Szukaj

Informacje o Renault 19 II Sedan 1.8 i s 95KM 70kW 1992-1996

Lata produkcji: 1992 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1992 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1794 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Renault 19 II Sedan 1.8 i s 95KM 70kW 1992-1996
7,9
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Renault 19 II
Sedan 1.8 i s 95KM 70kW
Spędziłem w tym autku część swojego życia i zwiedziłem trochę świata. Szczerze powiedziawszy z perspektywy 4 letniego użytkowania samochodu jestem na prawdę zadowolony, mimo tego że wymieniłem prawie wszystkie części i mimo tego zawsze miałem dziwne wrażenie ze coś nie działa tak jak powinno...:) Spalanie tak jak opisałem, choć kilka razy zaobserwowałem dziwne skoki w poborze gazu (nawet do 16-18 litrów), spowodowane z pewnością rozregulowaną instalacją. Renuar zawsze będzie w moim sercu i obiecuję, że gdy przyjdzie na niego czas znajdę mu ciepłe miejsce na "auto-szrocie". Pozdrawiam serdecznie:)
8,8
Renault 19 II
Sedan 1.8 i s 95KM 70kW
minimalne spalanie jakie zaobserwowałem na odcinku 120 km w 95% poza miastem przy 70-100 km/h a max całkowicie w mieście jak kiedyś poluzowały mi się śruby przy katalizatorze to spalanie było większe o ponad 0,5l na 100 ale miał odczuwalnie większą moc
9,5
Renault 19 II
Sedan 1.8 i s 95KM 70kW
Spalanie jest dość wysokie ale przecież jest to stary typ silnika 1,8L na monowtrysku. Normalna jazda w trybie mieszanym wiąże się ze spalaniem ok 9L LPG. Benzyny nie powiem bo używam jej jedynie do rozgrzania silnika. Przeglądy w miarę tanie. Naprawy też nie są wyjątkowo drogie ale za to dość częste.

Usterki Renault 19 II

Liczba wpisów: 11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
  • Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
  • układ chłodzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiązanie
podwyższone obroty
  • Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
  • silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
  • Renault 19 II Hatchback
  • silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiązanie
Renault 19 II Sedan