Szukaj

Renault Koleos - siła kompromisu

Renault nie zapisało na kartach historii motoryzacji zbyt wielu modeli z napędem na obie osie. Sięgając kilkanaście lat wstecz, możemy przypomnieć sobie Renault Scénic RX4, Kangoo 4x4 czy Koleosa pierwszej generacji, który na rynku, z niewielkimi zmianami w trakcie produkcji, był obecny przez dziewięć lat. Koleos to wynik kooperacji koncernu Renault z koreańskim Renault Samsung oraz japońskim Nissanem. To właśnie partner z Kraju Kwitnącej Wiśni udostępnił dla Koleosa płytę podłogową i napęd 4x4 z modelu X-Trail. Już na pierwszy rzut oka, zwłaszcza z tyłu samochodu, można było zauważyć dalekowschodni rodowód projektu – dość kontrowersyjna dla Europejczyków stylistyka francuskiego SUV-a nie wszystkim przypadła do gustu. Model ten był oferowany między innymi w Australii (z wolnossącym silnikiem produkcji Nissana o pojemności 2,5 litra) czy w Ameryce Południowej, gdzie zyskał wielu zwolenników. W Polsce Koleos nie zawojował rynku, ale sprzedawał się wystarczająco dobrze, żeby nie zniknąć z oferty producenta samochodów z diamentem na masce w naszym kraju. Renault postanowiło stworzyć swojego flagowego SUV-a od nowa, w sposób, który zagwarantuje sukces na wszystkich rynkach.

Dodano: 7 lat temu,
zdjęcia: Materiały prasowe Renault, Micha³ Gruszczyk
Zobacz również nasz wideotest
Subaru XV e-BOXER - mógłbym takie mieć. I nie chodzi o sam napęd
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Koleos II SUV