Szukaj

Informacje o Renault 19 II Sedan 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1996

Lata produkcji: 1992 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1992 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 92 KM (68 kW) przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,7
~reno
Renault 19 II
Sedan 1.9 DT 92KM 68kW
a więc ... jak działało to super :) a po pewnym czasie ..... turbina nie dzialaod jakis 4 moze 5 lat :P pali dalej mało ale zmulony nisamowicie. kolumna wspomagania sie sypnela. pekła jedna ośka w tylnej kolumnie skretnej ;/ przegnil bak co jakis czas pompka reczna paliwa do wymiany gdyz zaworki przestaja trzymac i paliwo sie cofa do baku. czesci zabujczo drogie malo tego zamienniki zadko pasuja ;/ koncówki drazkuw sredni rok wytrymuja okolo 10 000 km tak samo sworznie kuliste pompa lukasa bardzo wrazliwa na rope (tankuje tylko na orlenie) sypie sie podswietlenie tablicy i zegarow dmuchawa powietrza sie dociera na 3 stopniu. hamulce bardzo slabe na tyle gdyz zespul sie zaworek ktoru reguluje sile hamowania do obciążenia popielniczka zamontowana w zlym miejscu (niewygodna). zamki w drzwiach strasznie sie brudza przez co silowniczki od centrala nie maja sily ich obrucic;/
4,3
~dragon661
Renault 19 II
Sedan 1.9 DT 92KM 68kW
Jak na razie jestem zadowolony.Autko jest bez zarzutu, niestety juz trochę sie zestarzało ma stary design.Nie ma śladów korozji.Jak będę zmieniał auto na inne to będzie to Renault albo Mercedes "E". Innego auta nie chcę.
4,0
~Rafał , 2rafal@interia.pl
Renault 19 II
Sedan 1.9 DT 92KM 68kW
nie miałem szacunku do "francuzów". teraz już mam. Bardzo udany, ekonomiczny i przyjemny samochodzik. przejechałem nim narazie 18 tys km i bez zarzutu. uważam, że jest lepszy od opli, fordów itp. mysle ze jesli ktoś szuka samochodu za niewielkie pieniądze - to jest dobry wybór.

Usterki Renault 19 II

Liczba wpisów: 11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
  • Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
podwyższone obroty
  • Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
  • silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
  • Renault 19 II Hatchback
  • silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Renault 19 II Sedan