Odświeżona Skoda Octavia w Polsce za dwa miesiące
Na przełomie 2008 i 2009 roku w salonach pojawi się nowy model w cenie od 52 300 zł za Limuzynę oraz 60 600 zł za Combi.
Nowa Octavia została poddana wielu zmianom zarówno w wyglądzie zewnętrznym jak i w istotnych elementach wyposażenia. Zmiany stylistyczne wnętrza dotyczą wszystkich wersji łącznie z Octavią Scout i RS. W przyszłym roku także uterenowiony Scout i sportowa Octavia RS zyskają szereg zewnętrznych modyfikacji związanych z ich całkiem nowym wzornictwem.
Istotną nowością pod maską nowej Octavii jest turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 TSI 90 kW (122 KM), który zastąpił mało popularną jednostkę 1.6 FSI/85 kW (115 KM). W ofercie znajdzie się także nowa dwusprzęgłowa 7-stopniowa przekładnia automatyczna DSG (wymaga dopłaty 7 300 zł). W przyszłym roku do propozycji jednostek napędowych dołączy silnik Diesla w technologii common rail 1.6 TDI CR.
Całkowicie zmieniona Octavia w wersji Limuzyna i Combi będzie dostępna w czterech wersjach wyposażenia: Classic, Ambiente, Elegance, Laurin&Klement, a w wersji nadwoziowej Combi trzy ostatnie także z napędem na obie osie. W poszczególnych opcjach pojawiło się wiele całkiem nowych elementów. Na pierwszy rzut oka widać nową, bardziej dynamiczną stylistykę zderzaka przedniego, lusterka zewnętrzne w nowym kształcie, zmienioną atrapę chłodnicy z chromowana obwódką, nowe wzornictwo reflektorów przednich (z nazwą modelu umieszczoną wewnątrz) i reflektorów przeciwmgielnych oraz kloszy lamp tylnych, a także całkiem nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich i osłon. Wewnątrz auta świeżymi elementami są wskaźniki z białym podświetleniem na nowej desce rozdzielczej i stylistyka koła kierownicy, znana z Superba drugiej generacji. Wygląd wnętrza zmienił się także dzięki trzem nowym materiałom tapicerek i kombinacjom wzornictwa.
Funkcjonalność Octavii w zależności od wersji wyposażenia prezentuje się następująco: wersja L&K posiada w standardzie składane lusterka, natomiast schowek w tylnym podłokietniku standardowo występuje w wersjach Elegance i L&K Octavii Limuzyna, a w Octavii Combi dodatkowo w wersji Ambiente. We wszystkich wersjach pojawił się nowy sposób obsługi klimatyzacji Climatic lub Climatronic, a dla skrzyni biegów DSG występuje jako opcja wielofunkcyjna kierownica z funkcją zmiany przełożeń.
Duże zmiany dotyczą systemów nagłośnienia – w ofercie znajdziemy aż trzy nowe modele – radio Blues, Swing i Bolero z CD i obsługą MP3, które zastępują radia Melody, Stream i Audience, znane z poprzedniej wersji Octavii. Pojawiła się także nawigacja Amundsen w miejscu Cruise. Z kolei nawigacja Columbus jest wyposażona w ekran dotykowy i dysk twardy o pojemności 30 GB.
Bezpieczeństwo zapewniać mają m.in. aktywne zagłówki Woks oraz przednie reflektory projekcyjne, dostępne we wszystkich wersjach wyposażenia. Wersja L&K ma adaptacyjne reflektory ksenonowe z systemem AFS – dostępne jako opcja także dla wersji Ambiente i Elegance.
– Spodziewamy się równie dużego sukcesu sprzedażowego, jak w przypadku modelu poprzedniej generacji. Ceny nowej Octavii będą kształtowały się w granicach od 52 300 do 116 100 zł dla Limuzyny i 60 600 do 119 400 zł w przypadku Combi. Najpopularniejsza w Polsce wersja wyposażenia Skody Octavia – Ambiente – w nowym modelu będzie kosztowała od 59 000 do 89 300 zł z nadwoziem typu Limuzyna i 67 300 do 92 600 zł przy wyborze Combi – mówi Arkadiusz Miłek, product manager odpowiedzialny za Octavię w Skoda Auto Polska S.A. Różnice w cenach w porównaniu z poprzednią wersją Octavii będą minimalne.
Sprzedaż Skody Octavii od chwili debiutu w czerwcu 2004 roku wynosi 800 tys. szt., z tego 27 297 w Polsce. Na okres od stycznia do września 2008 roku i model drugiej generacji przypada na świecie w Polsce odpowiednio 82 840 i 4 851 szt.