Suzuki Swift Sport - Seria specjalna
Suzuki Swift pojawi się wkrótce w nowej wersji. Sport pojawi się nie tylko w nazwie, ale także w elementach wystroju i wyposażenia, nowym zawieszeniu i znacznie mocniejszym silniku.
Sportowy Swift ma tak samo jak rodzinny długość 389 cm, szerokość 169,5 cm, wysokość 151 cm i rozstaw osi 243 cm. Zmieniono zderzaki. Przedni ma inaczej osadzone światła przeciwmgielne i powiększoną atrapę chłodnicy, połączoną wizualnie z wlotem powietrza. Powstała dzięki temu duża atrapa chłodnicy w stylu stosowanej przez Audi Singleframe. Z tyłu mamy dwuczęściowy zderzak, który w dolnej części ma dyfozor i dwie końcówki rur wydechowych. Zmieniono także wzór kloszy tylnych lamp, a spojler na tylnej krawędzi dachu jest znacznie większy.
We wnętrzu mamy bardziej sportowe fotele, wykonane z ekskluzywnych materiałów i ozdobione przeszyciami, kojarzącymi się ze sportowymi autami i czerwonym napisem sport pod zagłówkami.. Przed obszytą miękką skórą kierownicą jest tablica rozdzielcza z pięcioma zachodzącymi na siebie pierścieniami zegarów. Największy rozmiar i kształt pełnego koła mają prędkościomierz i obrotomierz, podobnie jak w zwykłym Swifcie, gdzie chromowane okręgi na tablicy są cztery. Nowością jest środkowy chromowany krąg wokół umieszczonego pośrodku wyświetlacza komputera pokładowego.
Mimo sportowej stylizacji Swift jest całkiem funkcjonalnym samochodem. Na szczycie centralnej konsoli mamy płaski, zamykany schowek. Spora półka jest pod konsolą. Umieszczono w niem m.in. wejście USB dla zestawu audio. Po lewej stronie wielofunkcyjnej kierownicy jest niewielka wnęka na drobiazgi. Wąska szczelina tworzy półkę nad schowkiem przed pasażerem. Bagażnik ma pojemność 210 l.
Trzydrzwiowy Swift Sport jest czteroosobowy. Pasażerowie tylnej kanapy mają specjalne półki i kieszenie.
Na razie więc mamy wiele z rodzinnego Swifta. Gdzie ten sport? Suzuki zapewnia, że w zachowaniu samochodu na drodze. Najważniejszych zmian dokonano w zawieszeniu. Jest ono sztywniejsze niż w pięciodrzwiowej wersji, ma zapewnić większą stabilność podczas szybkiej jazdy. Zmieniono łożyska, zastosowano grubsze stabilizatory i wzmocnioną tylną belkę.
Silnik samochodu jest znacznie większy i mocniejszy, niż w normalnej wersji. Jednostka M16A, która znalazła się pod maską Swifta Sport jest oparta o jednostkę z poprzedniej generacji, ale po modernizacji ma moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 160 Nm. Ważący niewiele ponad tonę samochód rozpędza się dzięki niej do 100 km/h w 8,7 sekundy i może osiągać prędkość do 195 km/h. To ładny, chociaż nie imponujący zestaw. Warto więc dołożyć jeszcze średnie spalanie na poziomie 6,4 l/100 km. Nowa generacja jest więc bardziej dynamiczna, ale i oszczędniejsza. Swoje znaczenie ma w tym wypadku także zastosowanie nowej manualnej skrzyni biegów – poprzedni Swift Sport miał pięć przełożeń, obecny ma 6.
Standardowym wyposażeniem samochodu jest system stabilizacyjny ESP i ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania. Auto ma także 7 poduszek powietrznych z kolanową kierowcy włącznie. Mimo zamontowania kurtyn powietrznych zastosowano także miękkie obicia słupków, aby zmniejszyć skutki uderzenia w nie głową.
W Polsce sportowy Swift ma się pojawić w styczniu 2012.