Otwarcie pierwszego w Polsce salonu DS – DS Store
Data 5 czerwca 2018 roku będzie ważną w historii marki DS w Polsce. To właśnie tego dnia na Alei Krakowskiej 206 otwarto pierwszy w naszym kraju salon, nowo powstałej marki francuskiego koncernu PSA. DS Automobiles, bo o niej mowa, założona została w Paryżu, 1 czerwca 2014 roku. To ekskluzywne, awangardowe modele, mające trafić do wymagających klientów.
Spirit of Avantgarde – to motto przewodnie marki DS. Marki, która dopiero raczkuje, ale opiera się na mocnych fundamentach Citroena i zamierza trafić do ludzi zdecydowanych, wymagających i ciekawych motoryzacji. Historia oraz obecne modele pokazują, że hasło nie jest na wyrost.
Pierwsze auto noszące symbol DS (Citroen DS 19) wyjechało z fabryki w roku 1955 i było dużym pokazem możliwości konstruktorów. Nowinki, jakie zaprezentowano w połowie XX wieku, robią wrażenie nawet dzisiaj, w czasach, kiedy wydaje się, że już wszystko zostało wymyślone. Tarczowe hamulce w obu osiach, wykorzystanie tworzyw sztucznych do stworzenia karoserii oraz to, z czego słynął najbardziej awangardowy pojazd lat pięćdziesiątych od Citroena – hydropneumatyczne zawieszenie. Jak na ówczesne czasy, DS wykazywał się niespotykanym komfortem, a także możliwościami tj. regulacja prześwitu w zakresie od 16 do 28 cm. Ducha awangardy było widać szczególnie w odważnie poprowadzonej linii nadwozia, która nadała autu wyjątkowości i sprawiła, że poczciwy DS do dzisiaj robi wrażenie swoją sylwetką.
Czym obecnie może pochwalić się nowo powstała marka DS? Na pewno nie atakuje konkurencji skokiem technologicznym na miarę historycznego modelu. Rozwiązania zastosowane w pierwszym aucie, zbudowanym w całości pod marką DS Automobiles, już znamy. Całkowicie nowy SUV o nazwie DS 7 Crossback to przejaw francuskiego smaku i pokaźnej nuty szaleństwa. Nie jest to kolejna, nudna i ciężka bryła, a coś koło czego nie przejdziemy, nie odwracając głowy w jego kierunku. Bez znaczenia czy wygląd nam się podoba czy nie – ta sylwetka po prostu zwraca na siebie uwagę.
Jeszcze więcej fajerwerków czeka w środku – wszędzie obecne motywy rombu, ekscytujące przyciski oraz ciekawe smaczki, jak wysuwający się analogowy zegarek francuskiej firmy B.R.M. To, że DS nie prezentuje nowinek technologicznych na poziomie porównywalnym z Citroenem DS 19, nie znaczy, że pierwszy SUV marki nie jest zaawansowany w ciekawe rozwiązania. Na pokładzie znaleźć można chociażby aktywne zawieszenie z szeregiem czujników, które skanują drogę przed pojazdem i dostosowują pracę kół do charakterystyki drogi, a także system DS Night Vision o zasięgu 300 m.
Przyszłość marki DS w Polsce
Podczas otwarcia pierwszego salonu DS Automobiles w Polsce mogliśmy dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy na temat samej marki, koncernu PSA, a także poznać plany rozwojowe na najbliższe lata.
Po szybkim przedstawieniu historii marki i jej korzeni uwaga skupiona została na suchych faktach. Do roku 2020 na terenie naszego kraju ma działać już 8 samodzielnych salonów DS w największych miastach. O tym, jak ważni są klienci dla nowego producenta, niech świadczą zapowiedzi dotyczące usług, z których korzystać będą właściciele modelu DS 7 Crossback. Dyrektor PSA Retail Polska, Piotr Borowiecki przedstawił kilka wyróżniających na rynku nowości w relacji marka-klient. Aby sprostać najbardziej wymagającym klientom, do ich dyspozycji będą tak zwani „mobilni handlowcy”, którzy pojadą na umówione spotkanie biznesowe w dowolne miejsce. Uruchomiony zostanie także park samochodowy, wyposażony w kilka wersji modelu DS 7.
Najciekawszą możliwością będzie skorzystanie z usługi door to door. Na czym będzie polegać? Pracownicy salonu DS wyręczą klienta w odbiorze auta, dostarczeniu go do serwisu, a po skończonej naprawie odstawią auto w podane przez właściciela miejsce. Oczywiście na czas naprawy DS 7, klient otrzyma taki sam model do dyspozycji. Brzmi ciekawie prawda?
Rozszerzenie marki DS Automobiles w nowe punkty do końca obecnego roku, trzystukonna wersja hybrydowa modelu DS 7 Crossback z napędem 4x4 (w roku 2019) oraz uzupełniający gamę DS 3 Crossback na początku przyszłego roku to najbliższe plany najmłodszego dziecka koncernu PSA. Dalekosiężne to sprzedaż aut wyłącznie hybrydowych i elektrycznych, ale na to poczekamy do roku 2025.
Nowy gracz na rynku przedstawił konkretne argumenty. Mocne karty to wyróżniający się SUV – DS 7 Crossback, podejście do klienta oraz plany rozwoju. Pomimo kilku modeli sygnowanych literami DS w gamie Citroena, to właśnie DS 7 jest pierwszym, globalnym autem spod znaku nowej marki. Dostępny jest tylko w salonach DS Store, w przeciwieństwie do swoich kuzynów z tym samym symbolem w nazwie. Rozwój nowej marki zapowiada się niezwykle interesująco. Awangarda w czystej postaci.
DS Automobiles – Witamy w Polsce!