AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Renault
19
II
Hatchback
1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Informacje
o Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Lata produkcji:
1992 – 1995
(1992, 1993, 1994, 1995)
Segment:
Niższa klasa średnia
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
+ 19 zdjęć
Publikacje
o Renault 19
Opis techniczny Renault 19
Przedstawiamy opis techniczny Renault 19...
Renault
19
Więcej publikacji o Renault 19
Dane techniczne
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Produkowany
od
1992
do
1995
roku
Pojemność skokowa
1870
cm
3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
92
KM
(68
kW
)
przy
4250
obr/min
Maksymalny moment obrotowy
175
Nm przy
2250
obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
21,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni
Manualna
Napęd na przednią oś
Dostępny
Liczba biegów
5
Zobacz dane techniczne
Oceny
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Liczba ocen:
22
Ogólna ocena
4,1
/5
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(57%)
Zalety
+ Wentylacja i ogrzewanie
+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wady
- Bezawaryjność (drobiazgi)
- Wyciszenie
- Bezawaryjność (poważne usterki)
Wybrane
oceny
3,9
~r19 1.9dT, 1994r. 235tys. km.
Renault 19 II
Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW
Generalnie samochód jest ładny i bardzo fajnie się nim prowadzi. Warto o niego dbać i zmieniać na czas różne rzeczy. np za późno zmieniłem filtr paliwa i naprawa kosztowała mnie 850zł! O diesla trzeba po prostu dbać. Nie jest to samochód wyczynowy, ale potrafi zgrabnie wyprzedzać.
Francuzi niestety są partaczami w niektórych sprawach, np. trzeba podnieść silnik żeby zmienić pasek rozrządu, to jest po prostu idiotyzm. Japońskie auta są tańsze w naprawch, mimo że części są 3x dorższe.
4,5
~jogurt
Renault 19 II
Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW
auto dosyc dobre przestronne, dosyc bogato wyposazone, o zadowalajacych osiagach. Jego najwieksza cecha jest ekonomicznosc moje ma min. ABS elek. szyby lusterka.wspomaganie.centralny zamek.immobiliser
4,4
~driverka
Renault 19 II
Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW
autko w miare wygodne, dość dynamiczne jak dla mnie.
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Liczba raportów:
20
Średnie spalanie dla
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
on
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
On
6,4
Renault 19 II
Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW
Cześć to jest moja druga R 19 , poprzednia była 1.4 benzyna z 1990 i spalała średnio 7,5 benzyny , no niestety tamta była mniej udana - klon buda nowsza , a podzespoły 1989 i nie byłem z niej zadowolony ( problemy z silnikiem) , ta jest z II generacji z roku 1995 jest w dieslu silniczek w turbince i średnio zamyka się tak w 6.0 litrach ropy , no zimą więcej ok 8 ale lubię sobie ją nagrzać przed odjazdem bo jestem zmarzlak (ok 5-7 minut a jadę 20 km do pracy w jedną stronę ) , no i dużo zależy od CPN-u gdzie wlewasz , trochę w nią włożyłem , no progi+ tylna belka (okazyjnie za flaszkę wódki od gostka z wiochy), udane autko choć trochę rdzewieje , z ciekawości ten sam silnik u kumpla w Volvo V 40 pali średnio 8 ropy , ale renia jest lżejsza , tylko trzeba jeździć z głową by budy nie urwało .Pozdrawiam
On
5,7
Renault 19 II
Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW
świetnie, naprawdę, zużycie paliwa super, w mieście 6,4l, zapakowany po brzegi na trasie w 3 osoby przy prędkościach ok. 120-130km/h - 5,12l
Części dostępne zarówno nowe, jak i używane, niedrogo, np. kpl. rozrządu (naciąg, roli i pasek) to 180zł
On
6,4
Renault 19 II
Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW
przy spokojnej jezdzie, to znaczy okolo 100km/h bez ciaglego wyprzedzania miesci sie w 5 litrach,naprawde oszczedny samochod... szkoda tylko ze nie znam dokladnych osiagow takich jak przyspieszenie do setki,(a zalezy mi na dosc dokladnym pomiaze,ja niest
Zobacz wszystkie raporty spalania
Usterki
Renault 19 II
Liczba wpisów:
11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
układ chłodzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiązanie
podwyższone obroty
Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
Renault 19 II Hatchback
silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiązanie
Zobacz wszystkie zgłoszone usterki
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
4,1 (22 oceny)
Wybierz inny silnik
1.4 i 60 KM
1.4 i 80 KM
1.7 i 75 KM
1.8 i 110 KM
1.8 i 16V 135 KM
1.8 i 16V 137 KM
1.8 i s 95 KM
1.9 D 65 KM
1.9 DT 92 KM
Wybierz inny silnik
Renault 19 w pigułce
Renault 19
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Renault 19
Dane techniczne
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Raporty zużycia paliwa
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Opinie
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Usterki
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Publikacje
Renault 19
Newsy
Renault 19
Galerie
Renault 19
Nasze pomiary
Renault 19
Filmy
Renault 19
Ogłoszenia
Renault 19
Ceny aut używanych
Renault 19
Dziennik kosztów
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Opinie o instalacjach LPG
Renault 19 II Hatchback 1.9 DT 92KM 68kW 1992-1995
Testy zderzeniowe
Renault
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Renault 19 II Hatchback
Dane techniczne
485 raportów
zużycia paliwa
614 opinii
użytkowników
5 zgłoszonych
usterek
1 publikacja
o tym modelu
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy
Francuzi niestety są partaczami w niektórych sprawach, np. trzeba podnieść silnik żeby zmienić pasek rozrządu, to jest po prostu idiotyzm. Japońskie auta są tańsze w naprawch, mimo że części są 3x dorższe.