w minimalnym stopniu pomagało w usunięciu usterki. Np. przed pierwszą aktualizacją na autostradzie przy włączonym tempomacie i funkcji utrzymania pasa ruchu, system nie wykrywał żadnych pojazdów. Po aktualizacji nawet czasem coś "zobaczył". Druga aktualizacja pomogła o tyle, że system zaczął działać prawie zawsze w mieście. Po trzeciej wizycie w ASO technik przejechał się moim autem i potwierdził moje zastrzeżenia co do pracy czujników martwego pola z prawej strony. Zostałem pouczony, że nie jest to usterka, tylko zamierzony zabieg producenta (!). Żeby czujniki nie reagowały na barierki, słupki itp. Ponadto zostałem poinformowany, że radar z prawej przy większej różnicy prędkości nie "zdąży" złapać wyprzedzanego samochodu, tak jak to robi tylny radar z lewej (jak jestem wyprzedzany), dlatego przy większej różnicy prędkości pojazdów prawa strona nie działa. Nie jestem przekonany do tego wyjaśnienia. Znalazłem co prawda w instrukcji obsługi zastrzeżenie, że system może nie ostrzec, gdy inne pojazdy poruszają się ze znacznie inną prędkością (2.54). "Znaczną prędkością" - to znaczy ile? Zrobiłem eksperyment i jadąc na autostradzie stałą prędkością 110 km/h przy włączonym tempomacie wyprzedzałem samochody ciężarowe, które jadą 80-90 km/h, system raz jedną wykryje, inne nie. Zupełnie losowo. Jak już wspomniałem, czujniki z lewej strony działają stale, niezależnie z jaką prędkością się poruszam ja i wyprzedzający mnie pojazd. Czy ktoś też ma tak działający system kontroli martwego pola?
Oczekuje na rozwiązanie
Trzeszczace wnetrze
  • Renault Arkana SUV 1.6 E-TECH 143KM 105kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 4
Witam, użytkuje auto od kwietnia 2023, pp pierwszych 600km wizyta w serwisie na reklamację - trzeszczaca deska rodzielacza po lewej stronie - trzeszczace drzwi wszystkie poza tylnymi prawymi przy muzyce ustawionej na 30% + głośności rezonują wraz z basem - gdy auto jest nagrzane podczas schładzania przez klimę wszystko strzela i tryka Wcześniej użytkowałem hyundai i30 wersja abc - jakość wnętrza to totalna przepaść a arkana jest w rs line... Generalnie dla osób dla których jakość wykonania ma jakieś znaczenie na maxa nie polecam mam wrażenie że z każdym kilometrem auto coraz bardziej się rozpada.
2 komentarze
Brak ogrzewania na szybę i na kabinę
  • Renault Arkana SUV 1.3 TCe 140KM 103kW od 2021
  • inne
  • 13 tys. km
Witam. Od początku użytkowania auta jest problem z ogrzewaniem. Regulacja temperatury działa tylko przy ustawieniu nawiewu na nogi (również przy połączeniu nogi+szyba i nogi+przód można ustawić temperaturę jednak ciepło leci tylko z dolnych nawiewów). W pozycji "hi" problem nie występuje - wtedy wszystkie nawiewy dają maksymalna temperature. Klima działa ok, można ustawić każdą pozycję i ładnie chłodzi. Podejrzewam klapki "mieszacza" ale już 2 serwisy renault nie potrafiły zdiagnozować usterki, nawet przekonywali mnie że tak być powinno:/ zima się zbliża a ja mogę grzać tylko nogi;)
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Arkana SUV