Większy rozmiar Kangoo
Renault wprowadziło trzecią wersję Kangoo. Express Maxi ma długość 4,6 m, niemal o 39 cm więcej od Kangoo Express. Szerokość auta, podobnie jak jej wysokość (1,82 m) nie zmieniły się, co pozwala mu łatwiej poruszać się po miejskich ulicach.
Cała dodatkowa długość została wykorzystana w przestrzeni bagażowej. Długość powierzchni ładunkowej samochodu z dwuosobową kabiną wynosi teraz maksymalnie 2,88 m a pojemność 4,6 m sześciennego, czyli o 1 m sześć. więcej niż Kangoo Express. Taka długość i pojemność są charakterystyczne dla samochodu z dostępnym w opcjach, składanym siedzeniem pasażera. Kiedy obydwa fotele są rozłożone długość przestrzeni ładunkowej wynosi 2,11 m i pojemność 4,1 m sześciennego.
Ładowność samochodu to 800 kg, a do tego Kangoo Express Maxi może ciągnąć przyczepę o masie do 1,05 tony.
Największą ciekawostką nowego samochodu jest jednak nowatorska konstrukcja siedzeń kabiny pięcioosobowej Cabine Approfondie. Trzyosobowa tylna kanapa jest tam zintegrowana z oddzielającą kabinę podprzestrzeni bagażowej kratą i wraz z nią składana. Jako auto pięcioosobowe ta wersja Kangoo Express Maxi ma przestrzeń ładunkową o długości 1, 43 m i pojemności 2,4 m sześc. Po złożeniu kanapy z kratą długość części bagażowej rośnie do 2,05 m, jej pojemność osiąga 3,6 m sześc. a ładowność 740 kg.
Trzecia wersja Express Maxi także jest pięcioosobowa. Jest to już jednak samochód osobowo – dostawczy z tylną kanapą dzieloną w stosunku 40:60, co pozwala wybrać jedną z 4 konfiguracji kabiny. W tym wypadku długość przestrzeni ładunkowej to 1,33 m lub 2,2 m, a pojemność od 2,4 do 3,4 m sześciennego. Ładowność to także 740 kg.
Samochód wyposażono w gamę oszczędnych silników wysokoprężnych, które emitują poniżej 140 g dwutlenku węgla na 100 km. Półtoralitrowy silnik dCi o mocy 85 KM pali średnio 5,3 l , a w mieście – 6 litrów.
Dłuższe nadwozie ma większy rozstaw osi, 3,1 m, co poprawia jego zachowanie na drodze.
Wśród dostępnych opcji wyposażenia jest nawigacja Carminat TomTom. Renault podkreśla, że pozwala ona uniknąć niepotrzebnego nadkładania drogi i oszczędzić paliwo.