Szukaj
Autor: Łukasz Szewczyk
Publikacje - Łukasz Szewczyk
Toyota Auris - zmiany na lepsze

Toyota Auris - zmiany na lepsze

W 2007 roku przyszedł czas na zmiany. Nudna Corolla hatchback odeszła do lamusa. Jej miejsce zajął Auris, który miał ułatwić Toyocie dotarcie do...
Czy warto kupić: Citroen Berlingo (od 1996 do 2008)

Czy warto kupić: Citroen Berlingo (od 1996 do 2008)

Przestronny, funkcjonalny i niezbyt drogi. Citroen Berlino jest ciekawą propozycją zarówno dla rodzin prowadzących aktywny tryb życia, jak i...
Honda Integra - powrót legendy

Honda Integra - powrót legendy

Do grona kultowych pojazdów z Japonii można z całą pewnością zaliczyć Hondę Integrę. Ostatnie egzemplarze sportowego coupe zjechały z taśm...
Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet - wariant optymalny

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet - wariant optymalny

Piękne nadwozie, wspaniałe wnętrze i otwierany dach. Mocny, a zarazem oszczędny silnik oraz układ jezdny, który zapewnia perfekcyjną trakcję w...
Toyota Yaris Hybrid - recepta na drogie paliwo

Toyota Yaris Hybrid - recepta na drogie paliwo

Samochód, który jest bardziej oszczędny w mieście niż w trasie? Brzmi jak marzenie, ale dzięki nowoczesnej technologii stało się możliwe. Kilka...

Narzekasz na prowadzenie samochodu? Sprawdź geometrię!

Geometria zawieszenia ma kluczowy wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy. Od jej właściwego ustawienia zależy trakcja na zakrętach,...
Benzyna z "gazem" i turbodiesel - Seaty Altea XL dla oszczędnych

Benzyna z "gazem" i turbodiesel - Seaty Altea XL dla oszczędnych

Kierowcy, którym zależy na bardzo niskich rachunkach za paliwo, decydują się na zakup samochodu z benzynowym silnikiem i instalacją gazową lub...
Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Czy warto kupić: używana Skoda Fabia II (od 2007)

Nowe Fabie sprzedają się na pniu. Przekonują klientów technologią Volkswagena, dobrze zestrojonym zawieszeniem oraz korzystnym stosunkiem ceny do...
Z Warszawy do Paryża bez tankowania!

Z Warszawy do Paryża bez tankowania!

Któż z nas nie lubi wyzwań? My stanęliśmy przed twardym orzechem do zgryzienia. Skromne 55 litrów oleju napędowego w baku i... 1600 kilometrów do...
Porsche Cayenne S Diesel - mocarz na ropę

Porsche Cayenne S Diesel - mocarz na ropę

Samochód idealny. Prestiżowy, komfortowy, świetnie wykonany, a do tego obłędnie szybki i zaskakująco oszczędny. Kompetentny na autostradzie i...
Porsche Museum - legenda w pigułce

Porsche Museum - legenda w pigułce

Marka Porsche jest jedną z największych ikon motoryzacji. Stoi za nią ponad wiekowa tradycja oraz ogromna liczba modeli, które wyznaczyły nowe...
Audi TT RS - porażająco szybkie

Audi TT RS - porażająco szybkie

Napęd na cztery koła, pięć cylindrów i turbodoładowanie. Tym w latach 80. XX wieku Audi przewróciło do góry nogami świat rajdów. Teraz podobną...
Typ uniwersalny - Suzuki V-Strom 650 ABS

Typ uniwersalny - Suzuki V-Strom 650 ABS

Turystyczne enduro to jeden z najważniejszych segmentów motocyklowego rynku. W przypadku wielu firm jednoślady do jazdy po asfalcie oraz w lekkim...
Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze...
Czy warto kupić: używany Fiat Idea (od 2003 do 2012)

Czy warto kupić: używany Fiat Idea (od 2003 do 2012)

Fiat Idea nie miał szczęścia. Mimo że był jednym z pierwszych mikrovanów, nie zdołał przekonać do siebie klientów. Rynek wtórny dał jednak...

Melodia na trzy gary, czyli co piszczy pod maską Skody Citigo

Sercem Skody Citigo jest silnik 1.0 MPI. Posiada trzy cylindry oraz 12-zaworową głowicę. Aluminiowa konstrukcja jest przedstawicielem nowej rodziny...
Napęd na cztery koła: czy warto dopłacać?

Napęd na cztery koła: czy warto dopłacać?

Przed trzema dekadami rajdowe Audi quattro udowodniło, że napęd na cztery koła sprawdza się nie tylko w terenówkach. Może być również z powodzeniem...
Samochód... tworzywem sztucznym stoi!

Samochód... tworzywem sztucznym stoi!

Z roku na rok rośnie udział tworzyw sztucznych w konstrukcji samochodów. Wypierają one stal dzięki swojej lekkości i plastyczności. Z tworzywa...
Nie jedzie, nie pali - czyli jak działa system Start-Stop

Nie jedzie, nie pali - czyli jak działa system Start-Stop

Jeżeli samochód stoi w korku, akumulator jest naładowany, a wnętrze nie musi być intensywnie chłodzone, silnik na dobrą sprawę bezproduktywnie...
Renault Megane 1.2 TCe - po prostu dobre

Renault Megane 1.2 TCe - po prostu dobre

Samochody cenimy za funkcjonalność, przestronność, poziom wyposażenia, materiały wykończeniowe, właściwości jezdne oraz oszczędne, a zarazem...