Późny debiut
Peugeot uzupełnia gamę swoich aut o model, jaki od dawna oferuje nie tylko konkurencja, ale i siostrzany Citroen – kompaktowego vana. Zgrabnej karoserii bliżej do kombi niż pękatego familijnego transportera, ale elegancka stylizacja kryje wielką funkcjonalność.
Zadziwiająco sportowy charakter ma miejsce kierowcy. Tablica rozdzielcza obejmuje 4 okrągłe zegary w chromowanych obwódkach. Kierownica jest ustawiona jak w hatchbacki 308, ale fotele mają nieco wyższą pozycję siedzenia.
Wnętrze ma natomiast funkcjonalność vana – wiele schowków pozwala na optymalne zorganizowanie się podczas jazdy. Kieszenie w drzwiach są duże i pojemne. Oprócz schowka przed pasażerem jest także półka przy kierownicy, Na tunelu stworzono schowek o pojemności 10,5 l. Jest chłodzony można do niego włączyć dwie półlitrowe butelki. Może mieć także miejsce do podłączenia przenośnego odtwarzacza MP3 i schowania go przed wzrokiem niepożądanych osób.
W samochodzie o długości 4,53 m i wysokości 1,64 m może być 5 lub 7 miejsc. W przypadku wersji siedmioosobowej mamy drugi rząd siedzeń złożony z trzech foteli tej samej szerokości. Każdy z nich może być indywidualnie przesuwane o 13 cm i składane. Dwa fotele trzeciego rzędu, składane i chowane w podłodze mają wystarczyć nawet dorosłym pasażerom. Drugi i trzeci rząd foteli można złożyć, tworząc płaską podłogę i powiększając przestrzeń bagażnika do 2 506 l. Jeżeli Trzeci rząd siedzeń jest schowany w podłodze mamy do dyspozycji bagażnik o pojemności od 579 l do 678 l, zależnie od ułożenia foteli środkowego rzędu.
W przypadku wersji pięcioosobowej, pozbawionej dodatkowych foteli, zamiast nich mamy pod podłogą bagażnika dodatkowy schowek o pojemności 60 l.
Interesująca jest lista wyposażenia nowego Peugeota. Jest w niej m.in. urządzenia Head Up Display, które na przezroczystym ekraniku nad tablicą rozdzielczą będzie wyświetlać informacje podstawowe dla jazdy: aktualną prędkość, limity prędkości ustawione na tempomacie czy ograniczniku prędkości czy wskazania systemu Distance Alert, ostrzegającego przed nadmiernym zbliżaniem się do poprzedzającego pojazdu.
System ESP ma być standardem we wszystkich wersjach. Oprócz tego dostępny będzie także system Snow Motion, czyli inteligentny system kontroli trakcji, dostosowujący swoją charakterystykę do warunków jazdy po śniegu czy oblodzonych nawierzchniach.
W ramach standardowego wyposażenia 5008 oferuje także 6 poduszek powietrznych, ale w wersjach siedmioosobowych dostępne są także kurtyny powietrzne obejmujące ochroną wszystkie rzędy siedzeń.
Wchodząc na rynek Peugeot 5008 ma oferować 5 silników. Dwa silniki benzynowe, współpracujące z pięciostopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów mają pojemność 1,6 i moce 120 KM i 156 KM. Ich średnie spalanie to odpowiednio 7,3 l i 7,1 l. Turbodiesle będą trzy – jeden o pojemności 1,6 l i mocy 110 KM oraz dwa dwulitrowe, dysponujące mocami 150 KM (z sześciostopniową manualną skrzynią biegów) i 163 KM (z sześciostopniowym automatem). Mniejszy turbodiesel będzie występować z dwoma rodzajami sześciostopniowych skrzyń biegów – z manualną będzie palił średnio 5,4 l, a z sekwencyjną 5,2 l. Spalanie silników dwulitrowych to odpowiednio 5,7 l i 6,8 l.
Nowy van Peugeota ma się w Polsce pojawić w lutym przyszłego roku.