Polska premiera Lamborghini Aventador LP 700-4
Mimo spowolnienia gospodarczego zainteresowanie najdroższymi i najbardziej ekskluzywnymi samochodami nie maleje. Wręcz przeciwnie. Na terenie Polski brakuje jednak przedstawicielstw kilku najbardziej prestiżowych marek, co utrudnia zakup niektórych supersamochodów. Problem postanowiło rozwiązać Super Premium Cars S.A.
Misją spółki Super Premium Cars jest zawieranie transakcji opartych na obustronnych korzyściach, przy zachowaniu najwyższych standardów sprzedaży i obsługi klienta. Firma, w kooperacji z producentami oraz punktami sprzedaży w zachodniej Europie, stara się wypracować dla klienta najkorzystniejsze rozwiązanie. Jedyne ograniczenie stanowi zasobność portfela zamawiającego.
Dla osób, które mogą pozwolić sobie na wydanie dwóch milionów złotych Super Premium Cars S.A. sprowadziło do Polski 700-konne Lamborghini Aventador LP 700-4, czyli supersamochód, który zostanie wyprodukowany w serii liczącej zaledwie 4000 egzemplarzy. Flagowy model Lamborghini ujrzał światło dzienne podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Wzbudził ogromne zainteresowanie. Gości wystawy urzekła nie tylko wyjątkowa stylizacja Aventadora, ale również jego osiągi.
12-cylindrowy silnik o pojemności 6,5 litra jest w stanie rozpędzić „Lambo” do 350 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,9 sekundy. Po 8,9 s od startu prędkościomierz może wskazać 200 km/h. Kluczem do sukcesu jest nie tylko 700 KM i 690 Nm. Monocoque, który chroni kierowcę i pasażera, a zarazem stanowi miejsce mocowania przedniej i tylnej ramy pomocniczej, został wykonany z włókna węglowego. Rozwiązanie rodem z Formuły 1 przekłada się na najwyższy poziom bezpieczeństwa, sztywność gwarantującą precyzję prowadzenia oraz bardzo niską masę kompletnego Aventadora – bez płynów włoski supersamochód waży zaledwie 1575 kilogramów, czyli sporo mniej od najnowszego Audi A6.
Potężny moment obrotowy jest przenoszony przez zautomatyzowaną, 7-stopniową skrzynię. Mimo że przekładnia posiada jedno sprzęgło, zmiany biegów trwają jedynie 50 milisekund. Dzięki obecności napędu na cztery koła z elektronicznie sterowanym sprzęgłem Haldex Aventador nadaje się do jazdy nie tylko w idealnych warunkach. Nie lada zaskoczeniem jest także spalanie. Producent deklaruje niezbyt wygórowane 17,2 l/100km w cyklu mieszanym.
Za wytracanie prędkości są odpowiedzialne węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe - przednie mają średnicę 400 milimetrów i współpracują z sześciotłoczkowymi zaciskami. Tylną oś kontrolują 380-milimetrowe tarcze oraz czterotłoczkowe zaciski. Imponujący jest również rozmiar ogumienia. Na przód trafiły koła w rozmiarze 255/35 ZR19, natomiast na tył – 335/30 ZR20.
– Możliwość zakupu takiego samochodu mają nieliczni i nie chodzi tu o cenę, ale dostępność. To, że Super Premium Cars udało się taki samochód zamówić, potwierdza naszą pozycje na rynku unikatowych, ekskluzywnych i super sportowych samochodów. Po długich oczekiwaniach Aventador w końcu dotarł do Polski i możemy go zaprezentować. Widzimy, że wzbudza on szerokie zainteresowanie nie tylko wśród pasjonatów motoryzacji, ale wszystkich osób kochających rzeczy piękne – mówi Piotr Krawczyk, założyciel i członek rady nadzorczej spółki Super Premium Cars S.A.
Lamborghini Aventador LP 700-4 swoją nazwę zawdzięcza hiszpańskiemu bykowi, który w październiku 1993 roku wziął udział w korridzie na Saragossa Arena i zdobył Trofeo de la Peña La Madroñera za wyjątkową odwagę w walce z torreadorem.