Zgrabniejszy, choć nie mniejszy
Fiat Doblo zyskał sobie sławę wielkością i urodą, no powiedzmy kontrowersyjną. W drugiej generacji atut wielkości nadal pozostał niezmieniony. Co do urody jest nieco podobna, nadal niestandardowa, ale już bardziej przemyślana. Wyraźnie Doblo przechodzi od stylistyki dość prostego samochodu dostawczego, do wielozadaniowego samochodu osobowego. Zwężająca się w tył linia okien powoduje, że nadwozie ma teraz bardziej charakter samochodu osobowego, a nie autobusu, jak poprzednio. Interesująca linia atrapy chłodnicy i reflektorów także zmiękcza charakter auta.
Nowa wersja ma 439 cm długości, 183 cm szerokości i 184 cm wysokości. Zbudowany na nowej płycie podłogowej Doblo ma rozstaw osi wynoszący 275,5 cm. W wersji osobowej duża kabina pozwoliła na umieszczenie dodatkowych dwóch foteli w bagażniku, przez co auto mieści do 7 osób. Wnętrze jest pakowne i zapewnia odpowiednią ilość miejsca nawet wysokim pasażerom. Nie można także narzekać na brak funkcjonalnych schowków i półek, czy ich zbyt małe rozmiary.
Wnętrze samochodu ma stylizację osobowego auta i szeroką gamę dostępnego wyposażenia. Automatyczna klimatyzacja ma nawiewy także na tylną kanapę, a radio z odtwarzaczem CD sterowanie w kierownicy. Dostępny jest także system Bleu&Me z zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz nawigacją TomTom.
Bagażnik samochodu ma pojemność 790 l, ale po złożeniu foteli można powiększyć przestrzeń bagażową do 3200 l.
Doblo będzie także dostępne w dostawczych wersjach Cargo. Będzie ich siedem: Furgon, kombi i platforma do zabudowy, wszystkie z krótkim i długim (310,5 cm) rozstawem osi oraz furgon z podwyższonym dachem. W poszczególnych wersjach można dobierać ilość i rodzaj drzwi bocznych oraz tylnych, no i oczywiście silników. W sumie można stworzyć około 400 różnych kombinacji.
W wersji Cargo dostępne będzie wiele elementów wyposażenia, które pozwolą przekształcić kabinę samochodu w ruchome biuro.
Fiat Doblo ma w gamie silników cztery jednostki. Benzynowy silnik jest jeden. Ma pojemność 1,4 l i moc 95 KM. Trzy turbodiesle to Multijety: dziewięćdziesięciokonny o pojemności 1,3 l, silnik 1,6 l o mocy 105 KM oraz dwulitrowy silnik o mocy 135 KM. Wszystkie spełniają normę Euro 5, ale za wyjątkiem dwulitrowego turbo diesla, są także dostępne w wersji zgodnej z normą Euro 4. Wersje spełniające Euro 5 będą miały seryjnie montowane systemy Start&Stop.
Później mają się pojawić jeszcze dwa nowe silniki - wersja Natural Power, zasilana benzyną lub metanem oraz wysokoprężna jednostka ze zrobotyzowaną skrzynią biegów MTA.
Tylne zawieszenie Bi-Link pozwala ma kalibrowanie poszczególnych elementów do potrzeb konkretnej wersji. Nad stabilnością jazdy samochodu czuwają także elektroniczne systemy, wraz z ESP wyposażonym w układ wspomagający ruszanie pod górę Hill Holder. Który ma być elementem standardowego wyposażenia samochodu.
W standardowym wyposażeniu samochodu będą także poduszki powietrzne – przednie i boczne z funkcją ochrony głowy.
Na wielu europejskich rynkach auto można już zamawiać. Samochód pojawi się w Polsce na przełomie lutego i marca.