Zgrabniejszy SUV Hyundaia
Następca modelu Tucson wyraźnie zmienił charakter. Nowa jest nie tylko stylizacja, ale także wymiary i proporcje nadwozia. Samochód jest zbudowany na nowej platformie podłogowej , która ma rozstaw osi 2640 mm. To o 10 mm więcej od poprzednika. Nowy ix35 będzie od Tucsona większy. Ma 4410 mm długości i 1820 mm, a to odpowiednio o 85 mm i 20 mm więcej niż ma Tucson. Będzie za to o 20 mm niższy – ma 1660 mm wysokości.
Większe nadwozie oznacza także większe wnętrze i więcej komfortu. Przednie fotele mają większy zakres regulacji, który daje dodatkową przestrzeń na nogi i nad głowami. W centralnej konsoli jest niemal dwukrotnie większy schowek niż w Tucsonie – ma 6,2 l. Wydłużony i podwyższony został także centralny podłokietnik.
Podniesienie o 71 mm wysokości mocowania rolety przedziału bagażowego pozwoliło także zyskać więcej przestrzeni w bagażniku.
Wnętrze jest znacznie bardziej komfortowe. Wykorzystano w nim np. przejętą z luksusowego sedana Genesis technologię Supervision, dzięki której informacje są wyświetlane w sposób przejrzysty i nie obciążający wzroku kierowcy. Wszystkie przyciski i wskaźniki podświetlane są jak inne samochody tej marki – na niebiesko.
System ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji HVAC jest znacznie bardziej zaawansowany technicznie niż poprzedni. Ma nowe czujniki zwiększające precyzję pracy i nową dmuchawę przyspieszającą osiąganie wybranej temperatury. Dwustrefowy układ ma także jonizator, który poprawia jakość powietrza, zapobiegając gromadzeniu się w układzie pleśni i grzybów.
W wyposażeniu na europejskie rynki będą także czujniki deszczu, nawigacja satelitarna i układ Smart-Parking Assist System z kamerą ułatwiającą parkowanie i wyświetlaczem we wstecznym lusterku.
Podstawowa wersja ix35 będzie miała napęd tylko na 1 oś, system 4WD będzie opcją. Znak czasu – większość nabywców ceni mocną sylwetkę i pakowne wnętrze SUV, ale nie potrzebuje kosztów i podwyższonego spalania wynikających z napędu 4x4.
W Europie zachodniej dostępne będą dwa silniki benzynowe i dwa turbo diesle. Początkowo samochód oferowany będzie z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 166 KM i maksymalnym momencie obrotowym197 Nm.
W Korei nowy samochód już jest produkowany. Wersja europejska będzie powstawała w fabryce Kia Motors w Żylinie na Słowacji. Start produkcji przewidziano na pierwszy kwartał przyszłego roku.
W listopadzie przyszłego roku pojawi się benzynowy silnik 1,6 l o mocy 140 KM i maksymalny moment obrotowy 167 Nm oraz dwa turbo diesle – dwulitrowy i mający pojemność 1,7 l. Dwulitrowy silnik będzie występował w dwóch wariantach mocy: 184 KM i 136 KM (maksymalne momenty obrotowe to odpowiednio 392 Nm i 320 Nm). Jednostka o pojemności 1,7 l dysponuje mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym255 Nm.
Samochody będą wyposażone we wskaźnik ECO, podpowiadający kiedy zmienić bieg, aby otrzymać optymalne spalanie. Pozwala on obniżyć spalanie nawet o kilkanaście procent. Kolejne elementy zmniejszające spalanie to układ odłączający alternator, kiedy akumulator jest naładowany i elektryczne wspomaganie kierownicy. Oba systemy zmniejszają obciążenie silnika, co redukuje spalanie. Oczywiście dostępne będą także opony o niskich oporach toczenia.