AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Renault
19
II
Hatchback
1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Informacje
o Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Lata produkcji:
1992 – 1995
(1992, 1993, 1994, 1995)
Segment:
Niższa klasa średnia
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
+ 19 zdjęć
Publikacje
o Renault 19
Opis techniczny Renault 19
Przedstawiamy opis techniczny Renault 19...
Renault
19
Więcej publikacji o Renault 19
Dane techniczne
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Produkowany
od
1992
do
1995
roku
Pojemność skokowa
1764
cm
3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
137
KM
(101
kW
)
przy
6500
obr/min
Maksymalny moment obrotowy
162
Nm przy
4250
obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu
DOHC
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
16
Stopień sprężania
10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku
wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni
Manualna
Napęd na przednią oś
Dostępny
Liczba biegów
5
Zobacz dane techniczne
Oceny
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Liczba ocen:
7
Ogólna ocena
3,9
/5
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%)
Zalety
+ Układ jezdny
+ Silnik
+ Stosunek jakość/cena
Wady
- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
- Bezawaryjność (drobiazgi)
- Bezawaryjność (poważne usterki)
Wybrane
oceny
3,9
~artur.blak@wp.pl
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW
Jeżdziłem wieloma samochodami, a 19 przejechałem 170000km i nie zamierzam się jej pozbywać.:)
3,6
~r16v@wp.pl
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW
to jest moj drugi sam Renault 19 16v i uklad ABS jest do bani drugi raz zepsol mi sie a naprawa jego to takie sumy ze mozna kupic drugi sam za te pieniadze
3,9
~Arash
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Liczba raportów:
6
Średnie spalanie dla
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
pb
8,1
l/100 km
lpg
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
Pb
9,1
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW
Średnio, nie szalejąc, ani się nie ociągając w tzw. "trybie mieszanym" zawsze wychodzi ok. 8,5l. Przy "ciężkiej" nodze około litr więcej. Potrafi być zaskakująco oszczędny w trasie, spokojnie da się zejść poniżej 6,5 l nie przekraczając stówki. Jadąc stabilnie między 120 a 140, też nie przekracza 7,5l, "wir" zaczyna się od 160 wtedy potrafi być nawet 10, a później to jak wiadomo jeszcze więcej. Nie najlepiej jest jednak z jazdą po mieście, tułając się po warszawskich korkach nie problemem było przekroczyć 12 l, a w "ekstremalnych" korkach nawet 14. Ale mimo wszystko spalanie JAK NAJBARDZIEJ adekwatne i korzystne do osiągów.
Pb
7,8
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW
min 6,5-max 11.5(ale to bardzoostra jazda):)sa szroty a wybor olbrzymi!aso odradzam
Pb
7,1
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW
Całkiem nie złe osiągi za marne pieniądze
Zobacz wszystkie raporty spalania
Usterki
Renault 19 II
Liczba wpisów:
11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
układ chłodzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiązanie
podwyższone obroty
Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
Renault 19 II Hatchback
silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiązanie
Zobacz wszystkie zgłoszone usterki
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
3,9 (7 ocen)
Wybierz inny silnik
1.4 i 60 KM
1.4 i 80 KM
1.7 i 75 KM
1.8 i 110 KM
1.8 i 16V 135 KM
1.8 i 16V 137 KM
1.8 i s 95 KM
1.9 D 65 KM
1.9 DT 92 KM
Wybierz inny silnik
Renault 19 w pigułce
Renault 19
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Renault 19
Dane techniczne
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Raporty zużycia paliwa
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Opinie
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Usterki
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Publikacje
Renault 19
Newsy
Renault 19
Galerie
Renault 19
Nasze pomiary
Renault 19
Filmy
Renault 19
Ogłoszenia
Renault 19
Ceny aut używanych
Renault 19
Dziennik kosztów
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Opinie o instalacjach LPG
Renault 19 II Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW 1992-1995
Testy zderzeniowe
Renault
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Renault 19 II Hatchback
Dane techniczne
485 raportów
zużycia paliwa
614 opinii
użytkowników
5 zgłoszonych
usterek
1 publikacja
o tym modelu
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy