Terenówka bardziej dynamiczna
W tym roku BMW zamierza odświeżyć swoje większe SUV, a właściwie SAV, o nazwie X5.
Zwykle zmiany zaczyna się opisywać od zewnętrznego wyglądu, ale to niewiele się zmieni. Bardziej dynamicznego charakteru nadają samochodowi zderzaki. W przednim pojawiły się większe wloty powietrza na bokach, a w tylnym rury wydechowe w nowych obwódkach.
Na zewnętrzny wygląd samochodu wpływają także nowe lampy, które w wersji bi-ksenonowej mają koliste lampy do jazdy dziennej, wykonane z diod LED. Przemodelowane tylne światła także wykorzystują diody LED i zawierają światła hamulcowe, dostosowujące moc do siły hamowania.
Wśród nowych elementów wyposażenia są także opony typu run Flat z czujnikami ciśnienia w ogumieniu.
Wewnątrz samochodu także przybyło elementów wyposażenia podnoszących poziom luksusu. Należą do nich m.in. wentylowane fotele, podgrzewana kierownica, czterostrefowa klimatyzacja i system DVD dla pasażerów tylnych siedzeń.
BMW X5 ma nowoczesne elementy wyposażenia, które są spotykane w wielu nawet mniej ekskluzywnych modelach, ale w bawarskich limuzynach podniesiono je na wyższy technologicznie poziom. Kamera cofania wykorzystana w tym samochodzie pokazuje nie tylko tył, ale także szersze otoczenie samochodu, a adaptacyjny tempomat jest wyposażony w funkcję start&stop.
Auto może także być wyposażone w wyświetlacz Head-up Display.
Modernizacja wprowadziła także do gamy X5 nowe wersje silnikowe.
Sześciocylindrowy, trzylitrowy wolnossący silnik benzynowy został zastąpiony trzylitrowym silnikiem turbo, który dysponuje mocą 302 KM i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Prędkość maksymalna napędzanego nim samochodu wynosi 235 km/h, a na osiągnięcie prędkości 100 km/h wystarcza mu 6,8 sekundy. Spalanie tego samochodu wynosi średnio 10,1 l/100 km.
W ramach modernizacji wolnossący silnik V8 o pojemności 4,8 l zostanie zastąpiony przez jednostkę turbo o pojemności 4,4 l ale mocy 402 KM. Jej maksymalny moment obrotowy sięga 400 Nm. Na rozpędzenie samochodu do 100 km/h potrzebuje tylko 5,5 sekundy. Maksymalna prędkość jaką może osiągnąć to 250 km/h, bo na więcej nie pozwoli elektroniczny ogranicznik. Dynamiczni kierowcy go pokochają, ale ekolodzy już mniej – średnie spalanie to 12,5 l, a emisja dwutlenku węgla to 292 g/km.
Pod tym wzglądem znacznie lepiej prezentuje się trzylitrowy turbodiesel o mocy 245 KM ze średnim spalaniem 7,4 l. W gamie silników są dwa turbo diesle o takiej pojemności. Po modernizacji oba zostaną wzmocnione. Drugi będzie miał moc 306 KM i palił tylko o 0,1 l więcej niż jego słabsza wersja.
Standardem dla wszystkich wersji silnikowych będzie teraz ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Szybsza zmiana biegów pozwala nie tylko poprawić osiągi silników, ale także o 10 proc. obniżyć spalanie.
Zmianę zachowania auta na drodze powodują także zmodernizowane zawieszenie, napęd na wszystkie koła xDrive z bardziej neutralną charakterystyką oraz wspomaganie kierownicy Servotronic, adaptujące siłę działania do prędkości jazdy.
Zmodernizowane BMW X5 wejdzie do sprzedaży w USA po kwietniowym salonie samochodowym w Nowym Jorku, gdzie ma debiutować, a do Europy trafi latem.