AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Renault
19
II
II
Informacje
o Renault 19 II
Lata produkcji:
1991 – 1997
(1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997)
Segment:
Niższa klasa średnia
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
+ 19 zdjęć
Renault 19 II
– wybierz wersję
Pokaż wersję z silnikiem:
Benzynowym
Benzynowym LPG
Diesla
Elektrycznym
Hybrydowym
Hybrydowym Diesla
Hybrydowym Diesla plug-in
Hybrydowym plug-in
Renault 19 II
Cabrio (1992 - 1996)
Renault 19 II
Hatchback (1991 - 1996)
Renault 19 II
Sedan (1991 - 1997)
Publikacje
o Renault 19
Opis techniczny Renault 19
Przedstawiamy opis techniczny Renault 19...
Renault
19
Więcej publikacji o Renault 19
Dane techniczne
Renault 19 II
60–137
KM
Moc silników
1,4–1,9
l
Pojemność silników
161–212
km/h
Prędkość maksymalna
8,5–16,5
s
Przyspieszenie 0-100
Zobacz dane techniczne
Oceny
Renault 19 II
Liczba ocen:
717
Ogólna ocena
4,0
/5
Średnia dla segmentu
4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(82%)
Zalety
+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
+ Stosunek jakość/cena
+ Widoczność
Wady
- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
- Bezawaryjność (drobiazgi)
- Wyciszenie
Wybrane
oceny
3,4
~aviator1
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
W tej cenie nie znajdziemy nic lepszego. Wiadomo, auto wiekowe, nie powala nowoczesnością, lecz w tej cenie daje nam wygodę, i całkiem spokojna głowe jeśli chodzi o poważne naprawy, drobiazgi nie działaja :) Jeśli ktoś kupi renówkę, doinwestuje nawet ze szrotu, wyciszy wnętrze, niczym nie będzie ustępować autom za 8-10 tyś. A jak się ładnie umyje to na parkingu wygląda jak (re)nówka ;p
4,2
~Tomek
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
Autko super. Tanie w zakupie, użytkowaniu i ewentualnych naprawach. Linka sprzęgła 36 zł. Dużo rzeczy można zrobić samemu. Bardzo wytrzymałe. W porównaniu do golfa 3 1.4 auto jest super. Niskie spalanie. Polecam każdemu, kto potrzebuje auta za niskie pieniądze, taniego w utrzymaniu, wygodnego i nie będzie wymagał super komfortu i prestiżu jak w S-klass.
3,4
~Rafez
Renault 19 II
Sedan 1.4 i 80KM 59kW
Świetne auto za niewielkie pieniądze. Francuzi mają też auta godne polecenia, i takim autem jest Renault 19. nie rujnuje kieszeni, nie sypie się, ładnie wygląda i wygodny - za takie pieniądzę czego chcieć więcej ;]
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Renault 19 II
Liczba raportów:
580
Średnie spalanie dla
Renault 19 II
pb
6,6 – 10,3
l/100 km
on
5,5 – 6,0
l/100 km
lpg
2,6 – 10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
Pb
7,2
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
Jeśli chodzi o spalanie to nie wiem skąd się wzięły te wyniki. Auto posiadam od 4 lat i skrupulatnie tankuje do pełna i zawsze sprawdzam jaki mi wynik wychodzi. W trybie mieszanym załóżmy 40/60 (miasto/trasa) średnio wychodzi ok 7,2-7,7 przy jeździe poza miastem do 100 km/h. Parę razy zdarzyło mi się policzyć średnie spalanie na trasie np: 2 osoby droga krajowa Wrocław - ok Opola + powrót średnio wyszło 6,3 przy prędkości 80-90. Jak na auto z 93 roku nigdy mnie nie zawiodło oprócz odpalenia w zimie przy -20 (z powodu 5 letniego akumulatora). Ogólnie jestem z auta bardzo zadowolony! Kupiłem auto 2 miesiące po pierwszej pracy i miało mi służyć do roku aby później zainwestować w inne, ale wyszło jak wyszło i mam ponad 4 lata. Jeśli chcecie auto bez awaryjne i nie drogie w utrzymaniu bardzo polecam. Mechanicznie i blacha bez zarzutu.
Pb
9,1
Renault 19 II
Hatchback 1.8 i 16V 137KM 101kW
Średnio, nie szalejąc, ani się nie ociągając w tzw. "trybie mieszanym" zawsze wychodzi ok. 8,5l. Przy "ciężkiej" nodze około litr więcej. Potrafi być zaskakująco oszczędny w trasie, spokojnie da się zejść poniżej 6,5 l nie przekraczając stówki. Jadąc stabilnie między 120 a 140, też nie przekracza 7,5l, "wir" zaczyna się od 160 wtedy potrafi być nawet 10, a później to jak wiadomo jeszcze więcej. Nie najlepiej jest jednak z jazdą po mieście, tułając się po warszawskich korkach nie problemem było przekroczyć 12 l, a w "ekstremalnych" korkach nawet 14. Ale mimo wszystko spalanie JAK NAJBARDZIEJ adekwatne i korzystne do osiągów.
LPG
9,7
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
9L sredniego spalania wychodzi mi w mieszanej jezdzie 40% miasto 60% trasa przy predkosci 110 km/h, 12L przewaznie pali jesli poruszam sie tylko i wylaczenie po miescie uwzgledniajac niedogrzewanie silnika, czeste gaszenie i odpalanie. 8L LPG wyszlo w czasie trasy 700km przy przepisowych predkosciach w terenach oznaczonych ograniczeniami 50km/h 70km/h, a poza terenem zabudowanym 110-120 km/h. Ogolnie bardzo fajny samochod dosc niskie koszty utrzymania, niedrogi w zakupie i wygodny :) jednak polecialbym silniki 1.8 8v 90 lub 110 konne :)
Zobacz wszystkie raporty spalania
Dziennik kosztów
Renault 19 II
Liczba wpisów:
2 077
Sprawdź wydatki dla
Renault 19 II
LPG
18,88
zł
za 100 km
ON
5,00
zł
za 100 km
PB
28,79
zł
za 100 km
Zobacz wszystkie dzienniki
Usterki
Renault 19 II
Liczba wpisów:
11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
układ chłodzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiązanie
podwyższone obroty
Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
Renault 19 II Hatchback
silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiązanie
Zobacz wszystkie zgłoszone usterki
Opinie o
instalacjach LPG
Liczba wpisów:
2
5,0
Renault 19 II
Sedan 1.7 i 75KM 55kW
przebieg:
150 tys. km
użytkowana przez:
50 tys. km
Silnik na gazie pracuje idealnie, wręcz lepiej niż na benzynie. Nie ma mowy o jakimkolwiek przygasaniu czy szarpaniu. Spalanie średnio 9litrów, na trasie można zejść do 8l.
5,0
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
instalacja:
LECHO MINI LAMBDA
przebieg:
0 tys. km
użytkowana przez:
10 tys. km
Zobacz wszystkie opinie LPG
Galerie
Renault 19 II
Renault 19 II Hatchback - galeria społeczności
+ 19 zdjęć
Zobacz wszystkie galerie
Renault 19 II
4,0 (717 ocen)
Wybierz nadwozie
Cabrio
Hatchback
Sedan
Wybierz inną generację
Renault 19 w pigułce
Renault 19
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Renault 19
Dane techniczne
Renault 19 II
Raporty zużycia paliwa
Renault 19 II
Opinie
Renault 19 II
Usterki
Renault 19 II
Publikacje
Renault 19
Newsy
Renault 19
Galerie
Renault 19
Nasze pomiary
Renault 19
Filmy
Renault 19
Ogłoszenia
Renault 19
Ceny aut używanych
Renault 19
Dziennik kosztów
Renault 19 II
Opinie o instalacjach LPG
Renault 19 II
Testy zderzeniowe
Renault
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Renault 19 II
Dane techniczne
580 raportów
zużycia paliwa
717 opinii
użytkowników
11 zgłoszonych
usterek
1 publikacja
o tym modelu
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy