Porsche Carrera 4 i 4S - jako coupé i kabriolet
Porsche kontynuuje zmianę generacji serii 911. Tym razem prezentujemy model Carrera 4 z elektronicznie regulowanym napędem na wszystkie koła oraz dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Zaledwie kilka tygodni po nowej „jedenastce" z klasycznym napędem na tylną oś pojawiają się warianty Carrery z napędem na wszystkie koła oraz Carrera 4S – jako coupé i kabriolet. Bogaty zestaw rozwiązań technicznych zastosowanych w silniku, przekładni i układzie napędowym zapewniać ma jeszcze większą przyjemność z jazdy przy znacznie mniejszym zużyciu paliwa. Precyzyjna szybkość reakcji nowego, elektronicznie sterowanego napędu na wszystkie koła intensyfikuje wrażenia, jakie można poczuć podczas jazdy, szczególnie w połączeniu z również nowymi silnikami typu bokser z bezpośrednim wtryskiem benzyny i dostępną jako opcja przekładnią Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK).
Właściwości nowej generacji silników zależnie od typu samochodu mają do 8,5 procent więcej mocy, zużywają do 12,9 procent mniej paliwa i emitują 15,4 procent mniej dwutlenku węgla. Moc silnika 3,6-litra wzrosła o 20 KM do 345 KM (254 kW). Jednocześnie na przykład Carrera 4 Coupe z PDK spala średnio tylko 10,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Równie dobrze wyglądają poprawione parametry 911 Carrera 4S z silnikiem 3,8-litra: jego moc zwiększyła się o 30 KM i wynosi obecnie 385 KM (283 kW), natomiast całkowite zużycie paliwa w Carrera 4S Cabriolet z PDK obniżyło się do 10,7 litra/100 km.
W nowej generacji Carrera 4 i Carrera 4S elektronicznie sterowany Porsche Traction Management (PTM) zastąpił dotychczasowy napęd na wszystkie koła z lepkościowym sprzęgłem wielotarczowym. Z kolei reakcje na polecenia kierowcy poprawić ma jeszcze montowana seryjnie mechaniczna blokada poprzeczna tylnej osi.
Wszystkie samochody sportowe z napędem na obie osie wyposażone są w sportową, sześciobiegową przekładnię manualną. Jako alternatywa dostępna jest nowa, siedmiobiegowa przekładnia Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK, odpowiednik DSG) ze znacznie skróconymi czasami zmiany przełożenia, pozwalająca na redukcję zużycia paliwa. PDK zastąpiła dotychczasową hydrokinetyczną przekładnię automatyczną Tiptronic S. Nowy elektrohydrauliczny układ zmienia biegi nie przerywając siły ciągu.
Nową generację serii 911 można poznać po subtelnej, ale charakterystycznej modyfikacji przodu nadwozia i po nowych reflektorach. Nowe modele Carrera wyposażone są w „bi-ksenony" i nowe diodowe światła dzienne. Również w światłach tylnych zastosowano technikę diodową. Ponadto Porsche po raz pierwszy oferuje jako opcję reflektory z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów. Wszystkie modele Carrera 4 mają o 44 milimetry szerszy tył, niż wersje z napędem na dwa koła. Nowa osłona reflektorów między tylnymi światłami diodowymi podkreśla dynamiczny charakter auta.
Nowy Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym poprawia obsługę częściowo opcjonalnych systemów nawigacji, informacji i audio. Poza tym jest on przystosowany do współpracy z Bluetooth, USB i iPodem.