AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Renault
19
II
Hatchback
1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Informacje
o Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Lata produkcji:
1992 – 1995
(1992, 1993, 1994, 1995)
Segment:
Niższa klasa średnia
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
+ 19 zdjęć
Publikacje
o Renault 19
Opis techniczny Renault 19
Przedstawiamy opis techniczny Renault 19...
Renault
19
Więcej publikacji o Renault 19
Dane techniczne
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Produkowany
od
1992
do
1995
roku
Pojemność skokowa
1721
cm
3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
75
KM
(55
kW
)
przy
5000
obr/min
Maksymalny moment obrotowy
127
Nm przy
2750
obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku
jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni
Manualna
Napęd na przednią oś
Dostępny
Liczba biegów
5
Zobacz dane techniczne
Oceny
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Liczba ocen:
224
Ogólna ocena
4,0
/5
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(82%)
Zalety
+ Stosunek jakość/cena
+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
+ Widoczność
Wady
- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
- Bezawaryjność (drobiazgi)
- Wyciszenie
Wybrane
oceny
3,4
~aviator1
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
W tej cenie nie znajdziemy nic lepszego. Wiadomo, auto wiekowe, nie powala nowoczesnością, lecz w tej cenie daje nam wygodę, i całkiem spokojna głowe jeśli chodzi o poważne naprawy, drobiazgi nie działaja :) Jeśli ktoś kupi renówkę, doinwestuje nawet ze szrotu, wyciszy wnętrze, niczym nie będzie ustępować autom za 8-10 tyś. A jak się ładnie umyje to na parkingu wygląda jak (re)nówka ;p
4,2
~Tomek
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
Autko super. Tanie w zakupie, użytkowaniu i ewentualnych naprawach. Linka sprzęgła 36 zł. Dużo rzeczy można zrobić samemu. Bardzo wytrzymałe. W porównaniu do golfa 3 1.4 auto jest super. Niskie spalanie. Polecam każdemu, kto potrzebuje auta za niskie pieniądze, taniego w utrzymaniu, wygodnego i nie będzie wymagał super komfortu i prestiżu jak w S-klass.
4,1
~Wojtek
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
Ogolnie samochod ladnie się prezentuje w środku jak i na zewnatrz. Ma na wyposarzeniu Centralny zamek, elek. szyby, wspomaganie kierownicy, poduszka powietrzna, hak, alufelgi, ABS, radio. Duzo miejsća w srodku, pojemny bagaznik. Głowna wadą moim zdaniem jest zabyt duże spalanie 1-2 litra powinno być mniej.
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Liczba raportów:
203
Średnie spalanie dla
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
pb
8,3
l/100 km
lpg
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
Pb
7,2
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
Jeśli chodzi o spalanie to nie wiem skąd się wzięły te wyniki. Auto posiadam od 4 lat i skrupulatnie tankuje do pełna i zawsze sprawdzam jaki mi wynik wychodzi. W trybie mieszanym załóżmy 40/60 (miasto/trasa) średnio wychodzi ok 7,2-7,7 przy jeździe poza miastem do 100 km/h. Parę razy zdarzyło mi się policzyć średnie spalanie na trasie np: 2 osoby droga krajowa Wrocław - ok Opola + powrót średnio wyszło 6,3 przy prędkości 80-90. Jak na auto z 93 roku nigdy mnie nie zawiodło oprócz odpalenia w zimie przy -20 (z powodu 5 letniego akumulatora). Ogólnie jestem z auta bardzo zadowolony! Kupiłem auto 2 miesiące po pierwszej pracy i miało mi służyć do roku aby później zainwestować w inne, ale wyszło jak wyszło i mam ponad 4 lata. Jeśli chcecie auto bez awaryjne i nie drogie w utrzymaniu bardzo polecam. Mechanicznie i blacha bez zarzutu.
LPG
9,7
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
9L sredniego spalania wychodzi mi w mieszanej jezdzie 40% miasto 60% trasa przy predkosci 110 km/h, 12L przewaznie pali jesli poruszam sie tylko i wylaczenie po miescie uwzgledniajac niedogrzewanie silnika, czeste gaszenie i odpalanie. 8L LPG wyszlo w czasie trasy 700km przy przepisowych predkosciach w terenach oznaczonych ograniczeniami 50km/h 70km/h, a poza terenem zabudowanym 110-120 km/h. Ogolnie bardzo fajny samochod dosc niskie koszty utrzymania, niedrogi w zakupie i wygodny :) jednak polecialbym silniki 1.8 8v 90 lub 110 konne :)
Pb
7,7
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
Spalanie dość mocno zależy od nogi, lecz noga... Jeśli jadę 100-110 a przy wyprzedzaniu 120 to czy to jest ciężka noga?!.... Przy takiej jeździe wskazówka paliwa opada bardzo szybko. Szybciej nie jeżdżę, napiszę niżej czemu. Auto dla starszej pani na jazdę w granicach 80 km/h, lecz gdy starsza pani będzie jeździć serwis będzie drogi. W serwisie renault wycieraczka do tylnej szyby 250 zł, wydech 500zł w warsztacie noł nejm. A auto warte 2000...
Zobacz wszystkie raporty spalania
Dziennik kosztów
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Liczba wpisów:
1 003
Sprawdź wydatki dla
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
LPG
20,06
zł
za 100 km
Zobacz wszystkie dzienniki
Usterki
Renault 19 II
Liczba wpisów:
11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
układ chłodzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiązanie
podwyższone obroty
Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
Renault 19 II Hatchback
silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiązanie
Zobacz wszystkie zgłoszone usterki
Opinie o
instalacjach LPG
Liczba wpisów:
1
5,0
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
instalacja:
LECHO MINI LAMBDA
przebieg:
0 tys. km
użytkowana przez:
10 tys. km
Zobacz wszystkie opinie LPG
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
4,0 (224 oceny)
Wybierz inny silnik
1.4 i 60 KM
1.4 i 80 KM
1.7 i 75 KM
1.8 i 110 KM
1.8 i 16V 135 KM
1.8 i 16V 137 KM
1.8 i s 95 KM
1.9 D 65 KM
1.9 DT 92 KM
Wybierz inny silnik
Renault 19 w pigułce
Renault 19
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Renault 19
Dane techniczne
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Raporty zużycia paliwa
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Opinie
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Usterki
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Publikacje
Renault 19
Newsy
Renault 19
Galerie
Renault 19
Nasze pomiary
Renault 19
Filmy
Renault 19
Ogłoszenia
Renault 19
Ceny aut używanych
Renault 19
Dziennik kosztów
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Opinie o instalacjach LPG
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
Testy zderzeniowe
Renault
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Renault 19 II Hatchback
Dane techniczne
485 raportów
zużycia paliwa
614 opinii
użytkowników
5 zgłoszonych
usterek
1 publikacja
o tym modelu
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy