Odświeżona Dacia Logan
Cztery lata po premierze pojawia się nowy model. Jeszcze w sierpniu nabywcy będą mogli zakupić odświeżony model, z elementami stylistycznymi zaczerpniętymi z Sandero. Głównym atutem pozostanie jednak korzystny stosunek ceny do zalet użytkowych.
Nowy model otrzymał nową osłonę chłodnicy, która pierwszy raz pojawiła się w Dacii Sandero - jest większa i stanowi tło dla nowego logo marki. W zależności od wersji wyposażenia może być wykończona górną chromowaną listwą. Z nadwoziem zintegrowano nowy przedni zderzak, a przednie reflektory są teraz większe i w droższych wersjach wykończone karbonowymi obwódkami. Z tyłu także nastąpiły zmiany. Nowa klapa bagażnika wykończona została dolną chromowaną listwą, a jej linia rozciąga się na nowe tylne światła. Zderzak został zintegrowany z nadwoziem i mieści w sobie światła odblaskowe oraz ukryty pod specjalną klapką hak holowniczy.
Zmieniły się wymiary zewnętrzne – nowa Dacii Logan ma teraz 4290 mm długości (o 40 mm w porównaniu z pierwszą generacją) i 1740 mm szerokości. Rozstaw kół z przodu i z tyłu został powiększony o 7 mm po każdej ze stron, co poprawić ma właściwości jezdne. Zaletą pozostanie duża ilość miejsca w kabinie – szerokość nad podłokietnikami wynosi 1428 mm a wysokość od siedzenia do sufitu 873 mm. Pojemność bagażnika pozostała na poziomie 510 l. Poprawiono widoczność do tyłu poprzez zastosowanie środkowego zagłówka wsuwanego w oparcie oraz dużych lusterek zewnętrznych, pochodzących z Logana MCV. Z kolei z Dacii Sandero pochodzi nowa deska rozdzielcza. Inne zmiany obejmują serię nowych kołpaków i felg aluminiowych (dostępne w opcji) oraz nowe kolory nadwozia: szary basalte, niebieski electrique, niebieski extreme, dostępne również w gamie Sandero.
W zakresie bezpieczeństwa nowa Dacia Logan oferuje: ABS (Bosch 8.1) z asystentem i korektorem hamowania. Na system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy trzeba przypuszczalnie poczekać na nową generację modelu. W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w dwie poduszki gazowe o regulowanym ciśnieniu (kierowcy i pasażera z przodu). Wszystkie fotele nowej Dacii Logan wyposażone są w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki.
Paleta jednostek silnikowych obejmuje sprawdzone silniki Otto o pojemności 1,4 l (75 KM) i 1,6 l (87 KM) oraz motor Diesla 1.5 dCi (68 KM). Przy większych przebiegach najlepszym wyborem jest ostatnia z wymienionych jednostek, umożliwiająca spalanie „na trasie" poniżej 4 l ON/100 km.
Nowa Dacia Logan produkowana będzie w zakładach w Pitesti w Rumunii. Koncern Renault, właściciel marki, zapowiada, że cena podstawowej wersji pozostanie niezmieniona na większości rynków.