Peugeot 508
Produkowany już sześć lat Peugeot 407 czeka na swojego następcę. Co ciekawe – nie jest to bynajmniej model 408, a 508. Marketingowcy koncernu PSA zdecydowali się na roszadę w nazewnictwie. W chińskim Wuhan produkowany jest już Peugeot 408 będący sedanem przygotowanym na podstawie popularnego hatchbacka – 308. Nowy samochód klasy średniej otrzymał więc trzycyfrową nazwę, która ostatni raz była w użyciu na początku lat dziewięćdziesiątych.
Nazwa, nazwą jednak 508 będzie w prostej linii następcą popularnego sedana francuskiego producenta. Czy równie udaną? Na pierwszy rzut oka niewiele można zarzucić pod względem stylistycznym. Francuscy projektanci niejednokrotnie zaskakiwali nas fascynującymi koncepcjami, jednak model 508 nie jest kontrowersyjny. A na pewno nie tak jak Citroen C6.
Jak twierdzą marketingowcy francuskiej korporacji, nadwozie 508 nawiązuje do hybrydowego samochodu koncepcyjnego SR1. Najbliższej mu jednak do wizji 5 by Peugeot, która była swoistą zapowiedzią nowego modelu. Zaprezentowany w Genewie studyjny Peugeot posiadał hybrydowy napęd, którego cechą szczególną było spalanie na poziomie 3,8 litra paliwa oraz niska emisja zanieczyszczeń. Technologia HYbrid4 zostanie zastosowana również w seryjnym Peugeocie, jednak w momencie salonowej premiery nie będzie można kupić hybrydowego 508. Samochód wykorzystujący silnik elektryczny wejdzie do sprzedaży kilka miesięcy po premierze standardowych wersji benzynowych i diesli. Zapowiada się jednak bardzo ciekawie – 200 KM (w tym 37 konny silnik elektryczny), niskie zużycie paliwa i emisja CO2 wynosząca jedynie 99 g/km. Wszystkie jednostki napędowe jakie będą dostępne w samochodzie nie są jeszcze dostępne, ale można spodziewać się benzynowych jednostek 1.6 litra oraz diesli HDi 1.6, 2.0 oraz 3.0. Samochody mają być wyposażone w popularną ostatnimi czasy funkcję Start&Stop.
Peugeot 508 będzie sprzedawany w dwóch wersjach – sedan i kombi. Pierwszy model będzie mierzył 4,79 m, natomiast wersja SW 4,81 m. Samochód bazuje na płycie podłogowej Citroena C5 drugiej generacji, który jest produkowany od 2008 r. W wersji kombi, nadwozie wygląda niesamowicie zwiewnie i sportowo. Limuzynie również wiele zarzucić nie można. Cieszy szczególnie fakt, że w wersji produkcyjnej zostało sporo z ciekawego konceptu 5 by Peugeot. Produkcja samochodów rozpocznie się już niedługo w Rennes, jednak pięćset ósemka będzie wytwarzana także Chinach, które szybko stało się bardzo ważnym rynkiem dla Peugeota.
Model 508 bez problemu powinien zastąpić swojego poprzednika. Pytanie jednak czy jest w stanie zainteresować klientów, którzy potrzebują samochodu klasy średniej wyższej i dotychczas interesowali się modelem 607, którego produkcja dobiega końca. Sprzedaż nowego modelu Peugeota rozpocznie się na początku przyszłego roku. Do tego czasu 508 będziemy mogli zobaczyć jeszcze na Salonie Samochodowym w Paryżu.