Większy Sportback
Do sportowej limuzyny A5 Sportback dołączył większy A7. Według informacji prasowych samochód został zbudowany na całkiem nowej, zbudowanej specjalnie dla Audi platformie. Wielkością bardzo przypomina limuzynę A6. Ma długość 4,97 m i szerokość 1,91 m. Sportowa linia sprawia, że ma tylko 1,42 m wysokości. Dla A6 natomiast wielkości te wynoszą odpowiednio 4,93 m, 1,86 m i 1,46 m.
Nadwozie jest w dużych proporcjach wykonane z aluminium, dzięki czemu całość jest o 20 proc. lżejsza niż gdyby była wykonana ze stali. Aluminiowa jest m.in. maska, dach, panele drzwi i wiele elementów zawieszenia.
Nowe Audi ma zdecydowanie sportowy charakter, tworzony np. przez krótki przedni zwis, długą maskę i wąskie reflektory z wyraźną linią diod LED. Opadający wyraźnie dach z pochylonym na sportową modłę słupkiem C ma upodobnić limuzynę do sportowego coupe. Mieści się pod nim komfortowa kabina dla 4 osób, a dalej bagażnik o pojemności 535l, schowany za wielką, szeroko otwierającą się klapą. Po złożeniu oparć tylnej kanapy można powiększyć do 1390 l.
Duży bagażnik to jeden z elementów dowodzących, że tym razem Audi niewiele przesadziło mówiąc, że ten samochód łączy dynamikę coupe, komfort limuzyny i praktyczność kombi.
Na tylnej kanapie będą się znajdowały tylko dwa miejsca z rozkładanym podłokietnikiem pomiędzy nimi. Dla przednich foteli jako opcja oferowane są funkcje klimatyzacji i masażu.
Podczas gdy zewnętrzne wymiary przypominają A6, wnętrze ma w sobie sporo z flagowej limuzyny A8. Zwłaszcza w sferze elektroniki. Wykorzystano w niej zaawansowany Multi Media , który ma centralne pokrętło menu i zmniejszoną liczbą przycisków. W opcjonalnej wersji może mieć zamiast ekranu o średnicy 6,5 cala ma ośmiocalowy ekran dotykowy oraz zastosowana po raz pierwszy w A8 płytka dotykowa i oprogramowanie pozwalające rozpoznać pismo ręczne. Dzięki niemu np. numer telefonu czy adres dla nawigacji satelitarnej można wpisać ręcznie, wodząc palcem po dotykowej płytce. Kolejną dostępną opcją jest moduł GPRS pozwalający ściągać z Internetu informacje dotyczące pogody czy sytuacji na drogach, co ułatwia zaplanowanie trasy.
Z limuzyny A8 przejęto także system pre-sense, który analizuje informacje systemu ESP i jeżeli wykryje zagrożenie wypadkiem zapala światła awaryjne, zamyka okna i szyberdach oraz napina wstępnie pasy bezpieczeństwa.
W A7 Sportback ma także debiutować dostępny po raz pierwszy jako opcja wyświetlacz Head Up Display, pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie.
Wśród dostępnych opcji jest system audio firmy Bang&Olufsen z 15 głośnikami i mocą 1300 Watt a także odbiornik telewizyjny. W standardowy wyposażeniu samochodu jest system audio firmy Bose.
Elementem decydującym o stylu wnętrza jest pozioma linia nazwana Wrap-Around, która otacza kierowcę i pasażera oraz listwa aplikacji na tablicy rozdzielczej, przyjmująca kształt fali.
Przy rynkowym debiucie samochód będzie dysponował czterema silnikami V6 – dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Wszystkie będą miały układ zarządzania temperaturą, system Start&Stop oraz układ odzyskiwania energii elektrycznej.
Mniejszy silnik benzynowy, to 2,8 FSI o mocy 204 KM, z przyspieszeniem 8,3 sekundy i średnim spalaniem na poziomie 8 litrów. Większa to trzylitrowe turbo TFSI, dysponujące mocą 300 KM. W tym wypadku przyspieszenie to 5,6 sekundy, a średnie spalanie 8,2 l/100 km.
W przypadku wersji wysokoprężnych mamy do wyboru dwie wersje trzylitrowego TDI. Słabsza, dysponująca mocą 204 KM, rozpędza auto do 100 km/h w czasie 8,1 sekundy, przy średnim spalaniu 5,3 litrów. Mocniejsza ma moc 245 KM, a pali 6 l/100 km.
Standardowo silniki napędzają przednią oś i wówczas są połączone ze skrzyniami multitronic. W opcjach dostępny jest napęd na wszystkie koła quattro z siedmiobiegową skrzynią S-tronic. Jedną z opcji quattro będzie sportowy mechanizm różnicowy, aktywnie rozdzielający siły między koła tylnej osi.
Zawieszenie jest wykonane częściowo z aluminium, aby zmniejszyć masę nieresorowaną, co poprawia stabilność samochodu.
Standardem będzie także system wspomagania kierowcy Audi Drive Select ze zmiennym charakterem zawieszenia. Jako opcja dostępne będzie także adaptacyjne zawieszenie adaptive air suspension.
Z precyzyjnie zestrojonym zawieszeniem współgra z nowym, bardziej efektywnym, elektromechanicznym wspomaganiem układu kierowniczego.
Zachowanie A7 Sportback na drodze ma być sportowe, ale planowane są także bardziej bezkompromisowe wersje – S7 i RS7.