Siódma generacja - Volkswagen Passat
W Paryżu pokazano nową, siódmą już generację Volkswagena Passata. Od pojawienia się pierwszej w 1973 roku w ponad 100 krajach świata sprzedano więcej niż 15 milionów Passatów.
Nowa generacja została zaprezentowana w dwóch wersjach nadwozia. Sedan ma długość 476,9 cm i wysokość 147,4 cm, a kombi odpowiednio 477,1 cm i 151,9 cm. W obu przypadkach szerokość to 182 cm. Nowy Passat przypomina stylistycznie większego Phaetona po niedawnym liftingu. Z przodu jest szeroka atrapa chłodnicy z czterema chromowanymi listwami i reflektory z gładkimi szkłami i dziennymi światłami z 15 diod LED każde. Przedni zderzak ma duży wlot powietrza, także wykończony chromem i nisko umieszczone światła przeciwmgielne.
Tył sedana jest niższy niż w poprzedniej generacji. Volkswagen zaplanował dwie wersje świateł. Droższa ma diody LED i kształt litery M, także jak w Phaetonie.
Zapożyczenia w stylu karoserii to nie wszystko. Volkswagen starał się podnieść poziom jakości i wykończenia wnętrza na poziom odpowiadający większym limuzynom. Nawiązaniem do stylu wysokiej klasy limuzyn jest także umieszczenie w środku centralnej konsoli analogowego zegarka.
Sama centralna konsola także została zmieniona, co dotyczy zwłaszcza przycisków i przełączników rozlokowanych wokół dźwigni zmiany biegów.
We wnętrzu są nowo zaprojektowane siedzenia o bardziej horyzontalnym układzie zagłówków, wzorowanych na Touaregu. W opcjach dostępna będzie wentylacja przednich foteli, a także funkcja masażu.
Tapicerka jest dostępna w trzech podstawowych kolorach – czarnym, brązowym i beżowym, a także w dwóch wersjach dwubarwnych.
Jak zwykle w przypadku Volkswagena bogata jest oferta wersji silnikowych – ma ich być 10. Wszystkie są bardziej ekonomiczne niż w poprzedniej generacji.
Jednostki benzynowe będą cztery – trzy to czterocylindrowe silniki FSI a czwartym jest jednostka V6. Najmniejszy 1,4 TSI ma moc 122 KM i średnie spalanie na poziomie 5,8 l/100 km. Dwa kolejne to 1,8 FSI o mocy 118 KM i dwulitrowy silnik, który ma teraz moc 211 KM, a nie jak w poprzedniej generacji 200 KM. Spalanie tych silników to odpowiednio 6,9 l i 7,2 l/100 km. W obu wypadkach spalanie jest niższe niż w odpowiadających im silnikach wcześniejszej generacji. Trzystukonny silnik V6 także pali mniej – średnia 9,2 l/100 km to o 0,6 l mniej niż w szóstej generacji.
Cztery są także turbo diesle. Najmniejszy przy pojemności 1,6 l ma moc 105 KM i średnie spalanie 4,2 l/100 km ( w wersji BlueMotion). Pozostałe trzy wersje wysokoprężne to dwulitrowe silniki TDI o mocach 140 KM (wersje TDI i Blue TDI) oraz 170 KM. Najmocniejszy turbo diesel pali tylko 4,7 l/100 km.
Ostatnie dwie wersje to tzw. ekologiczne napędy. Silnik EcoFuel jest dostosowany do gazu ziemnego CNG, a MultiFuel może być napędzany etanolem. Ta wersja została stworzona specjalnie z myślą o rynkach skandynawskich. Silnik o pojemności 1,4 l ma moc 160 KM.
Większość silników benzynowych i wysokoprężnych jest standardowo wyposażona w układy Start/stop i systemy odzyskiwania energii elektrycznej podczas hamowania. Tylko w przypadku najmniejszego silnika benzynowego są one oferowane jako opcja.
Samochody mogą być wyposażone w adaptacyjny tempomat ACC z funkcją automatycznego hamowania. Zamontowana za przednią szybą kamera pozwala także na zastosowanie systemu Dynamic Light Assist, który automatycznie przyłącza światła między drogowymi i mijania zależnie od warunków na drodze, odległości od innych aut czy skrzyżowań. Kamera będzie także obsługiwała system Lane Assist, ostrzegający o nieplanowanym zjeździe z pasa ruchu. Będzie także układ Side Assist, wykrywający obiekty w polu martwym lusterek.