Szukaj

Porsche Cayenne – nowe szaty króla

SUV z logo Porsche – kiedy świat po raz pierwszy zobaczył produkcyjną wersję modelu Cayenne, dla wielu fanatyków marki Porsche był to cios w serce. Profanacja! – krzyczeli niektórzy. Ten szokujący manewr właścicieli legendarnej sportowej marki ze Stuttgartu wywołał niemałe zamieszanie w całym motoryzacyjnym świecie. Ale Niemcy doskonale wiedzieli, co robią. Już w 1989 roku Ferry Porsche, udzielając wywiadu, powiedział: „Jeśli zbudujemy samochód terenowy z logo Porsche, ludzie go kupią.” Nie mylił się, ale raczej nie miał szans przewidzieć tego, jak wielkim, globalnym sukcesem okaże się pierwszy SUV tej marki, którego najnowsza generacja niedawno pojawiła się w salonach sprzedaży na całym świecie. Cayenne to dla Porsche „maszynka do zarabiania olbrzymich pieniędzy”, jest to najbardziej popularny model tej marki w Ameryce Północnej, a globalna sprzedaż wszystkich dotychczasowych generacji przekroczyła już 770 000 sztuk. Pomimo bycia SUV-em Cayenne nie stracił DNA Porsche – prowadzi się bardzo dobrze, jest bardzo szybki, poradzi sobie poza drogami utwardzonymi, ale też na torze wyścigowym, co sprawdzaliśmy niedawno podczas Porsche Driving Experience. Teraz pojechaliśmy na Kretę, aby sprawdzić, czy nowy Cayenne został tylko ubrany w nowe szaty, czy też może pochwalić się znaczącymi zmianami technologicznymi, które sprawią, że będzie jeszcze lepszym samochodem i że zachowa tytuł „króla SUV-ów premium”.

Dodano: 7 lat temu,
zdjęcia: Michał Gruszczyk
Zobacz również nasz wideotest
Subaru XV e-BOXER - mógłbym takie mieć. I nie chodzi o sam napęd
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Porsche Cayenne II SUV Facelifting