Porsche 911 Targa 2009
Od października Porsche ze szklanym dachem i tylną klapą otrzyma silniki z wtryskiem benzyny oraz dwusprzęgłową przekładnię PDK. Wprowadzono także nowy typ napędu na wszystkie koła.
Wprowadzając nowe 911 Targa firma Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, dokonała najszybszej zmiany generacji, jaka kiedykolwiek została przeprowadzona w rodzinie „dziewięcsetjedenastek". Zastosowanie dwóch nowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem spowodowało zwiększenie mocy samochodów i jednocześnie poprawę ekonomiczności. Przekładnia PDK zastąpiła dostępną jako opcja automatyczną skrzynię Tiptronic S, a elektronicznie regulowany Porsche Traction Management (PTM) montowany jest zamiast dotychczasowego napędu na wszystkie koła.
Najnowsza seria modeli w nowej generacji 911-tek jest dostępna w dwóch wariantach, jako 911 Targa 4 i 911 Targa 4S. Wersja podstawowa, napędzana silnikiem typu bokser o pojemności 3,6 litra i mocy nominalnej 345 KM (254 kW), osiąga prędkość maksymalną 284 km/h. Jednostka napędowa 911 Targa 4S czerpie swoją moc 385 KM (283 kW) z pojemności 3,8 litra i przyspiesza auto do 297 km/h.
Najatrakcyjniejszym optycznym elementem 911 Targa jest niezmiennie szklany dach o powierzchni 1,54 metra kwadratowego. Składa się on z dwóch segmentów, eleganckiego przedniego dachu rozsuwanego oraz praktycznej tylnej klapy. W czasie siedmiu sekund część dachu o powierzchni 0,45 m2 wsuwa się pod tylną pokrywę i odsłania niebo. Rozsuwany dach jest połączony seryjnie z nową roletą nie pozwalającą osobą postronnym zajrzeć do wnętrza samochodu. Roleta ta może być zasłaniana i odsłaniana niezależnie od położenia dachu. Szkło dachu i tylnej pokrywy zostało przyciemnione, aby chronić przed promieniowaniem UV oraz nadmiernym nagrzaniem wnętrza także przy pełnym, letnim słońcu.
W nowym modelu Carrera Porsche wprowadziło bezpośredni wtrysk benzyny, dzięki czemu uzyskano moc większą nawet o 8,5 procent, a zużycie paliwa o 11,2 procent mniejsze. Obniżyła się także emisja CO2, nawet o 13,6 procent.
PDK (Porsche Doopelkupplunggetriebe), funkcjonalnie zbliżona do volkswagenowskiej przekładni DSG, z siedmioma biegami i dwoma sprzęgłami oferowana jest jako alternatywa dla sześciobiegowej przekładni manualnej. Nowa skrzynia PDK zastąpiła dotychczasową Tiptronic S. Cechami wyróżniającymi to rozwiązanie jest możliwość wyjątkowo szybkiej zmiany przełożenia praktycznie bez utraty siły ciągu, przy czym najwyższy 7 bieg służy oszczędzaniu paliwa, a maksymalna prędkość osiągana jest na szóstym przełożeniu. Porsche 911 Targa 4 z manualną przekładnią przyspiesza od zera do setki w 5,2 sekundy, mocniejszy model S potrzebuje na to tylko 4,9 sekundy. Opcjonalna przekładnia PDK zmienia przełożenia szybciej: Targa 4 z silnikiem 3,6 litra i automatyczną skrzynią potrzebuje na sprint do 100 km/h tylko pięciu sekund, Targa 4S – zaledwie 4,7 sekundy.
Kolejna zmiana technologii wprowadzona została w układzie napędowym. W nowej 911 Targa elektronicznie sterowany Porsche Traction Management (PTM) zastąpił dotychczasowy napęd na wszystkie koła z lepkościowym sprzęgłem wielotarczowym. Jak zapewnia producent, system łączyć ma typową dla Porsche przyjemność jazdy, jaką gwarantuje umieszczony z tyłu silnik i większa ilość momentu przekazywanego na tylną oś, z większą stabilnością, lepszą trakcją i szybszą reakcją na polecenia kierowcy. PTM, w zależności od sytuacji, przekazuje przez sprzęgło wielotarczowe optymalną część momentu napędowego dodatkowo na przednie koła. Podobnie, jak we wszystkich nowych modelach Carrera 4, seryjna mechaniczna blokada tylnej osi poprawia dynamikę jazdy. Od 25 października nowe Porsche Targa będą dostępne w salonach sprzedaży.